Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] ogrzewanie i20  (Przeczytany 41458 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemyslav

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #30 dnia: 09 Styczeń 2017, 16:44:39 »
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Chciałbym się Was podpytać, czy mieliście podobny problem z ogrzewaniem w i20. Otóż kiedy włączę ogrzewanie (klimatyzacja manualna) - nawiew na szyby i stopy lub sam na szyby, moc dmuchawy na 4 i na temperaturę najcieplejszą to pomimo, że przejechałem samochodem około 30 minut nie mogę powiedzieć, aby w aucie było ciepło. Bardziej letnio. W poprzednim samochodzie typu Picanto to już po 5 minutach stania na odpalonym silniku zaczęło się robić gorąco. Dodatkowo temp. płynu chłodzącego po pojeździe osiągnęła góra 85 stopni na wskaźniku. Dodatkowo jeden z przewodów nagrzewnicy w komorze silnika był ewidentnie cieplejszy od drugiego. W trakcie jazdy jak powietrze leciało z nawiewów to cieplejsze było po stronie kierowcy - np. u kierowcy letnie u pasażera zimne.

Od czego zacząć, co jeszcze mogę sprawdzić w przyblokowych warunkach ;)

Dzięki za pomoc.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #31 dnia: 09 Styczeń 2017, 17:20:18 »
Tak I20 ma nie zbyt wydajne ogrzewanie niestety. Ja akurat jeżdżę Puntem 2, dziewczyna ma I20. Sama to potwierdziła że mój dziadek grzeje o niebo lepiej niż jej I20. Pół roku temu wymieniłem jej płyn chłodniczy, płukałem układ coś tam pomogło ale do ideału jeszcze daleko. Jeszcze ostatnio mi powiedziała że się długo nagrzewa, musze sprawdzić termostat.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Styczeń 2017, 17:31:29 »
Cytat: "Przemyslav"
sprawdzić w przyblokowych warunkach ;)


Poczekaj do wiosny  :-D

Offline Przemyslav

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Styczeń 2017, 17:33:35 »
Też, o tym myślałem, gdyż warunki mało przyjazne, ale mnie to już po prostu nie daje mi spokoju :D

Offline Jacaw

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Styczeń 2017, 20:55:51 »
Cytat: "Przemyslav"
Dodatkowo temp. płynu chłodzącego po pojeździe osiągnęła góra 85 stopni na wskaźniku. Dodatkowo jeden z przewodów nagrzewnicy w komorze silnika był ewidentnie cieplejszy od drugiego. W trakcie jazdy jak powietrze leciało z nawiewów to cieplejsze było po stronie kierowcy - np. u kierowcy letnie u pasażera zimne.

Hmm... te 85 stopni to wygląda mi na jakieś problemy z termostatem, tak jakby był na stałe otwarty. Odpal silnik i zobaczy, czy dopływ do chłodnicy robi się od razu ciepły, czy dopiero po jakimś czasie.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Styczeń 2017, 22:43:28 »
85 C to całkiem normalna temperatura silnika, kwestia przy jakiej temp. otwiera się termostat. To że z nagrzewnicy z wylotu leci chłodniejsze powietrze to raczej standard, nagrzewnica przecież oddaje ciepło do otoczenia jak chłodnica.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Styczeń 2017, 22:48:33 »
Koledzy uzupełnijcie profil (silnik) post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=87006#87006

Offline Przemyslav

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Styczeń 2017, 19:09:44 »
Sprawdzę jak tylko wyzdrowieję :) Panowie I Panie, gdzie ewentualnie szukać termostatu w komorze silnika oraz gdzie, gdyby coś szukać zaworku / zakrętki do zlania płynu chłodniczego. Chciałem odkamienić układ i jak będzie potrzeba wymienić termostat.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #38 dnia: 10 Styczeń 2017, 19:15:30 »
Cytat: "Przemyslav"
gdzie ewentualnie szukać termostatu w komorze silnika oraz gdzie, gdyby coś szukać zaworku / zakrętki do zlania płynu chłodniczego


Ponawiam prośbę z postu#37 z tego tematu. Inaczej przy silniku jaki masz w profilu model INNY odpowiedź brzmi że termostat jest przy silniku.

Offline Przemyslav

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Styczeń 2017, 19:21:30 »
O dzięki i sorry za ponownego cynka ;) Już dodane.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Styczeń 2017, 19:45:53 »
Numer oryginalnych termostatów 25500-2B000 lub 25500-2B400 temperatura otwarcia 82 ° C.


Offline Przemyslav

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Styczeń 2017, 19:52:44 »
Dziękuję serdecznie za pomoc. Podejrzewam, że chodzi o wersję turecką lub indyjską ;) Ewentualnie, czy tak jak użytkownik steyr napisał ze spustem: "Dla potomnych, korek spustowy w układzie chłodzenia jest na chłodnicy. Stojąc przed samochodem po prawej stronie na chłodnicy na dole. żeby się dostać do niego najlepiej zdemontować obudowę filtra powietrza." - to aktualne? :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Styczeń 2017, 20:15:34 »

Offline Przemyslav

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #43 dnia: 11 Styczeń 2017, 12:23:04 »
Dziękuję serdecznie.

Offline wafel

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i20 PB] ogrzewanie i20
« Odpowiedź #44 dnia: 05 Marzec 2017, 19:28:00 »
Witam wszystkich.
W moim I20 ogrzewanie i schładzanie było delikatnie mówiąc kiepskie od nowości. Auto serwisowane. Na ostatnim przeglądzie uzupełniany czynnik i filtr pp (pp wymieniam co rok). Po za tym co jakiś czas wyciągam filtr pp i czyszczę. Dalej kiepsko miałem wrażenie jakby powietrze z wentylatora po drodze do kratek gdzieś się gubiło. Na trasie 32 km w zimie nie byłem stanie nagrzać wnętrza. Wentylator na poziom 3. Wyciągnąłem filtry pp i na sekundę uruchomiłem wentylator na 1 myślałem , że mi głowę urwie  ;-) . Kupiłem nowe filtry Knechta i teraz na tej samej trasie nawet nie muszę włączać nawiewu. Wystarczy pokrętło ogrzewania na full. Stary filtr wyglądał jak węglowy.