Forum > S-Coupe / Coupe / Veloster

[Scoupe] Tuning silnika G4EK

<< < (8/8)

LukGT:

--- Cytat: "Sadi" ---Stage II

Następnym krokiem będzie podniesienie ciśnienia doładowania, bądź zmiana całego ślimaka :lol: :lol: . Seryjnie montowany T15 starcza do 0.6bara/0.8bara dla chcących szybko, wymienić turbinkę i nie tylko


--- Koniec cytatu ---


Chyba się tutaj kolego mylisz z tym doładowaniem. Ja osobiście u siebie mam doładowanie rzędu 0.9 bara i zostało one tak podkręcone w 2005r dziś mamy 2010r i turbo nadal pięknie pracuje (od wymiany do wymiany czyli na jakieś 7-8tyś. km pobiera 350ml oleju 10W60)

Sadi:
Szczerze to jestem w szoku, ale hyundai już nie raz mnie zaskoczył i to nie koniecznie negatywnie. Powiem Ci Luk, że albo niewiarygodnie dobrze dbasz o turbinę, rozgrzewasz olej do min. 70stopni zamin przekroczysz 0.1bara, gdy gasisz silnik to EGT w turbinie masz nie większe niż 400stopni. Albo masz wadliwy "Boost Gaugan", bo nic innego mi nie przychodzi do głowy.

A tak na marginesie:
Mierzyłeś kiedyś jaki masz przebieg doładowania w całym zakresie obrotów na prof. hamowni, bo jestem ciekaw jak t15 się sprawuje czy masz w piku 0.9bara, czy w wiekszym zakresie obrotów:


Tak wygląda wykres też przy 0.9bara ale na T25

LukGT:
Nigdy takiego pomiaru nie robiłem, bo jak kupowałem samochód od zasteca to powiedzieli mi, że nic lepszego i bardziej dynamicznego już z tego turbo nie zrobi się (patrząc na wykres zauważyłem, że turbina zaczyna ''pracować'' na pełnych obrotach dopiero od 4tyś obrotów, u mnie coś takiego zaczyna się dziać od 3,3tyś obrotów i idzie aż do odcięcia zapłonu, brak jakichkolwiek odczuwanych turbo dziur). A co do dbania o turbo to przestrzegam zawsze tego aby rozgrzać a potem ostudzić turbinę nigdy nie daje w gaz na zimnym silniku ani nie gaszę tylko czekam przynajmniej ze 4min. aż ostygnie. Strasznie dużo tracę na tym czekaniu paliwa ale cóż jak chcę mieć to muszę szanować

Sadi:
U mnie zaczyna się od 4tyś, ponieważ niestety im większe turbo tym większy lag, chociaż u mnie poprzez to ze mam mały intercooler, lag jest mniejszy ale kosztem wartości doładowania. Co do dbania o turbinę to cierpliwość nigdy nie była moją mocną stroną, chociaż turbo timery z reguły ustawia się na ok 2-3min. Widać że zastec zna się na hyundaiach, chyba muszę się do nich wybrać.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej