Tu by należało obalić parę mitów w sprawie olejów.
1.Współczesne oleje silnikowe są ze sobą mieszalne, można mieszać olej mineralny z syntetycznym. Otrzymamy po prostu olej o właściwościach pośrednich wobec olejów składowych. Naukowo potwierdzone.
2.Oleje syntetyczne mogą powodować rozszczelnienie silnika i wycieki. Nieprawda-nie ma do tego żadnych przesłanek.Łatwo natomiast zrozumieć dlaczego wielu kierowców tak sądzi.Po prostu olej syntetyczny jest rzadszy na"zimno", a zatem jeśli zalejemy nim nie do końca szczelny silnik,to plamy na podłodze w garażu czy jezdni będą większe niż wcześniej.Przy współczesnych olejach mineralnych nie powstają też jakieś specjalne nagary. Te oleje też mają dodatki myjące.Nagary to powstawały kiedyś jak jedynym dostępnym olejem był Selektol i w silnikach typu Fiat 125.
3.Nie należy przejmować się tym, co opowiadają sobie ludzie u cioci na imieninach.Podstawowym kryterium wyboru oleju powinny być zawsze wskazania producenta samochodu zawarte w instrukcji obsługi pojazdu.Jeśli wymaga on oleju syntetycznego lub półsyntetycznego, pod żadnym pozorem nie wolno stosować olejów niższej jakości.Można za to wlać olej lepszy-jeśli tylko Cię na to stać.