Forum > i30 FD

[i30 FD] Rozrząd

<< < (6/12) > >>

kosmos2011:
Czytaj cały temat, a w szczególności post#26.

ravpraca:
@kosmos
Temat z uwagą przeczytałem - jak i inne tematy dotyczące rozrządu.
Forum często przeglądałem wcześniej - nie będąc zarejestrowanym.

Napisz proszę co byś Ty zrobił w moim przypadku (takie odgłosy pracy silnika i raz luźnu łańcuch raz nie). Z tego co widzę to by wymienić łańcuch na zmodyfikowany trzeba wymienić wszystko co podałeś w poście #26 łącznie z obudową aluminiową...?

Jeśli zostaną stare koła i kupię nowy nie modyfikowany łańcuch to czy ślizgi i napinacz mogą być zamontowane, te po modyfikacji?

Wybacz, że tak dopytuję, ale nie chciałbym popełnić jakiegoś głupiego błędu.

@Monty - w jakis posób została przeprowadzona naprawa w Twoim aucie?
Co wymieniłeś i jakie dałeś częsci?

Pozdrawiam i dziękuję,
RP

Monty:
Rozciągnięcie łańcucha zaczyna być nagminne w silnikach benzynowych hyundai/kia.
Ja wymieniłem łańcuch, napinacz, 2 prowadnice. Mechanik uznał, że koła zębate oraz "wariator" są ok. Dodatkowo - jakieś simeringi, uszczelka pompy wody, silikon uszczelniający pokrywę rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów, olej, filtr oleju i jeszcze obudowa pompy oleju - tłoczek w niej ciężko chodził (lekko wytarty). Mój 1.4 jest z 2009 r., więc założono jedynie zmodyfikowany łańcuch. Większe modyfikacje jak się wydaje (post 26) są dla silników benzynowych od 2013 r.
W Twoim przypadku chyba nie ma co czekać z wymianą rozrządu. Łańcuch się raczej nie zerwie, ale jak przeskoczy to bez remontu się nie obejdzie. A co do pracy silnika - po wymianie jakby ciszej pracuje, ale dalej w kabinie słychać terkotanie/stukanie/grzechotanie na zimnym.
Tutaj relacja demontaż wariatora
Jeżeli dysponujesz stetoskopem (albo Twój mechanik), to osłuchaj listwę wtryskową i wtryskiwacze, łapę sprzęgła i silnik, tłumik, katalizator oraz skrzynię biegów od dołu (szczególnie w miejscu gdzie jest sprzęgło) i podziel się wnioskami.
A co do części to kup Mobisa poza ASO. Jest kilka sensownych sklepów internetowych w Polsce, choć obudowy pompy oleju nie mieli - kupiłem w ASO. Pozostaje jeszcze Koraps.

ravpraca:
Monty - bardzo dziękuję za odpowiedź!

Jeśli jednak dałeś zmodyfikowany łańcuch to musiałbyś wymienić wszystkie koła bo są inne.
Wspomina o tym Kosmos choć podaje nr łańcucha: 24321-2B200 i nie wiem czy nie mówi tutaj o 24321-2B620

A tak z ciekawości - jaki przebieg miało Twoje auto?
O nasze auto dbamy i chuchamy a tutaj taka niespodzianka.

Monty:
Mechanik (ASO KIA) nie zmieniał kół, jedynie łańcuch. Spójrz:łańcuch
Ale Twoja decyzja. Moim zdaniem autom z 2009 r. wystarczy zmodyfikowany łańcuch. Auta powyżej 2013 dotyczy więcej modyfikacji.
Dopilnuj demontażu i sprawdzenia koła zmiennych faz rozrządu (wariatora), czy nie wykazuje zużycia. Jak widać w moim poprzednim poście jest demontowalne. Bo za nowe to od 500 zł do 1000 zł (ASO).
Ale tak jak pisałem poprzednio: w związku z pracą silnika sprawdź stetoskopem wskazane przeze mnie miejsca.

[ Dodano: 2016-10-03, 23:15 ]

--- Cytat: "ravpraca" ---
A tak z ciekawości - jaki przebieg miało Twoje auto?
O nasze auto dbamy i chuchamy a tutaj taka niespodzianka.
--- Koniec cytatu ---


86 tys.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej