Autor Wątek: [ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne  (Przeczytany 305438 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #315 dnia: 15 Marzec 2015, 16:37:27 »
Wadą największą  Hyundaia ix20  lub inne auta w tej grupie jest taka żę te auto kosztuje prawie tyle co Toyota Auris ,Honda Civic ,Suzuki SX4CROSS. Małe upusty  ale spadek wartości samochodu gigantyczna. Sami dilerzy zaniżają cenny używanych aut twierdząc żę się nie sprzedadzą . Byłem teraz w Hyundaiu i stoi ix 20 1.4 Comfort przebieg 62500 km z 2011 roku z gwarancją , bardzo dobrym stanie , oczywiście kupiona w Polsce za 58500zł a sprzedają ja za 29600zł .To samo jest w KIA
Za nie długo poznamy cennik nowego ix20

irkor

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #316 dnia: 16 Marzec 2015, 11:23:13 »
Już trochę napisano o wadach tego modelu. Napiszcie może coś na temat awaryjności ix20 w ciągu trzech, czy czterech latach użytkowania. Czy i jak często były poważne problemy uniemożliwiające poruszanie się tym samochodem.

wojbur

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #317 dnia: 16 Marzec 2015, 19:37:59 »
Po 9 miesiącach i 7000 km wada czujników ciśnienia w kołach, 2 wizyty w serwisie i problem zlikwidowany, ale tani Chevrolet nie miał takich wpadek...

Offline zbyniuw48

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 55
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #318 dnia: 16 Marzec 2015, 20:20:54 »
Wersja Comfort plus czujniki cofania i grzanie foteli, produkcja z lipca 2013, odbiór z salonu 07.11 2013, przebieg 18500 - wymiana amortyzatorów przednich przy 2500 km. Poza tym 0 (zero) problemów, żadnej usterki i oznak zużycia czegokolwiek.

dekra

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #319 dnia: 16 Marzec 2015, 20:57:18 »
Chyba trzeba otworzyć temat:" Kto jest zadowolony z ix 20" :lol: . Ja mam ix 20 wersja Comfort zakupiony w grudniu 2011, używam go głównie do jazdy po mieście - od czasu do czasu jakiś dalszy wyjazd - trasa 200-500 km. Wygodne wsiadanie i wysiadanie, pojemny bagażnik, zużycie paliwa średnio ok. 8l/100 km. Jedyna wada to twarde, nie wybierające małych nierówności zawieszenie - przy okazji wpadnięcia w dziurę muszę sprawdzić czy nie wypadły mi plomby z zębów. Wymieniono mi w 2013 roku amortyzatory przednie, poza tym zero problemów. Ogólnie jestem zadowolony - po prostu zdawałem sobie od początku sprawę, że nie kupiłem Mercedesa.

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #320 dnia: 17 Marzec 2015, 21:11:30 »
Dekra wcale nie trzeba kupować Mercedesa, żeby jeżdżąc po nierównościach plomby z zębów nie wypadały.Jest wiele nowych i tańszych aut na rynku w których ta dolegliwość nie występuje.Jest to wręcz niewiarygodne ,żeby w 21 wieku wypuścić na rynek model auta z taką wadą.Nawet w poczciwym polskim Polonezie, który był autem z innej epoki i z zawieszeniem przejętym z furmanki nie było tak drastycznych doznań jak w ix20 :oops: :oops:  :oops:
Od kilku miesięcy użytkuję nową Kię Sportage i jazda tym modelem po dziurach czy nierównościach to prawdziwa przyjemność.Po prostu wszystko jest wreszcie tak jak powinno być w nowym aucie z salonu.
Przekonałem się na własnej skórze, że piękny design to niestety nie wszystko.Najważniejsze w nowym samochodzie są wrażenia z jazdy, radość z jego codziennego użytkowania oraz bezawaryjność.
Hyundai ix20 pod tym względem niestety bardzo mnie rozczarował i zawiódł: :-(
I nikt z Was mnie nie przekona, że jest inaczej w przypadku tego modelu ;-)

dekra

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #321 dnia: 19 Marzec 2015, 14:24:01 »
Co do zawieszenia Poloneza rodem z furmanki to chyba grubo przesadziłeś. Takiego komfortu na polskich, dziurawych drogach jaki oferuje Polonez nie daje żaden ze współcześnie produkowanych samochodów niskobudżetowych.
Co do jazdy Kia Sportage to po pojeżdżeniu ostatnio Hyundaiem ix 35 (identyczny mechanicznie samochód) moje wrażenia odnośnie komfortu jaki daje zawieszenie są niespecjalne. Po prostu obecni producenci produkują samochody, które mają jeździć po równych jak stół drogach i montowane w nich zawieszenia są coraz bardziej prymitywne. Zawieszenie w obecnej Kia Sportage nijak się mają do zawieszenia w Kia Sportage produkowanej do 2010 roku. To był chyba ostatni użytkowy samochód terenowy, a nie jakiś tam SUV, którego jedyną przewagą jest możliwość wjechania na krawężnik bez obawy, że coś tam odleci. Pozdrawiam i szerokości w nowym samochodzie.

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #322 dnia: 19 Marzec 2015, 21:25:29 »
Przesadziłem ....... :?:
Napisałem samą prawdę.Polonez miał zawieszenie na resorach piórowych, które wprowadzono w XVIII wieku w pojazdach zaprzęgowych :-)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojazd_zaprz%C4%99gowy
A co do zawieszenia w Sportage to naprawdę inna bajka.Mam wersję po FL w której to i owo jeszcze poprawiono ,także nie mam na razie na co narzekać.Jeżdżę wersją z napędem 4x4 Z racji prześwitu jazda  Kijanką po szwedzkich bezdrożach to prawdziwa przyjemność i w terenie autko daje sobie doskonale radę.
Co do Hyundaia ix35 to się nie wypowiadam  bo to nie moja bajka i nigdy nim nie jezdziłem ;-)

dekra

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #323 dnia: 20 Marzec 2015, 08:33:20 »
No cóż - idąc Twoją metodą rozumowania mogę napisać, że wszystkie współczesne samochody używają do poruszania się archaicznego wynalazku z IV w p. n. e. - czyli KOŁA  :-) http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_%28technika%29.  ;-)

irkor

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #324 dnia: 20 Marzec 2015, 08:49:11 »
Cytat: "jack55"
......... Kijanką po szwedzkich bezdrożach to prawdziwa przyjemność i w terenie autko daje sobie doskonale radę.
......


Te szwedzkie bezdroża pewnie nie odbiegają jakością od naszych dróg w centrach miast.

wojbur

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #325 dnia: 15 Kwiecień 2015, 20:52:20 »
Kolejny raz problem z czujnikami ciśnienia po zmianie kół na letnie. Jutro mają  2h żeby to doprowadzić do porządku albo zobaczą co to znaczy trudny klient.

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 150
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #326 dnia: 15 Kwiecień 2015, 22:31:24 »
wojbur Nie wiem jak to skonstruowano w Hyundai-u ale może to coś podpowie, zwłaszcza ósmy post; http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11944&highlight=czujniki+ci%B6nienia
Cały wątek jest niezwykle ciekawy.

wojbur

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #327 dnia: 16 Kwiecień 2015, 19:18:51 »
Irekmiecz - dzięki za chęć pomocy, ale nie chce mi się czytać tamtejszej, całej dyskusji, wróciłem po 12h roboty do domu. Czujniki działają poprawnie, uwinęli się dość szybko. ASO w Rybniku na Gliwickiej, ale telefonicznie kontaktowali się z Zięba&MMCars w Katowicach. Jak na jesień przy zmianie kół problem się pojawi sprawa ląduje na biurku Rzecznika Praw Konsumenta - za samo zaprogramowanie czujników przy zmianie kół liczą sobie 40 zł, a trwa to może z 10 minut.

Stracone 4.5h,powrót zakorkowaną trasą,kilkadziesiąt kilometrów zrobionych - sory, ale przy swoim Chevrolecie Aveo 2009 nie mam takich problemów...

irkor

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #328 dnia: 17 Kwiecień 2015, 15:47:41 »
Zamiast tracić nerwy i pieniądze, może lepiej przyzwyczaić się do żółtej lampki awarii i będzie po sprawie.

wojbur

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #329 dnia: 18 Kwiecień 2015, 17:10:47 »
Idąc tym tropem lepiej za 10-20% ceny nowego ix20 kupić pierwsze lepsze auto, 8-10 letnie w komisie od Mietka, prosto z rajchu... Nie po to płaci się kilkadziesiąt tysięcy żeby coś nie grało.