Forum > i30 FD

[i30 FD] Ładowanie akumulatora w i30 z komputerem pokładowym

<< < (4/5) > >>

Dider:

--- Cytat: "Denny4" ---bobi17
Tym samym najbezpieczniejszym odcięciem zasilania dla obwodu stałoprądowego jest odłączenie w pierwszej kolejności wysokiego potencjału czyli +.
Dlatego też w większości urządzeń stałoprądowych włącznik i wyłącznik montowany jest na dodatnim biegunie (o ile nie zastosowano podwójnego przełącznika).

--- Koniec cytatu ---


To japończycy  i koreańczycy się chyba nie znają, bo w starych Suzuki/Toyotach czy potem w Daewoo sterowanie światłem przeciwmgłowym odbywało się poprzez rozłączenie (-). Nawet włączanie świateł mijania i długich też działało poprzez włączenie obwodu na biegunie ujemnym - co było tłumaczone mniejszym wypaleniem styków przełącznika i dłuższym jego działaniem. A dodam, że przy światłach mijania i długich w takim Suzuki Alto z 1996 roku nie było przekaźnika, jak  w  większości dzisiejszych aut. :)

A tak na marginesie, to nie powinno się po ładowaniu akumulatora odłączać klem od biegunów na włączonym prostowniku! Bo podczas ładowania akumulatora z ogniw wydzielają się opary kwasu siarkowego - wybuchowego w dużym stężeniu, szczególnie w ostatniej fazie ładowania. Powinno się wyłączyć prostownik na włączniku lub wyjąć wtyczkę z gniazdka sieciowego i dopiero potem odłączyć przewody prostownika od biegunów akumulatora. Dlatego na przykład przy odpalaniu samochodu pożyczając prąd z innego auta kablami, należy jeden koniec kabla masowego (najlepiej w aucie z rozładowanym akumulatorem), podłączyć nie bezpośredni pod bieguna ujemnego akumulatora a np do masy po przeciwnej stronie komory silnika (do miejsca zamocowania akumulatora), lub gdzieś do bloku silnika. Też rozłączanie takich kabli lepiej zacząć od kabla masowego. Bo jak spadnie nam przewód masowy, to nic się nie stanie, jak będziemy mieli połączony kabel (-) a odłączać będziemy (+) i nim gdzieś dotkniemy "niechcący"to możemy wypalić instalację w obu autach.  Ale to chyba wszyscy wiedzą  ;-)

Denny4:
Tak zgadza się z tym sterowaniem na minusie.
Tylko rozmowa jest tutaj o elektronice (cyfrowych układach sterujących) a Ty wspominasz o elementach analogowych.
Dlatego na minusie bo w takim układzie obciążenie jest po stronie wysokiego potencjału. Największy prąd płynie w chwili rozgrzewania żarnika. Więc zamykając obwód przez minus nieznacznie niwelujemy nagły skok prądowy w chwili załączania.

Z tymi oparami to nie tyle kwas siarkowy co wodór w reakcji elektrolizy.
Jednak zastanówmy się rozsądnie..... gdzie w sklepie kupimy dobrej klasy akumulator z możliwością ładowania lub możliwością otwarcia cel, uzupełnienia elektrolitu i notatką w instrukcji obsługi o sposobie ładowania.
Współczesne akumulatory są bezobsługowe i można je sporadycznie doładować, jeżeli nie trzyma energii to jest do wymiany lub instalacja elektryczna do naprawy.

Jeśli chodzi o kable rozruchowe to jest zupełnie inna bajka i nie ma sensu jej tutaj opowiadać.

Dider:
Denny, każdy akumulator jest z możliwością ładowania! Przecież w samochodzie ciągle przy włączaniu silnika czy korzystaniu z elektrycznych szyb czy radio bez włączonego silnika rozładowujemy akumulator a po włączeniu silnika jest on ładowany. Pytanie tylko które nowe akumulatory są odporne na mocne rozładowanie i ładowanie (poza żelowymi). Bo ładowanie przez alternator w aucie nie jest tak mocne jak ładowanie prostownikiem. A w nowych akumulatorach "bezobsługowych" są cieńsze płytki ołowiowe przez co przy mocniejszym rozładowaniu i późniejszym ładowaniu wielkim prądem cieńsze płyty poszczególnych ogniw mogą się pokrzywić i zetknąć ze sobą co powoduje zwarcie wewnętrzne akumulatora i dziwne szybkie rozładowania bez powodu i długotrwałe ładowanie którego efekt jest krótkotrwały - szybko się rozładuje.

Michał:
Cześć, planuje na noc wyjąć akumulator i go nieco podładowac i lekko odsiarczyć domowym prostownikiem. Akumulator jest oryginalny t.j. taki z jakim wyjechał z fabryki-  auto z 2011 roku. Jako ze nigdy tego nie robiłem, a wyczytałem, że aku potrafi wybuchnąć, to chciałbym prosić Was o porady i na co uważać przy wymontowywaniu aku. Czy wogóle przy obecnej mroźnej aurze powinno się demontować aku na noc?

bobekos:
Auto w garażu czy pod chmurką? Odsiarczanie ci mało da a wręcz może zaszkodzić. Ja mam w garażu auto, dziś prostownik podłączyłem pod niego do rana i tyle. Demontować to możesz kiedy chcesz tylko w pomieszczeniu ładować najlepiej z dobrą wentylacją jak coś...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej