Forum > S-Coupe / Coupe / Veloster

[Scoupe] Tuning silnika G4EK

<< < (5/8) > >>

pjj:

--- Cytat: "rufuz" ---podstawa to modyfikacje silnika a potem dopiero rzeczy o których piszesz. Sama niewłaściwa wymiana wydechu lub modyfikacje dolotu to chyba szkoda kasy.

--- Koniec cytatu ---

Nie do końca, zrobiony dobrze dolot z wydechem może poprawić sporo. Dobrze byłoby komputer do niego przeprogramować, ale... Dodatkowo, zabawa w tuning, a przemyślanie i obliczone na miare modyfikacje to co innego.

Bardzo ważne co zauważyłeś (i zdecydowanie się zgadzam), to to, że przed próbą dodania mocy warto doprowadzić silnik do stanu najbardziej zbliżonego serii. Mi po roku szukania problemu w elektryce zabrakło zaparcia i na silnik z problemami wrzuciłem nowy wałek. Polepszył o 0,5-1sek na setkę co sprawiło że otrzymałem auto z przyspieszeniem zbliżonym do oryginalnego. Na hamownię dojechać nie zdążyłem :(


--- Cytat: "harabin" ---Pjj mogłeś wstawić wałek od wersji GT a tak to miałeś za dużo mocy i w konsekwencji wypadek :D
--- Koniec cytatu ---


GT ma dwa wałki o innej charakterystyce (każy obsługuje 8, nie 12 cylindrów). Swoją drogą, teraz mam GT i w planach nowe modyfikacje :).

rufuz:
tak swoja droga ciekawe ile z aut które sa tuningowane przed przeróbkami maja moc chociaż zbliżoną do katalogowej. Hamownia pokazała ze mój mial z silnikiem jeszcze 1.6 zamiast 115KM, 102KM. Teraz jakbym sie wziął za tuning to ile bym uzyskał z niesprawnego silnika he he he Przy swapie na 2.0 z modami bez "kapitalki" sie nie obyło. Okazało sie ze ten 1.6 miał pęknięty kolektor wydechowy.

harabin:

--- Cytuj ---
harabin napisał/a:
Pjj mogłeś wstawić wałek od wersji GT a tak to miałeś za dużo mocy i w konsekwencji wypadek :D


GT ma dwa wałki o innej charakterystyce (każy obsługuje 8, nie 12 cylindrów). Swoją drogą, teraz mam GT i w planach nowe modyfikacje :) .

--- Koniec cytatu ---


No ciekawe jest co tu napisałeś :-P :-P :-P

Czy my tu mówimy wogule o G4EK i G4EKT :-P :-P

Cibor:
harabin, Zdaje mi się że mamy DOHC ;d

harabin:

--- Cytat: "Cibor" ---harabin, Zdaje mi się że mamy DOHC ;d
--- Koniec cytatu ---


To ci się źle zdaje <lol2>

Zdejmowałeś ty wogule pokrywę zaworów cibor? Pokaż mi 2 wałek

Bo z tego co wiem to mamy SHOC, chyba że zdejmując głowice byłem ślepy <cfaniak>

Teraz to mnie zawiodłeś :-P <what is>

Edit:

Do kolegi Pijj:

Chodziło mi że jak miałeś silnik G4EK to mogłeś wstawić wałek od G4EK-T czyli od GT ale Scoupe GT. Ty miałeś na myśli Accenta GT gdzie rzeczywiście jest 16zaworowiec czyli G4FK TwinCam tylko powiedz mi gdzie ty go wypatrzyłeś bo to bardzo unikalna wersja.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej