Forum > ix35 EL
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
kiepero:
Przy prędkości 120 już się prawie nie da radia słuchać, średnie spalanie na trasie Warszawa- Poznań prędkość ok 120 pod wiatr spalanie 11 l :) ledwo by przejechał 400 km na baku. Ta sama trasa w drugą stronę z wiatrem średnią 9 l. Generalnie przy tej prędkości przyśpieszenie jest słabiutkie. Mój teść mam 1,7 crdi i radzi sobie o niebo lepiej niż 1,6 gdi pod każdym względem, zakup tego auta z silnikiem 1,6 to duży niewypał....
Slay75:
--- Cytat: "kiepero" ---Przy prędkości 120 już się prawie nie da radia słuchać, średnie spalanie na trasie Warszawa- Poznań prędkość ok 120 pod wiatr spalanie 11 l :) ledwo by przejechał 400 km na baku. Ta sama trasa w drugą stronę z wiatrem średnią 9 l. Generalnie przy tej prędkości przyśpieszenie jest słabiutkie. Mój teść mam 1,7 crdi i radzi sobie o niebo lepiej niż 1,6 gdi pod każdym względem, zakup tego auta z silnikiem 1,6 to duży niewypał....
--- Koniec cytatu ---
Ja czegoś tu nie rozumiem, ludzie kupują auto z podstawowym silnikiem i oczekują nie wiadomo czego.
Patrząc na specyfikacje ix35 z silnikiem 1.7 CRDi, ja nie widzę jakis szczególnie wybitnych plusów.
ix35 z 1.7 CRDi jest cięższe o ponad 100kg, co ma wpływ na prowadzenie, przyśpieszenie do 100km/h i max V słabsze, ale minimalnie, tak jak do 1.6 GDI nie można dokupić napędu 4x4, ma DPF. Jednie na plus spalanie, ale tylko o ok. 1.4l/100km mniejsze od 1.6GDI.
Ja wybierając wersję ix35 wolałem lepsze wyposażenie (Style) + cichy i szybciej nagrzewający silnik (zimą ma to znaczenie) bez turbo, dwumasy, DPF, niż dopłacać 12tys. i mieć wersje Comfort.
Rucia1:
ix35 z 1.7 CRDi jest cięższe o ponad 100kg, co ma wpływ na prowadzenie, przyśpieszenie do 100km/h i max V słabsze, ale minimalnie, tak jak do 1.6 GDI nie można dokupić napędu 4x4, ma DPF. Jednie na plus spalanie, ale tylko o ok. 1.4l/100km mniejsze od 1.6GDI.
Jest jeszcze coś takiego jak maksymalny moment obrotowy i tu diesel bije na głowę
benzynę 260/1250-2750, przyspiesza już przy obrotach 1200, a nie przy 5 tyś, nie musisz redukować biegów przy wyprzedzaniu czy podjeżdżaniu pod górę, zupełnie inaczej się jeździ dieslem "lepiej". To mój czwarty samochód z turbiną i DPF i nigdy nie miałam problemu.
Slay75:
--- Cytat: "Rucia1" ---Jest jeszcze coś takiego jak maksymalny moment obrotowy i tu diesel bije na głowę benzynę 260/1250-2750, przyspiesza już przy obrotach 1200, a nie przy 5 tyś, nie musisz redukować biegów przy wyprzedzaniu czy podjeżdżaniu pod górę, zupełnie inaczej się jeździ dieslem "lepiej". To mój czwarty samochód z turbiną i DPF i nigdy nie miałam problemu.
--- Koniec cytatu ---
Doskonale Cię rozumiem, moje poprzednie auto było z silnikiem Diesla, ale dla mnie dopłata 12 tyś. zł to jakaś pomyłka. Dla kogoś ważny jest moment obr, a dla mnie komfort i wyposażenie. Chętnie bym sie spotkał z właścicielem ix35 z silnikiem 1.7 CRDi i sprawdził w praktyce jak wypadną na drodze te dwa silniki.
gurszczak:
tak jak już pisałem to nie jest auto wyścigowe, wg. mnie powyżej 3k obrotów idzie nie tak źle - może to nie diesel bo inne momenty obrotowe, jednak jeździ mi się dobrze - ale trzeba brać pod uwagę ze to jest 1.6 i nie żądać od niego nie wiadomo czego. Dla mnie dopłata za diesla 12k i jeszcze dpf to jak kolegi Slay75, jakaś pomyłka.
Nawigacja
[#] Następna strona