Forum > i30 FD
[i30 FD] Rozrząd
ravpraca:
Bardzo dziękuję raz jeszcze - stawiam piwo ;-)
Silnik był osłuchiwany (bez stetoskopu) i jedyne niepokojące dźwieki to z rozrządu dochodzą.
Będę chciał zrobić tak jak u Ciebie:
wymiana łańcucha, napinacza, ślizgów oraz sprawdzenie wariatora o którym wspomniałeś.
Nr łańcucha jaki mam kupić a który jest zmodyfikowany i pasuje do rozrządu z 2009r to: 24321-2B200
A nr ślizgów i napinacza jakie mam zakpić to numery z kolumny trzeciej w #26
Monty:
U mnie było tak:
251242B000 - uszczelka pompy wody
244312B000 - prowadnica 1
244202B000 - prowadnica 2
2441025001 - napinacz
243212B200 - łańcuch
224412B002 - uszczelka pokrywy zaworów
214212B030 - simmering przód
silikon - nie wiem jaki
i obudowa pompy oleju, gdzieś miałem numer....
Tylko Twój silnik jest 1.6 G4FC, więc zweryfikuj czy na pewno te numery.
[ Dodano: 2016-10-04, 00:04 ]
--- Cytat: "ravpraca" --- Silnik był osłuchiwany (bez stetoskopu) i jedyne niepokojące dźwięki to z rozrządu dochodzą.
--- Koniec cytatu ---
Polecam osłuchać stetoskopem (25 zł), usłyszysz jak pracują wtryskiwacze (albo jak rezonują wtryskiwacze) i czy w innych miejscach coś nie hałasuje.
ravpraca:
Stetoskop zgodnie z Twoją radą zakupiłem. Jak przyjdzie to osłucham dokładniej.
Co do sprawdzenia wariatora w linku który podesłałeś.
Wydaje mi się, że autor tylko rozebrał i wyczyścił ten wariator.
Nie wymienił uszczelnień ani blaszek dociskowych.
Nie wiem też co mogło by się w nim popsuć. Znalazłem wątek na stronie Ceed'a
(na którym też są Twoje odpowiedzi) gdzie jest wspomniane, że kanały olejowe w wariatorze mogą sie zatkać i to mogło być przyczyną hałasu.
Nie za bardzo chce mi się w to wierzyć. Czy autor nie zmieniał , nie szlifował czegoś w tym wariatorze?
Monty:
Wygląda na to, że kolega z Ukrainy rozebrał i przeczyścił wariator. Mnie mechanik powiedział, że wariator jest ok. Zaufałem mu. Ale jak masz możliwość zlecić rozebranie tego ustrojstwa to będziesz miał pewność, że nic nie jest zużyte i olej dostaje się do wszystkich zakamarków.
I jest jeszcze jedna rzecz. Zwie się to zawór olejowy zmiennych faz rozrządu - nr kat. 243552B6000. Niech Ci mechanik/elektryk to sprawdzi, czy nie jest źródłem hałasu. I daj znać co stwierdził, a najlepiej wrzuć jakiś filmik na yt z oględzin tych części.
[ Dodano: 2016-10-17, 21:32 ]
A tutaj ciekawy przypadek kolegi gabor76
"obrócona podkładka dystansowa na środkowym łożysku ślizgowym"
ravpraca...jak Twoje auto?
ravpraca:
Cześć Monty,
Kompletuję części i będzie tak jak u Ciebie :-)
W przypadku silnika G4FC z 2009r musimy zakupić:
244312B000 - prowadnica 1
244202B000 - prowadnica 2
2441025001 - napinacz
243212B200 - łańcuch
214212B030 - uszczelniacz wału
251242B000 - uszczelka pompy wody
224412B002 - uszczelka pokrywy zaworów
Należy także wymienić olej i filtr oraz posiadać płyn chłodniczy na dolewkę.
Chciałbym dodać, że post #26 który kolega kosmos2011 polecał mi przeczytać zawiera błąd.
Konsultowałem się z serwisem Hyundai i do poprawionego łańcucha 24321-2B200 stosuje się tylko części
"wcześniejsze" (niezmodyfikowane) z kolumny nr3.
Monty - wspominałeś powyżej o wymianie obudowy pompy oleju. Mógłbyś napisać o jaki element chodzi?
Nawigacja
[#] Następna strona