Autor Wątek: [i30CW] ogrzewanie  (Przeczytany 37835 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

iskier83

  • Gość
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Grudzień 2015, 12:44:53 »
Cytat: "kolysm"
Problem ciepłego powietrza prawie rozwiązany. Wymiana pompy wody :) Jest tylko małe ale, z nawiewów po stronie kierowcy leci gorące powietrze, po stronie pasażera letnie i to nie zależy od kierunku nawiewu, ani od siły nadmuchu. Gdzie tkwi następny haczyk?



Hej mam podobny problem jak udało Ci sie go rozwiązać? i czy go rozwiązałęś??

asiki

  • Gość
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Grudzień 2015, 14:40:25 »
Miałem podobnie, okazało się że nagrzewnica jest nieco przytkana. Spuściłem płyn chłodniczy - ależ był syf! Przepłukałem cały układ, odłączyłem węże idące do nagrzewnicy, przepłukałem ją pod dużym ciśnieniem (wypłukałem kupę czarnego szlamu i nieco kamienia w formie piasku i małych kamyczków), potem wszystko jeszcze przepłukałem wodą demineralizowaną, przedmuchałem, poskręcałem, napełniłem nowym borygiem - grzeje jak szatan! :)
Tu jest fajnie opisane jak to zrobić:
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/257460-czyszczenie-nagrzewnicy-jak-leci-slabe-letnnie-powietrze-przy-90-c/
Pzdr

iskier83

  • Gość
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Grudzień 2015, 21:51:21 »
kurcze ja na razie wymieniłem tylko płyn i myślałem ze to pomoże, jednak czeka mnie większe rozkręcanie z tego co widzę:(, a że tak zapytam, może udało się komuś inaczej rozwiązać ten problem?pytam profilaktycznie:P:)

asiki

  • Gość
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Sierpień 2016, 10:41:09 »
Żeby przepłukać nagrzewnicę nie trzeba jej wyjmować, dostęp do króćców jest od komory silnika.
Niestety po moim płukaniu długo się nie cieszyłem ogrzewaniem - widocznie kamień swoje zrobił i mniej więcej pół roku później nagrzewnica się rozszczelniła, całe borygo wywaliło mi na podłogę, oczywiście skończyło się to przegrzaniem silnika (ale bez masakry, na szczęście komputer jest dość mądry i ograniczył nieco moc, silnik trochę się przegrzał ale nic się nie ujarało, nawet uszczelka pod głowicą ma się dobrze). Tak więc i tak skończyło się zdejmowaniem dechy, miałem dodatkowo zdzieranie tapicerki z podłogi żeby toto wysuszyć.

LachuDbWA

  • Gość
Re: [i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Październik 2016, 23:55:33 »
 

Dodano: 2016-10-18, 23:55
Cytat: kolysm
Witam, zakupiłem I 30 CRDI i mam problem. Polega on na tym, że powietrze leci letnie. Czytając inne tagi sprawdziłem czy pracuje silniczek od zmiany siły ciepły-zimny, pracuje, co da się odczuć zmieniając siłę na potencjometrze. Sprawdziłem także oddawanie ciepłego płynu z silnika na chłodnicę, termostat otwiera się po jakimś czasie ( przejechane ok 5 km na wyższych obrotach) płyn jest gorący. Wskaźnik temp. stoi prawie na baczność, może brakuje mu ok 1 mm. Nie mam więcej pomysłów co to może być.


Miałem ten sam problem w swoim Hyundaiu i30 fd 1.6 crdi 85kw rok 2009. Wersja z manualną klimatyzacją.

Objawy: lekko powietrze wylatujące z otworów wentylacyjnych po lewej stronie, po prawej wydobywało się zimne.

Opiszę Wam moją żmudną historię usuwania tej usterki.

Diagnozowanie zacząłem od sprawdzenia silniczka klapki która wpuszcza powietrze przez nagrzewnicę. Silniczek działał, w moim przypadku przy zmianie temperatury z zimnej na ciepłą można było odczuć niewielką zmianę temperatury na letnią z lewej strony. Po stronie prawej cały czas leciało zimne powietrze.. Drugą metodą sprawdzenia czy silniczek działa było włączenie zapłonu, wyłączenie nawiewu i regulacja temperatury. Podczas zmiany temperatury było słychać pracujący silniczek z okolic nagrzewnicy.

Postanowiłem zajrzeć do układu chłodzenia. Ściągnąłem strzykawką trochę płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego po to aby zobaczyć czy nie jest zabrudzony. Okazał się koloru czekoladowego i był bardzo mętny, na powierzchni pojawiała się mleczna piana. Wystraszyłem się że być może mam uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Postanowiłem przepłukać układ chłodniczy. Pojechałem za miasto na działkę, spuściłem płyn chłodzący do miski poprzez dolny wężyk chłodnicy. Tak jak wspomniałem płyn był czekoladowy i mętny na powierzchni pływała mleczna piana. Ponadto na dnie znajdowała się bardzo duża ilość kamienia. Układ płukałem kilkanaście razy, głównie wlewając wodę przez zbiorniczek wyrównawczy a spuszczając dołem chłodnicy. Następnie starałem się kolejno odczepiać i płukać układ poprzez kolejne wężyki do których miałem dostęp (góra chłodnicy, wężyk z termostatu na chłodnicę czy nagrzewnicę). Z racji tego że nie posiadałem ogrzewania w kabinie skorzystałem z artykułu http://a4-klub.pl/index.php?/topic/257460-czyszczenie-nagrzewnicy-jak-leci-slabe-letnnie-powietrze-przy-90-c/ odnośnie jak przepłukać chodnicę. Ściągnąłem dwa wężyki z nagrzewnicy, podłączyłem swój wężyk i lałem przez niego wodę do środka, początkowo woda ledwo się sączyła z wylotu i była rdzawa. Płukałem ją lejąc wodę raz w jedną stronę, raz w drugą, pomogło, na koniec woda była klarowna i swobodnie przelatywała przez nagrzewnicę. Po płukaniu nalałem płyn chłodniczy, odpowietrzyłem i włączyłem silnik. Okazało się przy okazji że mam zapchany kamieniem wężyk odpowietrzający termostat który wchodzi w górę zbiorniczka wyrównawczego ( gdy jest drożny wkładając palec do zbiorniczka to czuć płyn wpływający tym wężykiem do zbiornika). Co do ogrzewania, było czuć dużą poprawę, auto się rozgrzało i czuć było gorące powietrze z dwóch nawiewów licząc od lewej strony. Z trzeciego również leciało ciepłe powietrze lecz jego temperatura była odczuwalnie niższa. Czwarty nawiew leciało chłodne powietrze.
Po przejechaniu niedużego odcinka nagrzewnica znów zaczęła się zapychać co skutkowało letnim powietrzem. Potwierdziło mi to fakt iż przyczyna usterki jest po stronie zapchanego układu chłodniczego. Postanowiłem rozpuścić kamień w układzie, zastanawiałem się co mogę wlać do układu. Rozważałem kupno specjalnego preparatu do udrażniania układu, kwasku cytrynowego, kamyczka oraz octu. Postanowiłem wlać do układu sam ocet spirytusowy dostępny w każdym sklepie ponieważ jest to kwas a więc nie zamarza przy ujemnej temperaturze, nie reaguje z aluminium i uszczelkami. Zlałem cały płyn chłodniczy który znowu był ciemny i zakamieniały. Nalałem do układu sam ocet i jeździłem na nim przez tydzień. W kolejny weekend postanowiłem podjąć kolejną próbę udrożnienia nagrzewnicy. Spuściłem ocet. Który znów był czekoladowy i na dnie widać było osad. Nie były to kawałki kamienia lecz piasek (ocet rozpuścił kamień). Odpiąłem węże od nagrzewnicy i przepłukałem ją wodą. Kolejny raz wylatywał z niej osad z kamienia a sama woda była ruda. Postanowiłem jeszcze zastosować "kamyk" (środek do odkamieniania czajników). Kupiłem dużo wody zdemineralizowanej i zalałem układ tą wodą wraz z kamyczkiem. Przejechałem się ok 30 minut po mieście i spuściłem wodę z kamyczkiem. To  również bardzo pomogło, po tym zabiegu woda była prawie czarna. Zobaczyłem że dużo lepiej czyści się układ lejąc do niego wodę zdemi, zagrzewając silnik i od razu spuszczając. 4 razy nalewałem wodę zdemi, jeździłem i spuszczałem ją na gorącym silniku (nalewamy wodę na ZIMNYM silniku). Po czwartej próbie woda była już w miarę przejrzysta a na dnie byłą niewielka ilość osadu z kamienia. Niestety woda zdemi się skończyła a ja byłem zmuszony wlać płyn chłodniczy do układu. Wszystkie te operacje przyniosły pożądany efekt. Ogrzewanie grzeje równomiernie i leci gorące powietrze, układ w chwili obecnej nie zapycha się. Mam nadzieję że komuś pomoże ten artykuł.  Powodzenia;)

Offline kimi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
Nagrzewnica
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Styczeń 2017, 17:41:23 »
Zimny nadmuch na szybę. Do nagrzewnicy przewód doprowadzający jest gorący a odprowadzający jest letni. Więc wszystko wskazuje na niedrożną nagrzewnicę. Czy macie jakiś sposób aby ją udrożnić. Dodam że dopiero kupiłem ten samochód i nie wiem dlaczego jest niedrożna.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Styczeń 2017, 17:58:41 »

Offline adrianc90

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #22 dnia: 07 Styczeń 2017, 21:30:35 »
Najlepszym sposobem jest wymiana nagrzewnicy. Oczywiście wbrew temu co będzie próbowało wmówić ci pewnie wielu mechaników nie trzeba rozbierać deski rozdzielczej, a tutaj masz dowód:

http://ceedclub.ru/forums/index.php?topic=55143.0

Z tego co pamiętam mi cała operacja zajęła ok. 3 godzin. Masz diesela to masz o tyle wygodniej, że nie musisz odpinać żadnych przewodów, żeby spuszczać płyn, bo w chłodnicy jest od tego motylek.

Offline kimi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Styczeń 2017, 13:54:13 »
Dzięki wielkie. Wymieniłem nagrzewnice wszystko poszło bez większych problemów. Tylko musiałem lekko podgiąć końcówki przewodów te które wychodzą do komory silnika.

Offline bobekos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 673
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Styczeń 2017, 14:22:42 »
Ile cię kosztowała nagrzewnica, jakiej firmy założyłeś...? Możliwe że mnie też to czeka ale na razie się dowiem co na to moi mechanicy...

Harek87

  • Gość
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Styczeń 2017, 14:40:41 »
Witam wszystkich użytkowników.
Mam problem ze swoja instalacją, przeczytałem już powyższe posty jednak nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy. Bardzo słabo działa mi ogrzewanie, poniżej zera na dworze trzeba jeździć w grubej kurtce. Obie rurki od nagrzewnicy są gorące, ale po włączeniu sterowania rurka górna staje się natychmiastowo letnia - chciałem się dowiedzieć czy to normalne.
Silniczki od klapy reagują na zmiany wprowadzane na sterowaniu, chociaż silniczek od regulacji temp już przy 25* jest całkowicie otwarty. Jednak po kilku cyklach regulacji temp min-max zaczyna pracować w pełnym zakresie 15-30* choć ma momenty że np od 22-24 nic się bardziej nie otworzy. Niewiem czy to może być źródło moich problemów. roszę bardzo o pomoc.

Offline kimi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Styczeń 2017, 19:59:55 »
Cytat: "bobekos"
Ile cię kosztowała nagrzewnica, jakiej firmy założyłeś...? Możliwe że mnie też to czeka ale na razie się dowiem co na to moi mechanicy...


Kupiłem używaną bo nie byłem pewny czy da się w całości wymienić. To znaczy gdyby nie chciała wejść miałem zamiar przeciąć przewody aby je potem połączyć wężami gumowymi. Nie byłem również pewien czy uda się podgiąć przewody czy nie popękają. Teraz już wiem że mogłem kupić nową ale dla eksperymentu kupiłem używaną za 50 zł w super stanie. Grzeje super. Najważniejsze żeby dobrze podłączyć przewody dopływ ma być od góry.

[ Dodano: 2017-01-22, 20:10 ]
Górna przy wejściu do nagrzewnicy czy górna przy silniku.  Dolna przy silniku jest zasilająca i podłączona jest do górnej przy nagrzewnicy. Jeśli górna przy silniku jest chłodna to na 100% zatkana jest nagrzewnica. I jeszcze sprawdź to znaczy ściśnij palcami węża  tego który wchodzi do górnego wlotu nagrzewnicy. A ktoś niech doda gazu zobaczysz czy on puchnie. U mnie jak była zatkana bardzo dobrze czuć było puchnięcie, Teraz po wymianie jest ledwo wyczuwalne.

Harek87

  • Gość
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #27 dnia: 22 Styczeń 2017, 20:19:33 »
Górna rurka przy nagrzewnicy jest chłodna po uruchomieniu ogrzewania.

[ Dodano: 2017-01-23, 20:27 ]
Mam jeszcze pytanie - w jaki sposób silniczek steruje temperaturą czy tam jest jakaś klapka czy jakiś elektryczny regulator?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Styczeń 2017, 21:51:57 »
Żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [ Dodano: 2017-01-23, 20:27 ]  w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:

Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w edytuj (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.

W obudowie jest sensorek daje sygnał do sterownika klimatyzacji.

misieq

  • Gość
[i30CW] ogrzewanie
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Październik 2017, 08:59:32 »
Witam, mam problem z ogrzewaniem po stronie pasazera. Nie leci cieple powietrze (tylko letnie lekko odczuwalne) z zadnej kratki nawiewowej, od gory na szybe czy tez na nogi. Po stronie kierowcy problem ten nie wystepuje. Dodam tylko ze nagrzewnica byla wymieniana rok temu. Plynu nie ubywa. Caly uklad byl czyszczony a plyn jest czysty. Szukalem po forach informacji na ten temat i doczytalem sie ze moze to byc wina silownika regulacji temperatury?! Co do zmian nawiawu na panelu klimatronika to raczej wszystko jest ok. Po zadanym ustawieniu wieje w konkretne polozenie. szyba, kratka czy nogi. Dodam tylko ze po wymianie nagrzewnicy bylo chwile ok. Sprawdzalem silownik od regulacji nawiewow jest raczej ok po powietrze dmucha w miejsce zadane. Co do silownika temperatury to tez widac jak po przelaczaniu temperatury na cieplo / zimno pracuje. Takze rece troszke opadaja co moze byc tego przyczyna .