Forum > ix35 EL
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
MarekG:
Witam, na poprzednim forum, które przepadło w dziwnych okolicznościach przyrody istniał wątek dotyczący silnika 1.6 GDI, który jak mi się wydaje warto teraz znów reanimować.
Sam jeżdżę autem z tym motorem od 15.09.2011 r. i jak na razie w kwestii bezawaryjnej eksploatacji wszystko jest w porządku.
Samochód w ruchu mieszanym miasto/trasa spala teraz 8,4 litra benzyny Pb98, na 100 km.
Moje odczucia dotyczące elastyczności silnika - mogłoby być trochę lepiej zwłaszcza na pierwszym biegu, wiadomo że przełożenie ,,jedynki" musi być ,,krótkie" ale ja wolałbym trochę więcej :), szóstka jak dla mnie też mogłaby być trochę ,,dłuższa"powyżej 130 km/h mam wrażenie, że skrzynia biegów ,,trzyma"samochód i nie daje mu się spokojnie rozbujać ale ogólnie nie ma biedy.
Na początek mam też prośbę.
Jeśli ktoś był już na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym 1.6GDI, to może opisze koszty z tym związane i swoje wrażenia.
Pozdrawiam
MarekG
jacek2:
Na starym forum było dużo informacji jeśli chodzi o przeglądy auta z takim silnikiem jak twój. :-| :-|
Pamiętam tylko, że przeglądy były o połowę tańsze niż przy moim 2.0 diesel. :evil: :evil:
Gringo:
--- Cytat: "MarekG" ---Witam, na poprzednim forum, które przepadło w dziwnych okolicznościach przyrody istniał wątek dotyczący silnika 1.6 GDI, który jak mi się wydaje warto teraz znów reanimować.
--- Koniec cytatu ---
Witam - jasne że warto ;-) - tak, jak całe forum :mrgreen:
--- Cytat: "MarekG" ---Sam jeżdżę autem z tym motorem od 15.09.2011 r. i jak na razie w kwestii bezawaryjnej eksploatacji wszystko jest w porządku.
Samochód w ruchu mieszanym miasto/trasa spala teraz 8,4 litra benzyny Pb98, na 100 km.
Moje odczucia dotyczące elastyczności silnika - mogłoby być trochę lepiej zwłaszcza na pierwszym biegu, wiadomo że przełożenie ,,jedynki" musi być ,,krótkie" ale ja wolałbym trochę więcej :), szóstka jak dla mnie też mogłaby być trochę ,,dłuższa"powyżej 130 km/h mam wrażenie, że skrzynia biegów ,,trzyma"samochód i nie daje mu się spokojnie rozbujać ale ogólnie nie ma biedy.
--- Koniec cytatu ---
Jeżdżę tym autkiem podobny czas.
Silnik - elastyczność - nie jest źle. Wszystko zależy od prędkości przy jakiej chcemy np. wyprzedzić na trasie - ale redukowanie zdecydowanie pomaga i to najlepiej w okolicę III lub IV , bo V i VI to raczej "eko-nadbiegi" 8-).
Ze startu zbiera się b.dobrze.
Spalanie - w mieście na krótkich dystansach ok. 9-10 l - w zależności od stylu jazdy. W trasie ostatnio 4 os. pełen bagaż + box, prędkości ekspresowo-autostradowe 7,8l / 100km - więc nieźle :->
Jeżdżę cały czas na Pb95 - muszę spróbować z Pb98 - zobaczę czy będzie różnica :?: :roll: :-P
MarekG:
Ciekawe ile benzyny będzie spalał ix 1,6 przy tych temperaturach jakie mamy obecnie ( -12 do około - 17°C podczas dnia), tak się złożyło, że przez okres około dwóch tygodni będę jeździł tylko po mieście i na krótkich odcinkach z tego co już zauważyłem to spalanie poszło nieźle w górę.
Myślę, że w takich warunkach może ,,pić" z 11 l/100 km, ale jak ,,wypalę" cały bak to wtedy napiszę ile samochód pali faktycznie.
Fajnie jest widzieć, że forum znowu ,,odżywa".
Gringo:
--- Cytat: "MarekG" ---Ciekawe ile benzyny będzie spalał ix 1,6 przy tych temperaturach jakie mamy obecnie ( -12 do około - 17°C podczas dnia), tak się złożyło, że przez okres około dwóch tygodni będę jeździł tylko po mieście i na krótkich odcinkach z tego co już zauważyłem to spalanie poszło nieźle w górę.
Myślę, że w takich warunkach może ,,pić" z 11 l/100 km, ale jak ,,wypalę" cały bak to wtedy napiszę ile samochód pali faktycznie.
--- Koniec cytatu ---
Mój, przy niezbyt lekkiej nodze pali teraz w mieście 11,2 :-|
--- Cytat: "MarekG" ---Fajnie jest widzieć, że forum znowu ,,odżywa"
--- Koniec cytatu ---
Zgadza się :mrgreen:
Nawigacja
[#] Następna strona