Autor Wątek: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00  (Przeczytany 20404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #45 dnia: 18 Październik 2009, 22:04:51 »
W żadnej instalacji nie masz oryginalnie odłączanej pompy. Ja mam 177tys km, z czego większość na gazie i problemów z pompą nie mam, jedyne co musiałem wymienić to wtryskiwacze benzyny, ale to chyba z całkiem innego powodu.

kml

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #46 dnia: 18 Październik 2009, 22:07:41 »
Cytat: "doman76"
W żadnej instalacji nie masz oryginalnie odłączanej pompy. Ja mam 177tys km, z czego większość na gazie i problemów z pompą nie mam, jedyne co musiałem wymienić to wtryskiwacze benzyny, ale to chyba z całkiem innego powodu.


A to nawet nie wiedziałem. Myslałem, ze pompe sie odłącza żeby nie tłoczyła paliwa w kółko ale jezeli ona chodzi non stop to teraz staje sie jasne dlaczego trzeba mieć ćwiartkę benzyny w czasie jazdy na gazie.

A co sie stało z wtryskiwaczami? Ile kosztowały (to tak z ciekawości względem "sławnego" tdi :) )

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #47 dnia: 18 Październik 2009, 22:19:10 »
Miałem problem z odpalaniem zimnego silnika, checki itd- wtryskiwacze przeciekały, i najprawdopodobniej zalewały świece jak auto troche postało.
a wtryski widziałem na necie nówki chyba za 200zl/szt, ja kupiłem używki z anglika za 190zł z wysyłką za komplet (60tys przebiegu, raczej pewne), skad Ci się wzial pomysł o tdi?

Odnośnie pompy to w sekwencji nie odłącza się jej żeby była możliwość przejścia na benzynę jak np. gazu braknie, i podobno lubią się wtryski przegrzewać - ile w tym prawdy nie wiem, ale jednak coś w tym musi być skoro żadna firma nie daje możliwości odłączenia pompy.

Ale to chyba za bardzo odchodzimy od tematu

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #48 dnia: 18 Październik 2009, 22:23:47 »
.KML,;).trąci też trąci tylko musze jeszcze w servisie w którym byłem na komputerze zapytać czy skoro nic nie wyszło na kompie to znaczy że czujnik jest ok...no chyba że to na kompie nie wyjdzie.
A co do pompy i BRC to specjalnie nie odpinaja pompy żeby w układzie była zawsze benzyna.Jesli nie bedzie to szybciej padają wtryskiwacze benzynowe bo każdorazowe zapalenie na sekwecji jest i tak na benzynie nie ważne czy na zimno czy ciepło.
Myślalem o tym żeby zrobić jakieś odłączenie automatyczne pompy ale taka dostałem informację o tych wtryskach wiec wple cześciej pompke za 100 wymienić niz wtryski:)...o ile tak rzeczywiscie jest....
Jutro sprawdze czy po pierwszym zamieleniu rozrusznikiem na swiecach jest benzynka czy nie, jesli bedą suche to znaczy że może pompka nawala już...
Kml a wiesz czy ten czyjnik polozenia walu jest też odpowiedzialny za podanie benzyny na swiece?
Z tego co czytałem na forum to zwalona pompka, czujnik walu dają chyba podobne objawy:(....

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Październik 2009, 22:32:36 »
doman76, ty mówisz o benzynowych wtryskiwaczach?bo w uk lpg to raczej rzadkość:)?
CZyli rano miałeś zalane świece benzyną?z wtrysków benzynowych? wogóle ci nie odpalał czy za któryś razem łapał?
Czy dobrze kombinuje czy jesli wtryski benzynowe siadają to auto powinno też wiecej palić skoro przylewa świece? mój benzyny poli w normie 7.5l miasto bez szaleństw w lecie...

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #50 dnia: 18 Październik 2009, 22:42:55 »
tak, benzynowych. Wiesz, to sa moje przypuszczenia bo benzyny nie znalazłem, ale objawy miałem troche inne - strzelał mi na benzynie, na zimnym, a doszedłem do tego dopiero na dłuższej trasie - jechalem na lpg a benzyny troche znikło.

Napisz może co aktualnie sprawdzone, co nie.

Pompe paliwa: najprosciej niech Ci cisnienie zmierza na listwie wtryskowej, również po odpaleniu - bedziesz miał prostą odpowiedź.
Immo sprawdzisz samemu - jak immo znajdzie kluczyk to powinna sie kontrolka zaświecić (u siebie mam antene wymienioną), jak sie kontrolka swieci to raczej nie to.

kml

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #51 dnia: 19 Październik 2009, 18:46:16 »
Cytat: "kubek"
Kml a wiesz czy ten czyjnik polozenia walu jest też odpowiedzialny za podanie benzyny na swiece?


Nie wiem :) Wiem, że jak samochód nie chce palić to baaaardzo często ten czujki pada. Może ktoś bardziej kompetenty napisze cosik więcej w tym temacie :)

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #52 dnia: 19 Październik 2009, 19:25:32 »
kml, dzięki za odp, co do czujnika może jutro sie dowiem. Auto było wpięte w kompa wiec musze spytać czy ten czujnik jak walniety czy się pokazuje.

doman 76,
dzieki za zainteresowanie,
jezdziłem na benzynie 5 dni i nic to nie zmieniło czyli problem z gazem odpada...chyba...

z imobilajzerem jest tak jak mówisz, jak przekręcę kluczyk zaswiece sie kontrolka"kluczyk" jak zakrecę rozrusznikiem gaśnie...ale na kompie błędy imo wyszły, zostały skasowane...mechanik niby podejżewa cewkę imobilajzera skoro błedy wychodzą ale dziwi go czemu tylko na zimno by nie palił...pogmerałem też tyki wiazkami kabli w okolicach stacyjki, tez nie pomaga...

rano po nocy swiece suche, po pierwszym zakreęceniu rozrusznikiem gdy silnik sie poklekocze i zgaśnie świece też suche raczej czyli lanie wtrysków chyba odpada

teraz zabieram się za wyciagniecie pąpki paliwa z baku i z tej durzej plastikowej obudowy zeby ja zmierzyc i zamówic z allegro...koszt okolo100zł z dostawa w JC kraków 190 tez zamiennik.

To najtanczy chyba element od którego mogę zacząć o ile szujnik polozenia walu będzie ok.

Narazie nic innego mi już w dyńce nie siedzi co by tu jeszcze.....

Pozdrawiam
Kuba

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #53 dnia: 19 Październik 2009, 20:06:31 »
kubek,
A ja sie dalej zapytam jakie masz cisnienie na listwie wtryskowej, po co kupować, sprawdzenie nie przekroczy 30zł, warto sprawdzić cisnienie przy samej pompie jakby coś było nie tak żeby się upewnić czy to na 100% pompa. Jeśli jest ok odpalasz i wtedy sprawdzasz.

Problem z odpalaniem to moze też być problem np. z zaworami dlatego warto sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

Samemu napewno sprawdzisz zaworek evap i pcv, czy nie puszcza cały czas. evap - po odpaleniu ściągasz wężyk od stronyzbiornika evap i sprawdzasz czy nie zasysa,
pcv był opis na forum(wymontowujesz i sprawdzasz czy przepuszcza tylko w jedna strone)

Byłeś na DOKŁADNEJ diagnostyce komputerowej? Nie chodzi mi o sprawdzenie błędów, tylko o odczyt wartości czujników, przebiegów wartości.
Warto zaryzykować i ok 150-200zł i sprawdzić inne podzespoły, ale to najlepiej w jakimś naprawde dobrym zakładzie. Zwykle dobrą opinie miały serwisy bosha, ale to nie wiem jak w Twoim regionie.

Odnośnie immo, możesz przy okazji wymienić antene, na błędy powinno pomóc(zakładam że sprawdzałeś na drugim kluczyku), chyba że to jakiś problem z elektroniką(kompem/wiązką), ale to już masz gwarancję u mechanika który będzie Ci tą antenę wymieniał. Z rozmów z ASO jak sam walczyłem z immo to kluczyk zaświeca się przy poprawnym wykryciu kluczyka w stacyjce, czyli niby wszystko ok.

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #54 dnia: 19 Październik 2009, 21:27:10 »
...co do badania ciśnienia jakie jest na pompie czy na wtryskach nie badałem bo stwierdziłem że jak mam wydać paredziesiąt zeta żeby sie dowiedziec to dlatego myślę o nowej pompce. Ale jeśli test to kwestia 30zł to co inego...jutro zadzwonie do mechanika.
Ciśnienie na cylindrach miałem mierzone 12,12,12,11.5 na zimno...ponoć to jest w normie.

Na pełnej diagnostyce komputerowej nie byłem....jeszcze:)

Co do anteny to nie wiem czy to to samo co cewka imobilajzera ale dowiadywalem sie, akurat do mojego vinu nadwozia nowa cewka imo kosztuje 500zł wiec jak co to elektronik musiałby mi skasowac cały imo i tyle bo 500 zl nie dam za nową:(...uzywka nie wchodzi wgr bo też może byc walnięta.
Kluczyki oba były sprawdzone i nawet przekodowane..nic nie pomogło.

Wymiary pompki juz znam,bo wyciagnołem to wszystko z baku...widziłem tam też te zaworki ale ich jeszcze nie sprawdzałem....

Dzięki za wskazówki
Kuba

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #55 dnia: 20 Październik 2009, 00:49:43 »
ja sporo się nawalczyłem u siebie, okazało sie że powodów było kilka, więc naprawde nie radze kupować wszystkiego w ciemno. Lepiej zapłacić choćby więcej za diagnoze i kupić 1 rzecz a nie 10.

Jak ja wymieniałem cewke immo zapłaciłem z tego co pamiętam napewno poniżej 200zł, chyba coś 120 w aso oczywiście. Aż tak chyba ceny się nie różnią? Spróbuj pochodzić po sklepach, czasem sprowadzają jakieś części poza oficjalną dystrybucją hyundaia, w aso ceny też się bardzo różnią. Mi chłopaki koło domu rozwalili boczny kierunek - aso 86zł, ale wolałem 12zł dołożyć(z przesyłką już) i kupić w http://www.autokia.pl/, też nowy i oryginał, numery hyundaia takie jak powinny być.

Poza tym piszesz

rano po nocy swiece suche, po pierwszym zakreęceniu rozrusznikiem gdy silnik sie poklekocze i zgaśnie świece też suche raczej czyli lanie wtrysków chyba odpada

ja bym starał się do tego dojść, immo powinno wogóle nie pozwolić Ci zapalić auta (powinna ruszyć pompa, rozrusznik,, ale nie ma mowy o chwilowym odpaleniu)

Immo może się kończyć i np. powodować problemy dodatkowo 1/10razy, ale napewno to nie jest główny powód.

Sprawdzałeś cewki? tzn czy nie ma przebić? Opisywałem gdzieś an forum ostatnio, w Twoim przypadku wykręciłbym wszystkie świece, w razie uszkodzenia cewki jedna-dwie powinny być znacznie mocniej obkopcone.
Możesz spróbować też odpalić silnik bez części czujników, któryś może wprowadzać komputer w błąd, w granicach normy, tak że komp nie wyświetla błędów, auto powinno odpalic bez przepływki z tego co pamiętam(bo sam jej nie mam), czujnika położenia przepustnicy, resztę możesz poszukać, ale ja jednak skłaniałbym się ku pełnej diagnozie komputerowej jeśli pompa będzie ok.

Co do pompem zamienników to też różne legendy na forach o nich krążą, więc może zastanów się jeszcze nad zamiennikiem.

No chyba że kompletnie już masz dosyć. Zostaw auto na noc u mechanika, jeśli jest tak pewny że to immo, to dogadaj się(a najlepiej pisemnie) tak żebyś mógł zwrócić antenę w przypadku błędnej diagnozy.

Vanitum

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #56 dnia: 20 Październik 2009, 08:24:03 »
Kubek a sprawdzałeś świece? może maja nie taka przerwę, albo po prostu się skończyły? proponował bym od razu sprawdzić kable (za jedną grzebaniną)
Bo skoro na ciepłym silniku chodzi bez zarzutu, to pompa - tak mi się wydaje, nie ma tu nic do rzeczy

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #57 dnia: 20 Październik 2009, 13:25:50 »
...jeszcze nic nie kupuję:), jadę jeszcze do innego gaziarza bo ponoć mieli tam 2 hultaje z takim objawem i poradzili z tym.

Świece ngk i kable orginły 6tyś km od zmiany.

Ten imobilajzer to wg mechanika tak jak też mówisz nie jest raczej głowna przyczyna

Dam znać za par dni po gazowniku,

Dzięki wszystkim za rady

Kuba

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #58 dnia: 20 Październik 2009, 14:00:34 »
na wszystko bierz fakture, najlepiej żeby była podana diagnoza, czyli np. naprawa xxxx, w razie błędnej diagnozy jedziesz złożyć reklamację, bo w końcu usługa była źle wykonana.

Nie wmówią Ci później że wymienili coś bo sam o to prosiłeś

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #59 dnia: 20 Październik 2009, 14:03:56 »
...spoko instalka na gwarancji więc każdą regulację wbijają do ksiazki gwarancyjnej instalki BRC....wiec dowód ich prac i historja i dowód jest.
Dzieki
Kuba