Autor Wątek: Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00  (Przeczytany 20415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cien

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Wrzesień 2009, 12:44:46 »
To z innej beczki - najprostszy agument za LPG
http://www.hyundai.pl/lpg.php
Chyba skoro pozwalają na instalacje na gwarancji, to nie psują one auta ? ;-)
W sumie sorki za OT

mikas2000,
jeśli możesz to podmień jak kolega radzi, natomiast ja nie polecam kupowania uzywek.
Jak sie zepsuje gdzieś w nocy pośrodku lasu , jeszcze poza zasiegięm komórki - będzie ból. :mrgreen:

chris.fm

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Wrzesień 2009, 19:08:41 »
Dziś wróciłem od mechanika. Jesli chodzi o problemy z odpalaniem na zimnym silniku, to jego diagnoza: cewka zapłonowa 1-4. na 1 iskry brak a na 4 słaba. hmmm odpalam neta i szukam tanio cewki.pozdrawiam

kml

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #32 dnia: 27 Wrzesień 2009, 17:13:03 »
Cytat: "chris.fm"
hmmm odpalam neta i szukam tanio cewki.


Kup lepiej nówkę - spokój na lata.

chris.fm

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Wrzesień 2009, 18:14:50 »
nówkę. hmm powiem ci szczerze że mechanik szukał mi nówkę przez harta, intercars i nigdzie tego nie ma. no cóż będe jeszcze szukał nówki. wole trochę więcej zapłacić i mieć pewność że zadziała.

kml

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Wrzesień 2009, 18:52:08 »
chris.fm, znajdzie się... w końcu :D

Zbyszek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Wrzesień 2009, 22:09:53 »
W carsie kiedyś mieli taką cewkę (indeks: K70508H)- oryginał lecz z tego co się orientuję już chyba miec nie będą ale znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/item731210926_hyundai_accent_getz_1_3_12v_1_5_cewka_zaplonowa.html
jeśli to oryginał to cena jest dobra.

chris.fm

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Wrzesień 2009, 23:24:14 »
zbyszek do mojego nie będzie pasowac. ja mam cewke ułożoną w litere V. tych nowych na allegro nawet nie ma

Zbyszek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Wrzesień 2009, 23:44:22 »
ok, rozumiem czyli taka jaka była w IC...

doman76

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Wrzesień 2009, 09:49:04 »
jeśli masz przebicie mozesz ratować sie czasowo izolacja cewki (np. zywica) w poblizu przebicia

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #39 dnia: 12 Październik 2009, 22:40:23 »
Witam,
Mam chyba podobny problem z odpalaniem accenta na zimnym silniku. Codziennie rano za pierwszym razem odpala potyrpie go i gaśnie tak jakby nie 4gary odpaliły, potem pali za 2-3 razem juz równo. Czesem nie odpali mi na ciepłym silniku ale wtedy kręci rozrusznikiem a silnik nie zaskakuje, po 5-6sek krecenia zapali. Ten problem na siepło to raz na ruski rok sie zdaży.
Moje podejżenie padło na instalację gazową brc sequent 24 bo pojawiło się to jakiś tydzień po jej zamontowaniu. Jednak firma która montowała brc jest najstarszą firmą gaziarską w krakowie wiec nie sądze żeby coś popsuli, biorąc pod uwage, że paru znajomych tam montowało to instalke i nawet nic im nie musieli na servisie kontrolnym ruszac bo bylo idealnie. Mimo to byłem tam 2x na kontroli i mówią że ze strony gazu jest ok.

Jest też inne podejżenie, imobilajzer czy też jego cewkaw stacyjce.
Jeszcze przed założeniem gazu parę razy mi nie odpalił, ale to były moze 3x na 3 miesiące więc wtedy tego z niczym nie skojażyłem, poruszałem przewody WN i odziwo odpalił.( Przewody sa nowe, orginały, swiece też nowe ngk...silnik po odpaleniu pracuje równo bez zachwiań)
Bedąc w servisie zajmującym sie hultajami na kompie wyszły im błędy imobilajzera. Skasowali je ale na zimno dalej pali za 2-3 razem tak jak to było...oni podejżewają tą cewkę od imo....tylko czy to możliwe że jeśli imo nawala to zawsze na zimno po nocy jest ten problem a na ciepłym silniku nawet jak postoi 3-5 h to pali od kopa?

Mechanik raczej wyklucza, że pompa siada powoli bo mówi, że raczej na ciepło miałby problem z odpaleniem a nie na zimno.
Dodam że po odpaleniu silnik do momentu jak zlapie temperature chodząc na benzynie pracuje ok, to samo po przejsciu na gaz.
Wyłączanie go na benzynie nic nie zmienia sprawy.:(
Jak macie jakieś pomysły prosze piszcie

Coś nie tak z gazem,
zasilaniem benzyną
imobilajzer?
czy jeszcze cos?:)
Pozdrawiam
Kuba

kpawel

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #40 dnia: 12 Październik 2009, 23:15:11 »
Pompę paliwa można zawsze sprawdzić, pod maską w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik od pompy paliwa, wystarczy go wyjąc i zewrzeć dwa styki (+12V i styk od pompy). Niech pompa popracuje powiedzmy ze 2-3 minuty, następnie włożyć przekaźnik i odpalić auto, jeżeli nie będzie poprawy pompę można wykluczyć.

Można auto odpalić na gazie, przy sekwencji w czasie przekręcenia kluczyka do pozycji ON trzeba przytrzymać przełącznik od gazu, jest to tak zwane odpalanie awaryjne. Niby można wykluczyć wtedy układ paliwowy.

Można wyjąc bezpiecznik od gazu tzn. wyłączyć instalacje i sprawdzić czy instalacja nie powoduje problemów.

BartBartez

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Październik 2009, 09:28:40 »
kubek, Jeśli pompa kręci po włączeniu zapłonu (bez rozrusznika) to rano nabij układa paliwem zanim zakręcisz rozrusznikiem (włącz zapłon, poczekaj aż pompa przestanie pracować i wyłącz zapłon). Czynność powtórz około 5 razy i odpal auto. Jeśli odpali bez problemów to oznacza to, że paliwo się cofa.

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Październik 2009, 20:01:41 »
Witam,
BartBartez, z tym nabijaniem układu paliwem tak jak napisałes już prubowałem tylko że tylko ze 2-3 razy pompę włączalem i raczej nic niezmieniło czyli chyba nie problem pompy. Jeszcze sprawdze to z wiekszą iloscią przekręcen stacyjki (uruchomieniem tylko pompy)bo to nic nie kosztuje:).
kpawel, dziś wyciągnałem bezpiecznik od instalacji, polecił mi to też mój mechnik. Sprawdze czy rano odpali normalnie, jesli tak to może znaczyć ze z wtryskiwaczy gazowych gaz uchodzi i rano po nocy ma dwa paliwa do zapalenia...
Jutro mają mi jeszcze sprawdzić czy przypadnkiem nie ma błędu imobilajzera w kompie, jesli nie ma to raczej problem imo też odpada.
Jak do czegoś dojdę to dam znać.


Dzięki wszystkim za zainteresowanie

Kuba

kubek

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #43 dnia: 18 Październik 2009, 19:22:12 »
Witam,
w moim accencie sprawy maja sie tak
...pojezdziłem chyba z 5 dni na benzynie (z instalacji wyciagnełem bezpiecznik żeby komputer gazowy nawet nie miał wpływu na benzynowy) i żadnej zmiany...dalej te same objawy czyli zapala na zimno za 2-5 razem...czasem mu sie tez na cielo to pojawia ale wtedy to krece rozruchawką z 5-7 sekunt jakby bez benzyny był i dopiero zaskoczy.(czyli problem z gazem chyba odpada)
Doszło też czasem mulenie silnika na zimno, tak jakby delikatne szarpanie.
Tak czytam poprzednie posty jeszcze raz i mam coś przeczucie, że to może być jednak podupadajaca pompka paliwa.
Problemy z odpalaniem na zimno zaczęły sie nasilać 1-2 tygodnie po założeniu gazu BRC czyli mogło by się zgadzać bo jezdrząc na gazie pompka cały czas pracuje na wiekszym cisnieniu bo benzyna nie wpada na wtryskiwacze.

Moje pytanie do Was forumowicze czy sama wymiana pompki w całym tym białym wkładzie co siedzi w baku wystarczy? Coś było wspominane o jakiś zaworkach 2-zwrotnych czy cos takiego i czy to trzeba wymienic czy to jest w samej pompce czy wlasnie gdzieś w tej bialej obudowie pompki?
Z tego co sie oriętowałem wkład pompki chyba zamiennik ale nowy to około 100-130zł?

Jeśli chodziło by w moim przypadku o problem ze stacyjka i brakiem kontaktu to coś dziwne mi sie wydaje żeby zawsze to nie kontaktowało na zimno rano a w trakcie dnia jak silnik jest choć letni pali ok (ale też jeszcze tego nie wykluczam Igor:) ).

Pozdrawiam
Kuba

kml

  • Gość
Trudności z uruchomieniem na zimnym silniku - Accent '00
« Odpowiedź #44 dnia: 18 Październik 2009, 21:56:29 »
Cytat: "kubek"
Tak czytam poprzednie posty jeszcze raz i mam coś przeczucie, że to może być jednak podupadajaca pompka paliwa.
Problemy z odpalaniem na zimno zaczęły sie nasilać 1-2 tygodnie po założeniu gazu BRC czyli mogło by się zgadzać bo jezdrząc na gazie pompka cały czas pracuje na wiekszym cisnieniu bo benzyna nie wpada na wtryskiwacze.


A czy w BRC w chwili przejścia na gaz pompa nie powinna zostać automatycznie odłączona? W rodzinie jest astra z gazem 2 gen i tam zrobili sobie orydnarny wyłącznik pompy tak, że po przełączeniu na gaz robi się pstryk i pompa jest wyłączona. Zrobili tak bo im padły ze 3 pompy paliwa

A to nie trąci czasem zzujnikiem położenia wału?