Autor Wątek: Check engine - błąd P0011  (Przeczytany 92837 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

arturor83

  • Gość
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #75 dnia: 24 Sierpień 2016, 21:16:40 »
Witam, panów ja po zakupie auta wymieniłem świece, kable a nawet i akumulator a błąd P0011 nadal (czasami) wyskakuje więc sami widzicie...

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #76 dnia: 10 Wrzesień 2016, 23:37:14 »
Problem wstępnie rozwiązany. Uszkodzona wtyczka zaworu OCV, systemu CVVT. (drugi post w tym temacie naprowadził mnie na trop, dzięki Kosmos).

Piszę "wstępnie" bo problem się już nie pojawia, ale wtyczka nie została wymieniona a jedynie poprawiona, posiada uszkodzone zaczepy. Jeśli problem nadal będzie występował, wymienię ją.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #77 dnia: 15 Wrzesień 2016, 05:22:10 »
A jak dokładnie jest uszkodzona i co zrobiłeś by to poprawić?  U mnie wtyczka jest tez w kiepskim stanie, Ale jakoś nie drążyłem akurat tego tematu, bo u mnie błąd czasami znika... Czy wtyczkę można dokupić? Ja mam na przykład przegrzany przewód w jednym miejscu...

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #78 dnia: 31 Październik 2016, 17:00:59 »
Wtyczka była połamana, trzymała się na opaskach, ale nie to było/jest problemem.

Gdy znów wyskoczył check postanowiłem wyjąć zawór OCV, po odkręceniu śrubki okazało się, że zawór OCV składa się u mnie z dwóch części :D Cewka zeszła luźno, reszta została w środku i nie mogę tego wyjąć. Poprzedni właściciel coś kombinował przy tym, może też próbował go wyjąć i wyrwał tą cewkę.

Próbowałem wyjąć resztę aby całość móc sklepać na warsztacie, ale nie jestem w stanie tego wyjąć, żadne próby szarpania, podważania nie zdają egzaminu. Oklepać sie też nie do bo to jest "amelinium".
Nie mam już na to pomysłu.

Edit: przy okazji wymiany rozrządu sprawdzali położenie wałków i innych elementów, wszystko było ok, został tylko ten zawór OCV, filtr OCV i kabel od trzeciej świecy, ma uszkodzoną izolację.


[ Dodano: 2016-10-31, 17:00 ]
Wymieniony zawór OCV, wyczyszczony filterek, check wykasowany powrócił po siedmiu kilometrach.

Zaczynam powoli żałować zakupu tego auta :)
Nie mam już pomysłu co dalej z tym robić.

Czy na profesjonalnym sprzęcie, kablu Boscha lub innej marki pokaże dokładną usterkę czy też wywali P0011 i reszty trzeba się domyślać?

Jaki kolor kabli, gdzie ma być podpięty jeśli chodzi o zawór OCV? Wtyczka jest uszkodzona, może ktoś je pomylił?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #79 dnia: 06 Listopad 2016, 08:55:54 »
Ja podmieniałem 2 czujniki OCV od sprawnego silnika i błąd ciągle ten sam. Wątpię również, aby nowa sztuka coś pomogła. Ja już tak mam 2 lata.
A może faktycznie to jakiś inny czujnik, np. położenia wału lub coś innego?

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #80 dnia: 06 Listopad 2016, 12:38:54 »
Można by tak pół auta wymienić i nie ma pewności, że błąd zniknie :D

Zastanawiam się czy czujnik temperatury oleju (OTS) ma jakiś związek z tym błędem?
Może ECU wysyła błędne dane? Da radę wyzerować ECU, przywrócić coś jakby ustawienia fabryczne?
Może jest jakiś sterownik jeszcze do tego?
Może zapchane jakieś kanaliki i nie tłoczy oleju należycie?

Zawór OCV ok, akku, kable, świece, pompa oleju też ok.
Błąd się pojawia już po nagrzaniu silnika, nigdy na zimnym i wtedy następuje to po zwolnieniu przed rondem, korkiem, skręcie lub w podobnej sytuacji.

Niby jest podana lista powodów, ktoś je podaje/podał, ale jak pytasz o szczegóły to nikt nic nie wie :D Tona pytań, ale brak kozaka, który na nie odpowie.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #81 dnia: 06 Listopad 2016, 19:18:26 »
U mnie błąd pojawia się podczas jazdy, bez znaczenia ronda czy skrzyżowania.
Z moich obserwacji:

- błąd nie pojawia się, w momencie gdy mam dokładnie 3/4 oleju na miarce
- najpierw pojawia się P0133 - od sondy
- po kolejnym odpaleniu zawsze P0011

Robiłem płukanki, zmieniałem producenta filtra olejowego, zmieniałem producenta oleju - ciągle to samo. Musze coś wykombinować, w przyszłym roku planuję przerzut na ix35...

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #82 dnia: 06 Listopad 2016, 19:33:52 »
Ja mam tylko P0011, innych brak.

U mnie błąd pojawił się po rozłączeniu klemy minusowej jak wspomniałem, nie było go i po podłączeniu klemy wuala, błąd :-)  Może doszło do oszustwa, ktoś ukrył, zamaskował problem pod sprzedaż auta a po braku zasilania wyszedł ponownie. W dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe. A może komp świruje po tym braku zasilania.

Mechanicy zrobią, wymienią pół auta, ale nie dadzą gwarancji, że problem zniknie :-)  Nie wiedzą o co chodzi.

Wiesz może na jakiej podstawie komputer wykrywa ten błąd? Zawór OCV wykluczam już, coś jeszcze musi być powiązane z tym systemem. Czujników wszędzie masa a komputer nie potrafi zdiagnozować dokładnie usterki. W poprzednim aucie innej marki błąd był jednocześnie dokładną wskazówką, tutaj nie.

PS: po dwóch latach użerania się znów zaufasz tej marce? Ja już się raczej nie skuszę, same problemy a auto wprawdzie nie oferuje niczego specjalnego, poza tym, że są ładne :-)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #83 dnia: 06 Listopad 2016, 20:20:02 »
Może to dziwnie zabrzmi, ale jest to auto, którym zrobiłem prawie 50 tys i nigdy mnie nie zawiodło - w sensie, nigdy nie były niezdolne do jazdy. Fakt, miałem wydatek związany notabene z kołem zmiennych faz, ale biorąc pod uwagę swoje poprzednie - Laguna II, benzyna 1.8 - to obecne same plusy.

Gdzieś widziałem filmik w sieci o zasadzie działania CVVT, tam było coś o synchronizacji różnych czujników z tym związanych... generalnie na moje, czujnik OCV zmienia kanał dla oleju, który przestawia koło. To wszystko połączone, razem z napinaczem łańcucha pomiędzy wałkami (sterowany ciśnieniem oleju) daje całość. Fazy zmieniają się powyżej 3500 tys, ja to czuję cały czas, najbardziej na 3 biegu - mimo błędu. Dlatego twierdzę, że to jakiś problem z synchronizacją czujników, a nie problemem technicznym.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #84 dnia: 06 Listopad 2016, 23:09:46 »
Jak znajdziesz chwilkę to może spróbuj odszukać ten film.
Kosmos też wrzucał gdzieś w poście zasadę działania tego systemu, chyba na grafice, ale nie pamiętam czy na tym forum czy innym, nie mogę znaleźć.

Ano właśnie, błąd błędem a silnik i tak działa zdaje się poprawnie a przynajmniej ja nie widzę różnicy w działaniu sprzed pojawienia się błędu.

Fajnie, widocznie lepiej trafiłeś, ja póki co mam więcej problemu z tym autem niż za 9lat jazdy BMW a mam go dopiero coś od czerwca.

- pompa wspomagania siada
- piszczy pompa paliwa albo zawór gazu
- P0011
- uszczelki w okół nie trzymają, słychać to szczególnie w deszczowe dni
- pękł kolektor wydechowy

Ciekawe co jeszcze się wydarzy zanim ja pęknę.


Edit:

kosmos2011 dał takie coś na innym forum:



Cytuj
Jak widać olej poprzez zawór OCV jest dostarczany do koła CVVT poprzez kanały (czarne strzałki na schemacie) można spróbować przepchać je sprężonym powietrzem.


http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=1&t=12646&sid=6279ef3946c17f0bbffaf3210c9f5a1c

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #85 dnia: 07 Listopad 2016, 20:59:27 »
 

Dodano: 2016-11-07, 20:59
No to lista usterek trochę jest... odnośnie popiskiwania w baku - to u mnie np. pływak w butli z gazem piszczał. Wymienione na gwarancji - ale znowu słychać, olewam to :)

Ja za to gubie gdzieś oliwę, nie wiem czy spala (nie kopci) czy gdzieś wycieka - plamy nie ma, a kontrolować muszę stan. Więc na pytanie innych, czy auto bierze olej, odpowiadam pytaniem: a co ma dawać? :) Po założeniu gazu tak się stało.

Czytałem ten temat, ciekawe jak się zakończyło. Wszystko co było proponowane robiłem też u siebie - poza wydmuchaniem kanałów i wymianą tego czujnika od położenia wału (ja go tylko czyściłem). Jakbym miał coś zrobić, to wymieniłbym ten czujnik...
Ciekawe, czy Kosmos wie, jak się sprawa zakończyła

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #86 dnia: 21 Listopad 2016, 12:11:10 »
Popiskiwanie nie jest zawsze i nie wiem skąd jeszcze bo zbytnio się tym nie interesowałem, mówią o zaworze gazu, ale wydaje mi się, że może to być pompka w baku benzyny.

Ja się zainteresuję teraz tym czujnikiem położenia wałka i go wymienię.


Zawór OCV i tak musiałem wymienić, poprzednik już coś majstrował i cewka była osobno, wyrwano ją, ale wcale się nie dziwię, sami resztę rwaliśmy we dwóch kluczem zaciskowym i brechą. Wcześniej wkręciłem śrubę dziesiątkę w pozostałość zaworu i skontrowałem nakrętką. Ja trzymałem klucz i szarpałem a kolega podważał. Masakra i kupa żenady, że w ogóle do czegoś takiego mogło dojść, że zawór spiekł się z głowicą. Brzmi zabawnie, nie? Niestety inaczej się nie dało, pierścień wystający z głowicy uleciał przy lekkim podważeniu.

Co do przedmuchu kanalików, nie wiem, zdawkowe info. Dmuchać, ale nie wiadomo w co, jak, jakim ciśnieniem.
Może przydałoby się zdjąć pokrywę, zdemontować cały ten układ aby nic nie uszkodzić czy rozszczelnić.


Cytuj
Na pewno po gwincie czujnika OCV trzeba dobrać wkręcaną końcówkę (w markecie budowlanym na dziale kompresory) i jakiś zaworek tak żeby nie poszło za duże ciśnienie.


U mnie nie ma gwintu aby wkręcić końcówkę, widocznie w Coupe jest. Ewentualnie dmuchać przez filtr. Nie wiem a i samobójcą nie jestem.

****************************************************

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu nic nie dała, dopadłem nówkę, oryginał za 110zł bo zależało mi na czasie (Na AliExpress nowy kosztuje 15$). Cwaniaki wołają po 250zł w Polsce.

Ostrzegali aby się nie pchać w tą markę, ale nie bo klimę automatyczną miał i TCS a RAV4 nie miała :D Teraz pozostaje tłuc łebem w mur i szukać cudów.

[ Dodano: 2016-11-22, 15:48 ]
****************************************************

Po resecie ECU i dolaniu oleju ponad stan (chciałem sprawdzić pewną teorię) przejechałem 65km. Miałem rano przedmuchiwać kanaliki i wywalić całkowicie filtr OCV ale nie dojechałem do mechanika na kompresor bo check się już nie pojawiał, jeździłem długo po mieście i okolicach aby wywołać check. (zawsze się pojawiał średnio po 10km, zazwyczaj po ok 7dmiu, ale bywało i 15)

Happy wracałem do domu i pokusiło mnie aby przysrać po garach na autostradzie i zobaczyć ile ta skorupa w ogóle poleci, dostał 140kmph na czwartym biegu, już miałem włączać piatkę i chulać do oporu aż silnik zgubię, gdy wyskoczył check :D

Na dniach znów sie wybieram do mechanika na kompresor i wywalić w cholerę filtr OCV - rada z zagranicznego supportu, która komuś tam pomogła.

Jeżeli to nie pomoże to chyba zostaje już tylko wywalić ECU i wmontować inny.

Mechanicznie wszystko jest sprawne. Błąd powoduje jakiś bzdet tutaj albo sam sterownik.

[ Dodano: 2016-11-23, 13:43 ]
****************************************************

Wszystko wróciło obecnie do normy czyli check co kilka kilometrów. Nie wiem jakim cudem przejechałem ostatnio 65km :)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #87 dnia: 27 Listopad 2016, 08:38:14 »
Te różne  kilometry są zapewne spowodowane tym, ze check wyskakuje zawsze po drugim odpaleniu. Czyli po skasowaniu błędu mogę jednorazowo zrobić 100km, potem zgasić i 3 kolejne by wyskoczył lub 2 x po np. 2 km ( ileś min trzeba przejechać zanim wyskoczy)

Ale wspominasz tez coś co u mnie występuje - olej. Pisałem o tym wcześniej, jak mam pewien poziom oleju to mi przez 300 km nie wyskoczy, gasząc i odpalając ile się chce. Potem pierwsze pojawia się P0133 i kolejny po skasowaniu (P0011 jest już w kolejce ) check z błędem P0011.
Ciekawa teoria z tym filterkiem-ja go czyściłem, ale może faktycznie ciagle się zapycha i trzeba go wywalić...

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #88 dnia: 27 Listopad 2016, 10:46:50 »
Nie wiedziałem, że po drugim odpaleniu. Ok 2 kilometry przed wyskoczeniem checka został zgaszony silnik i odpalony znów, później wyskoczył na autostradzie. Czyli to było drugie odpalenie winne a nie przybutowanie silnika.

Olej bez różnicy u mnie jak się okazuje. Miałem na oko 3-4mm poniżej max na bagnecie, dolałem go troszkę więcej ponad max aby sprawdzić właśnie to o czym pisałeś, czy większy poziom coś pomoże.

Niekoniecznie się zapycha, ale może zwalniać po prostu przepływ/ciśnienie oleju.

Na angielskim forum pisali, że auto jest już wyeksploatowane, kanaliki mogą mieć słabszy przepływ, pompa oleju mimo, że nadal sprawna to słabsza, do tego filtr hamuje przepływ oleju. Poradzono wywalenie filtra OCV i problem u tamtej osoby zniknął. Ja sam nie jestem mechanikiem i nie wiem jak to wszystko tam działa, dlatego nawet nie wiem co o tym myśleć, ale chętnie wywalę ten filtr aby to sprawdzić. Póki co mam krucho z czasem na te zabawy.

Nic nie robisz z P0133? Ten błąd jest od sondy lub przedmuchów na wydechu.
Ja na niego czekam - spękany kolektor wydechowy :D

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Check engine - błąd P0011
« Odpowiedź #89 dnia: 27 Listopad 2016, 11:44:05 »
P0133 pojawia się w sumie baardzo rzadko. Praktycznie wtedy kiedy jadę z równą wysoka prędkością. Miałem wymieniany łącznik elastyczny wydechu, jest okopcony - zatem pewenie gdzieś spaw puścił. dziwne tylko, że u mnie jest zapowiedzią P0011.

Z tym filterkiem tez bym spróbował, zwłaszcza, że za wiele nie zaszkodzi

[ Dodano: 2016-11-27, 18:09 ]
A masz może link do tego artykułu?