Autor Wątek: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00  (Przeczytany 20394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #60 dnia: 28 Październik 2009, 17:46:42 »
Witam,

...i tak...auto zapala wzasadzie na zimno od kopa ale co pomogło to nie wiem:(.
Nie jest to idealne uruchomienie bo silnik pracuje moze sekunde nierowno i potem dopiero wchodzi na obroty...jesli bedzie tak zapalał to na razie wiecej nie drąże tematu bo coś mi sie wydaje że kupe kasy bym stracił na diagnozach a znaleźdź kogoś kto to trafnie zdiagnozje to ciężka sprawa:(.
Tak jak pisałem po jezdzie tydzień na benzynie nic się nie zmieniło dalej palił za 2 razem na zimno. Pojechałem potem to innego gazownika niż tam gdzie gaz zakładałem i on troche ponoć skorygował mamę gazu i zmniejszył ciśnienie na reduktorze. Efekt tego jest tak jak napisałem że auto na stan obecny wzasadzie pali od kopa z tem że 1 sewkunda po odpaleniu silnik tak jakby nie palił na wszystkie garki i potem wachodzi na obroty.
Ten nowy gaziarz powiedział, że skoro podczas odpięcia instalacji dalej był problem to to jest coś w samochodzie padnięte....ale po jego regulacji narazie jest lepiej wiec to odpuszam:)....ciekawe kiedy wróci:)

Dzieki wszystkim za zainteresowanie i wskazówki
Kuba

kml

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #61 dnia: 30 Październik 2009, 06:40:22 »
kubek, nie zapomnij pisać na bieżąco, Ty się pomęczysz a ktoś inny będzie wiedział co jest i mniej nerwów straci. Dobrze, że pali ok :)

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #62 dnia: 30 Październik 2009, 09:00:48 »
spoko spoko...jak coś więcej wyjdzie to dam znać....dziś mi jeszcze gość ma mape gazu całkowicie nową wgrać żeby sprawdzić czy zmieni to odpalanie na całkowicie poprawne.
Pozdrawiam
kuba

mikas2000

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #63 dnia: 02 Listopad 2009, 09:55:01 »
Sporo poważnych i interesujących informacji
U mnie chwilowo problem znikł po zatankowaniu samochodu do pełna w daleką trasę.
Po czym jak wyjeździłem część paliwa ponownie wróciło. Ciekawe??
W sumie to nawet można się do tego przyzwyczaić, może po prostu poczekać aż zupełnie coś się zużyje. I samochód po prostu nie będzie chciał dalej jechać.
Ciekawe czy coś jeszcze w takiej sytuacji ulega uszkodzeniu lub zużyciu poza np rozrusznikiem który musie kręcić trzy razy tyle niż normalnie.

Spróbuje jeszcze raz zatankować hultaja zobaczę jakie będą objawy.
Znajomy powiedział że mamy strasznie zasyfione paliwo
i jak jeździ się na końcówkach to mechanik potrafią pół samochodu wymienić zanim ktoś wpadnie na ten pomysł że to paliwo. Chyba trzeba w związku z tym co jakiś czas czyścić zbiornik paliwa.

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #64 dnia: 02 Listopad 2009, 17:03:55 »
...też ostatnio zauważyłem taką tendęcję..dokładnie jak mniej benzyny w baku to pali za 2..3 razem.....Własnie dzis zamierzam zalać go do pełna i sie okaże co będzie rano:).
Jeśli chodzi o benzyne to tankuje zawsze na BP(drożej ale filtr i silnik oszczędzę)wiec chyba syf w baku odbada(choc u nas to kto wie)...auto w Polsce jezdzi od lutego a wczesniej Szwajcarja wiec paliwo maja raczej ok.
A co ma poziom paliwa do odpalania auta to nie mam pojecia, przecież pąpka i tak zanużona jest w benzynie w baku więc nie tłoczy powietrza... albo się mylę...zaznacze ze do rezerwy zadko schodzę.....mam w aucie gaz wiec w okolicy 1/2 baku benzyny wożę zeby pąpki nie zatrzeć....

Pozdrawiam
Kuba

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #65 dnia: 03 Listopad 2009, 23:41:19 »
Po zastanowieniu:
Nie jezdzij na gazie jak masz z nim problem, najlepiej zakręć gaz zaworem przy butli.
Zawsze zaczynasz naprawę tak żeby na benzynie chodzilo ok(ja nie dałem rady, ale to wyjątek :-P )
Jak masz gdzieś blisko stacje shella, nalej do możliwie pustego baku vpower racing(koniecznie racing) tak z 10-15l(powinny się troche wtryski przepłukać), jak nie to środek stp do czyszczenia wtrysków. Jeśli będzie poprawa - prawdopodobnie znasz odpowiedź.
Żeby się upewnić że nie bierze lewego powietrza - ściągasz rurki gazowe z kolektora - wkręcasz np. śrubke do środka.
Aktualnie żadnych błędów na kompie nie masz? Bo może tam być podpowiedź.
Cisnienie benzyny rozumiem że sprawdzałeś, świece filtry, kable wn wymienione/napewno są ok.
 Sprawdzali Ci cisnienie benzyny? z tego zo pamiętam powinno być coś koło 3bar.
Odlacz aku(wykasuje pamięć komputera, bo mogła zasyfić się gazem), nie wiem jak przepływomierz(nie mam), przy okazji - dobrze kręci? Może aku poprostu pada. Możesz jeszcze spróbować pogadać tam gdzie montowali Ci LPG co ruszali przy montażu, może coś źle poskładali/poruszyli.
Wolne obroty masz ok? Może silniczek krokowy? Warto przy okazji przeczyścić przepustnice odpowiednim środkiem w sprayu(0 wiedzy, ok 5-10min roboty).
Masz jeszcze jakieś problemy czy tylko to odpalanie? Wcześniej coś było?

Duże tego i troche nie po kolei, ale padniety jestem. Najlepiej sprawdz wszystko, przemyśl, poczytaj na necie, nie sugerując się że masz gaz.
Ja też się sporo męczyłem u siebie zanim doszedłem, przez przypadek, oczywiście sam bo nikt nie miał pomysłu.

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #66 dnia: 04 Listopad 2009, 08:45:44 »
doman76, dzieki za obfity post...tak powoli wątpie w to, że ktoś to wychwyci...samemu chyba zastaje:(tak jak w twoim przypadku..nie chce zostawic majątku w servisach a na koniec kazdej wizyty ręce rozkładają:)bo to najbardziej wk...wia....narazie własnie czytam po necie, forum i sprawdzam poszczególne elementy.

Co do problemów z autem to jest tylko ten że odpala na zimno za 2-3 razem...na ciepło na dotyk. No i Ewentualnie zauwazylem ze na zimnym silniku na benzynie jeszcze na pierwszym kilometrze jak go rozpędzam to go dławi(a wcale mocno go nie deptam), jak troszkę się rozgrzeje to ok. Może to właśnie ten zawór par paliwa skoro objaw jak przy lewym powietrzu skoro go dławi..ale tylko na zimno?
Swiece ngk 8tyśkm, orgilalne kable tez 8tyś km, silnik na cieło pracuje równo nie telepie się, na zimno też równo ale to jak odpali, przez sekunde zanim nie wejdzie na obroty tak jakby któryś cylinder nie odpalał.
Cisnienie na cylindrach w okolicach 12.12.12. 11.5 wiec ponoć w normie.

Jeśli chodzi o gaz to z nim włsnie nie ma problemu:(,potwierdziły to 2 niezaeżne stacje gazownicze, posprawdzali, powgrywali mapy od nowa itd i nic sie nie zmienia i na gazie jezdzi ok.
Jeśli chodzi o zepsucie bądz przestawienie czgoś przy założeniu gazu to chyba tez odpada bo jeszcze 2 tyg po załozeniu gazu odpalał normalniena zimno.
Przez tydzień jezdziłem tylko na benzynie a z instalacji gazowej był wyciagniety bezpiecznik czyli instalacja nie istniała.(odpalał dalej na zimno za 2-3 razem)


Cisnienia benzyny na pompce czy na listwie jeszcze nie badałem.
Dzis może uda mi się sprawdzic ten zaworek od par paliwa. Z tego co rozumiem to jeśli jest sprawny to ma zasysać dopiero od okolo 2500obr/min a na jałowym nie zasysa?

Na benzynie wyjezdziłem około 20 litrów normalnego paliwa bp 95 przez tydzien i tak jak pisałem nic to nie zmieniło

Jak sprawdze zaworek par paliwa dam znać

Sądze że to jest jakaś mała pierdoła a jak ukryta:)

Dzieki
Kuba

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #67 dnia: 04 Listopad 2009, 16:41:19 »
Jaki masz przebieg?
Przeczyść sobie przepustnice, koszt znikomy, czasu dużo nie stracisz, spalanie przy okazji może się zmniejszyć.
Skoro tylko na zimno, miałeś sprawdzane czujniki temperatury na zimnym silniku?
Ja bym chyba nie był za tym zaworkiem, w każdym razie spróbuj odpiąć wężyki i wtyczke, wtedy powinno udać się go wysunąć i zobacz czy przepuszcza powietrze - nie powinien.po podlaczeniu pod 12v powinien się otworzyć, no albo przy tych 2500obr.

Paliwo tak jak Ci pisalem, vpower racing albo środek do czyszczenia wtrysków - nie zaszkodzi a zwykle troche mocy wraca..

Poza tym gazu nie montuje się żeby było lepiej tylko żeby było taniej. Z rozmów z wieloma osobami dowiedziałem się tylko tyle że trzeba się pogodzić że na benzynie auto będzie słabsze( w porownaniu do tego co było przed założęniem gazu)

e-gen

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #68 dnia: 04 Listopad 2009, 17:08:56 »
wejdź na hmaservice.com i wbij dla Accenta hasło EVAP...bo ilość paliwa w baku ma znaczenie w przypadku uszkodzenia tego systemu

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #69 dnia: 04 Listopad 2009, 20:09:36 »
...co do przebiegu tego najstarci indianie pewnie nie wiedzą...auto przywiezione ze Szwajcarii blisko rok temu z przebiegiem 97tyś...auto nie było zajechane wizualnie i mechanicznie wiec przebieg możliwy ale może mieć wiecej bo ksiazki nie ma i po nr vin w servisie nie wychodzi zeby bylo servisowane.
Obecnie licznik wskazuje 112tyś.
Zaworka nie sprawdziłem jeszcze ale wlałem stp do czyszczenie wtrysków do baku i wymienie jeszcze filtr paliwa.

Co do ilości paliwa to teraz jazdrze z pełnym bakiem benzyny i jednak też to nic nie zmieniło z odpalaniem na zimno.

Dzięki za wskazówki

Pozdrawiam
Kuba

e-gen

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #70 dnia: 04 Listopad 2009, 23:14:27 »
DESCRIPTION:
The 2000 model year Accent is equipped with a new enhanced evaporative ernission system. This new system is capable of measuring leaks as smali as 0.020" diameter. The new system pressurizes tnę evaporative emission system with a Diagnostic Module for Tank Leakage (DM-TL), while the previous model's system applied engine vacuum through the purge valve to detect system leaks.
============================
TROUBLESHOOTING
Engine will not start or hard to start:
Vacuum hose disconnected or damaged
Malfunction of the EVAP Canister
Purge Solenoid Valve
============================
DIAGNOSIS MODULE - TANK LEAKAGE (DM-TL)
The diagnosis module comprises an electromechanically driven pump together with a change-over valve and heater.
The engine management system measures the pump's electrical current consumption while pumping air into the canister and fuel tank to check the system's leakage.
If the electrical current consumption is over the threshold value specified before in the memory, this means that there is a tank-system leak.
============================
DM-TL operating conditions.
(1) DM-TL monitoring operation starts only after all the conditions below are met.
A. Vehicle soaking over 4 hours and 30 minutes.
B. Engine coolant temperature over 2.3°C (36.14°F) when starting.
C. Ambient temperature between 1.5°C (34.7°F) and 40.5°C (104.9°F).
D. 6.4ℓ or more gasoline in the fuel tank.
E. Over 20 minutes driving after starting.
F. During Air Bag is not working.

(2) And also you can check the DM-TL operation with simulation mode of HI-SCAN.

W skrócie: Accent II jest wyposażony w precyzyjny system redukcji emisji spalin. Jeżeli coś jest z nim nie tak to mogą wystąpić problemy z pracą silnika/uruchomieniem. EVAP to nie tylko elektrozawór PCSV w komorze silnika, odma i przewody ale również "plastikowe pudełko" za lewym tylnym kołem (dojście od spodu) w skład którego wchodzi m.in DIAGNOSIS MODULE - TANK LEAKAGE (DM-TL), pochłaniacz par oraz filtr powietrza (PN: 31453-25000).

Zainteresowanych tematem odsyłam do hmaservice.com gdzie po wpisaniu do wyszukiwarki hasła EVAP znajdą wyczerpującą bazę wiedzy (wraz z rysunkami). Na początek polecam artykuł nr 00-30-001.

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #71 dnia: 05 Listopad 2009, 20:23:53 »
e-gen, dzięki za informację...z tego co czytałem to ważny układ a raczej mechanicy mało o nim chyba wiedzą lub go pod uwagę nie biorą że moze coś nawalać...

..co do mojego auta to ten zaworek sprawdziłem, podłączyłem do 12V w domu i się otwiera i można go przedmuchać czyli otwiera się....bez napięcia zamkniety wiec chyba działa;)...na aucie go nie sprawdzałem , mam nadzieje że ta wtyczka co do niego dochodzi ma napięcie jak wzrosną obroty silnika.

Co do uładu paliwowego dziś zmieniłem filtr paliwa....ku mojemu zdziwieniu wylała sie z niego brązowa benzyna strasznie zasyfiona (tankuje tylko na BP)...może to było to że filtr był przytkany...okaże się jutro rano...chyba też wyciagne pompe paliwa z całym koszem z baku jeszcze raz i wyczyszcze bak od wewnątrz po tym co zobaczyłem co było w filtrze. Może też to STP do czyszczenia wtrusków rozpuściło trochę osadów w układzie paliwa...
Dam znać czy coś się zmieniło

Dzięki za wszystkie rady

Kuba

wtom

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #72 dnia: 05 Listopad 2009, 20:31:48 »
mam podobny problem z elantrą, raczej winny jest pierścień immmo - nie widzi klucza, system EVAP sypał by błędami jak by było z nim nie tak! dzwoniłem do serwisu i gość mi potwierdził, że w hultajach padały i padają te antenki immo, na szczęście nie są drogie :-P ja narazie przekonserwowałem złącze pierścienia, zobaczymy czy coś zmieniło.

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #73 dnia: 05 Listopad 2009, 20:49:48 »
...do accenta II ponoć są dwa rodzaje anten imo...ja mam pecha bo do mojego jest ta droższa 400 zeta ta tańsza około 200zl wiec jak dla mnie obie duzo za drogie.
U mnie to nie imobilajzer bo na ciepło pali od kopa...kluczyk widzi...jakby imo siadał zawsze by był problem z odpaleniem nie ważne czy na ciepło czy zimno.
Może u Ciebie nie ma kontaktu, ściąg to plastiki co sa wkoło stacyjki i goruszaj wiazkami i wtyczkami, wsiknij czyms na poprawe kontaktu i może pomoże....

mikas2000

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #74 dnia: 11 Listopad 2009, 16:41:05 »
Zrobiłem diagnostykę komputerową .
po skasowaniu błędów samochód zapala bez zastrzeżeń
Okazało się jednak że na komputerze zapisało się ze sto albo kilkaset błędów.
Wszystkie jednego rodzaju. Zbyt niskie napięcie zasilania czujników.
Napięcie zasilania na alternatorze prawidłowe 14,1 V.
Co tu robić??