Autor Wątek: [ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne  (Przeczytany 306187 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #195 dnia: 03 Listopad 2013, 09:30:49 »
Cytat: "kri$"


Ja zauważyłem jedno, po przekroczeniu 20.000 km, samochód zaczął palić prawie 1 litr mniej. Nie wiem, czy to zasługa, nowych opon, oleju w silniku, bo od tego okresu mniej więcej mniej pali


Miło dzień się zaczął...dam znać jak tam będzie ze spalaniem po pierwszym wymianie oleju w styczniu[/center]

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #196 dnia: 03 Listopad 2013, 16:00:06 »
Cytat: "Maolma"
Cytat: "kri$"


Ja zauważyłem jedno, po przekroczeniu 20.000 km, samochód zaczął palić prawie 1 litr mniej. Nie wiem, czy to zasługa, nowych opon, oleju w silniku, bo od tego okresu mniej więcej mniej pali


Miło dzień się zaczął...dam znać jak tam będzie ze spalaniem po pierwszym wymianie oleju w styczniu[/center]


Jeśli chodzi o olej wlałem MOTUL, ostatnio wlałem do opla i też po I tankowaniu wyszło 0,3 litra mniej na 100 km.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #197 dnia: 04 Listopad 2013, 13:39:31 »
Cytat: "kri$"

Jeśli chodzi o olej wlałem MOTUL, ostatnio wlałem do opla i też po I tankowaniu wyszło 0,3 litra mniej na 100 km.


A nie wlałeś przypadkiem oleju klasy A5/B5, albo innego z "energy" lub "eco" w nazwie?

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #198 dnia: 04 Listopad 2013, 21:39:46 »
Cytat: "ph71"
Cytat: "kri$"

Jeśli chodzi o olej wlałem MOTUL, ostatnio wlałem do opla i też po I tankowaniu wyszło 0,3 litra mniej na 100 km.


A nie wlałeś przypadkiem oleju klasy A5/B5, albo innego z "energy" lub "eco" w nazwie?


to dokładnie ten 8100 Eco-clean 5W-30
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=173&modelyear=&vehicle=81465&site=41&region=59&language=13&brand=45

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #199 dnia: 07 Grudzień 2013, 10:01:01 »
Tak szczerze teraz sie zastanawiam jaki olej wlał mi serwis jestem po drugim przeglądzie już
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=720&start=75

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #200 dnia: 16 Grudzień 2013, 14:52:23 »
W Styczniu 2014 miną dwa lata użytkowania mojego ix20 więc  postanowiłem pokusić się o małe podsumowanie :-)
Pamiętam jak dziś ile miałem obaw przed zakupem Hyundaia ponieważ ani Ja ani nikt z moich znajomych nigdy nie miał do czynienia z tą marką :-?
Dzisiaj już ze spokojem mogę stwierdzić, że był to jak najbardziej trafiony zakup.Za te pieniądze z tym wyposażeniem nic lepszego bym wtedy nie kupił.Oczywiście mam na myśli tylko fabrycznie nowe auta od dealera.
Generalnie zbliżam się z przebiegiem do 30tys. km i nie mam z samochodem żadnych poważniejszych problemów czy innych niespodzianek.Najbardziej doceniam ogromną wręcz na tle konkurencji przestrzeń w kabinie i fenomenalną jak na minivana pozycję za kierownicą.A wiem co piszę z racji 2m wzrostu.Do napisania powyższych spostrzeżeń skłoniła mnie sytuacja życiowa ponieważ jestem w tej chwili na etapie poszukiwań drugiego auta ale z napędem na obie osie.W grę wchodziła Skoda Yeti,Hyundai ix35,Kia Sportage,Mazda CX5,Toyota Rav4 oraz Honda CRV
I powiem krótko tak.Jak ktoś mi powie, że koreańskie auta są be bo marne plastiki i wykończenie nie takie jak u konkurencji to roześmieję mu się w twarz :mrgreen:
Największe rozczarowanie po zajęciu miejsca za kierownicą spotkało mnie w Toyocie Rav4,Mazdzie CX5 oraz w Hondzie CRV.
Po pierwsze ciasno jak cholera nie wiadomo co zrobić z nogami to jeszcze wykończenie tych aut woła o pomstę do nieba.Szczególnie w przypadku Hondy otwierając drzwi ma się wrażenie jakby zrobione były one z tektury a nie ze stali bo prawie nic nie ważą o dzwięku przy ich zamykaniu nie wspominając.Dodatkowo kierownica obszyta jakimś dziadostwem  przypominającym jakąś tanią dermę.Po prostu dno.Na polu walki pozostała jedynie Kia Sportage,przyznaję dość plastikowa w środku ale za to przestrzeń i pozycja za kierownicą poza konkurencją dla innych marek.Jednak miejsca nad głową tyle ile mam w swoim Hyundaiu znalazłem tylko w Skodzie Yeti
ale również i tą propozycję odrzuciłem z racji fatalnej wręcz pozycji za kierownicą.
Reasumując ktoś  zaraz z Was stwierdzi, że nie ma co porównywać bo ix20 to minivan a nie SUV więc nie ma o czym gadać.Oczywiście, że tak i jest to oczywista oczywistość.
Ja jednak uświadomiłem sobie coś zupełnie innego a mianowicie, że w dzisiejszym świecie motoryzacji drożej wcale nie oznacza więcej czy lepiej :-/
Ix 20 ma oczywiście także wady.Zawieszenie daje się we znaki wielu z Nas.Ja jadąc latem nad jezioro doświadczyłem na własnej skórze jego niedoskonałości.Na zakręcie wpadłem w dziurę czego efektem było przeskoczenie tyłu auta o dobre kilkadziesiąt cm.Zadziałało ESP i nic nikomu na szczęście się nie stało.Po prostu tłumienie  nierówności nie należy do mocnych stron tego auta.Pewien mój znajomy stwierdził
cyt...."zachowanie zawieszenia w tym aucie przypomina jazdę taczką"....koniec cyt.Szczerze przyznaję, że coś w tym jest a moje poprzednie auta biły na łeb Hyundaia w tej dziedzinie :cry: Fakt buda ix20 ma wysokość 160cm i zawieszenie musi być twarde bo przy tej wysokości kładł by się on w zakrętach ale bez przesady.Zresztą nie tyle chodzi o twardość co o tłumienie drobnych i większych nierówności.Powinny być one wybierane przez amortyzatory a nie przeskakiwane przez zawieszenie Hyundaia :-/
Nie wiem nie jezdziłem nigdy wcześniej minivanem ale w kwestii zawieszenia w tym modelu koreańce dali ciała co szczerze przyznaję po dwóch latach użytkowania.Następna rzecz jaka doprowadza mnie do białej gorączki to praca wycieraczek i częstotliwość z jaką trzeba je wymieniać.Przy większych prędkościach po prostu smużą i nie ścierają a w okresie zimowym to już prawdziwa porażka.Co 6 miesięcy wymiana i nie ma zmiłuj. :-(  :-(

Kolejna irytacja dotyczy czujników parkowania, które już drugi raz padły bo dealerzy montują jakieś tanie g....
które niestety są dość usterkowe :oops: Dodatkowo dzwięk jaki wydają jest zdecydowanie za głośny szczególnie dla osób siedzących z tyłu :-/
Kończąc temat zadam pytanie czy kupiłbym dzisiaj jeszcze raz ix20 :?:
Bez zastanowienia tak.Oczywiście jak i inne marki posiada on swoje wady ale uważam, że model ten jest jakościowo dość dobrze wykonany a co najważniejsze silniki i podzespoły to sprawdzone rozwiązania stosowane w całym koncernie Hyundai od lat co daje nadzieję na niezawodność czego sobie i Wszystkim użytkownikom życzę ;-)

Offline zbyniuw48

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 55
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #201 dnia: 16 Grudzień 2013, 21:23:26 »
jack55 napisałeś rzeczowe podsumowanie. Wygląda na bezstronne i ma znamiona obiektywizmu. Przebieg mojego ix-a 1500km nie upoważnia mnie do wyrażania takiej opinii, natomiast dotychczas bezwypadkowy życiowy przejazd ok. 1mln km osobówkami wskazuje na pewne doświadczenie w tym, jak samochód powinien się zachowywać na drodze. Dlatego pozwalam sobie potwierdzić, że hyundai ix20 ma kiepskie zawieszenie. Szczególnie z przodu. Tył ma również tendencję do uciekania na zewnątrz zakrętu na nierównościach, ale nie odczułem tego tak drastycznie jak Ty.
A swoją drogą ciekawe czy koreańczycy czytają takie wypociny, a jeśli nawet, to czy wyciągają z tego jakieś wnioski. Od ukazania się ix-20 na rynku mijają chyba właśnie 4 lata a mój z lipca  2013 ma cały czas te same wady co pierwsze egz. A wydaje się że tak niewiele potrzeba żeby poprawić to zawieszenie.
Gdyby nie to zawieszenie i troche zbyt duży apetyt na paliwo (w mieście) mógłby to być naprawdę super samochód dla takich "wyrosków" powyżej 188cm jak my

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłych Świąt

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #202 dnia: 16 Grudzień 2013, 21:59:06 »
Cytat: "jack55"
Kolejna irytacja dotyczy czujników parkowania, które już drugi raz padły bo dealerzy montują jakieś tanie g....
które niestety są dość usterkowe :oops: Dodatkowo dzwięk jaki wydają jest zdecydowanie za głośny szczególnie dla osób siedzących z tyłu :-/


Jak u mnie montowali to mówili, że stosują najlepsze, sprawdzone i nic się z nimi nie dzieje :-P U mnie odpukać puki co działają i niechaj tak będzie dalej. Buzer powinien mieć trójstopniową regulację. Sprawdź gdzie go masz (zapewne co ASO to inne miejsce montażu) i czy z boku nie masz małego przełącznika. Ja też miałem za głośno ale ustawiłem na pozycję środkową i teraz jest lux ;-)

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #203 dnia: 16 Grudzień 2013, 22:16:07 »
Buzer z wyświetlaczem mam przyklejony z tyłu na podsufitce.Żadnej regulacji niestety nie zauważyłem ;-)

[ Dodano: 2013-12-16, 22:39 ]
Cytat: "zbyniuw48"
Dlatego pozwalam sobie potwierdzić, że hyundai ix20 ma kiepskie zawieszenie. Szczególnie z przodu. Tył ma również tendencję do uciekania na zewnątrz zakrętu na nierównościach, ale nie odczułem tego tak drastycznie jak Ty.
A swoją drogą ciekawe czy koreańczycy czytają takie wypociny, a jeśli nawet, to czy wyciągają z tego jakieś wnioski. Od ukazania się ix-20 na rynku mijają chyba właśnie 4 lata a mój z lipca  2013 ma cały czas te same wady co pierwsze egz. A wydaje się że tak niewiele potrzeba żeby poprawić to zawieszenie.

Zgadzam się z Tobą zbyniuw48, gdyby zawieszenie w naszym modelu spełniało swoją rolę byłoby super a tak jest tylko przeciętnie.Wydaje mi się, że problem może tkwić w samych amortyzatorach i zbyt twardych sprężynach.Z kolei na autostradach przy prędkościach 140km/h ix20 zachowuje się nienagannie także trakcja jest bez zarzutu.Tutaj duże zdziwienie z mojej strony, że tak wysoki samochodzik dobrze sobie radzi z bocznym wiatrem i oporami powietrza.
Co do spalania u mnie spadło znacząco po przejechanych chyba 5tys. km także w miarę przejechanych km będzie tylko lepiej ;-)
Pozdrawiam

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #204 dnia: 17 Grudzień 2013, 09:38:13 »
Kwestia gum do wycieraczek, o dziwo, ale używam oryginalnych piór od początku, a na liczniku prawie 30.000 km. Sam jestem lekko zdziwiony tym faktem.
Druga sprawa, po wymianie opon (bluresponse), kwestia komfortu zdecydowanie lepsza, opony mocno poprawiają komfort amortyzacji, a jednocześnie spadł apetyt na paliwo.

Offline endriu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 107
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #205 dnia: 17 Grudzień 2013, 16:04:39 »
Co się tyczy piór wycieraczek to też mam pierwszy kpl . i nie muzgają (28 tys.) ale co ostatnio mnie wkurza to trzeszczące plastiki na przedniej konsoli nie wiem czy to ma wpływ niska temp czy coś się tam dzieje . A tak to trzy latka już minęły jak śmigam ix 20 i nie żałuję zakupu . :-D

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #206 dnia: 18 Grudzień 2013, 13:22:24 »
Cytat: "endriu"
...ale co ostatnio mnie wkurza to trzeszczące plastiki na przedniej konsoli nie wiem czy to ma wpływ niska temp czy coś się tam dzieje ... . :-D


U mnie to samo. Trzeszczy na zimno, potem przestaje. Pomaga nawiew od 22 st.C w górę. Wszystko rozgrywa się pod tą chropowatą, mało gustowną powierzchnią podszybia w środkowej jego części, do której nie ma niestety łatwego dostępu.
Wycieraczki oryginalne przy przebiegu 44.000km.

beazee

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #207 dnia: 15 Styczeń 2014, 14:20:30 »
2,5 roku, 36K km na liczniku i już drugi komplet wycieraczek (Boscha) dogorywa - zaczęły smużyć, jak wspomniał kolega wcześniej.

Tylko że w tym klimacie to wycieraczki niemal codziennie tu chodzą.

Offline zbyniuw48

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 55
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #208 dnia: 09 Luty 2014, 21:35:38 »
Cisza się zrobiła na tej części forum gdzie się produkują właściciele ( a może lepiej - użytkownicy ix 20). Postanowiłem to przerwać, bo mam po temu powód. Jak już wcześniej pisałem, nie byłem zadowolony z zawieszenia. Szczególnie przedniego. Ale to się zmieniło. Autko nabyłem na początku 11. 2013 i od początku były głuche stuki z przodu przy jeździe po nierównym asfalcie. W serwisie gdzie kupiłem samochód, po oględzinach zawieszenia stwierdzili że wszystko OK, ale zamówią i wymienią przednie amortyzatory. Odniosłem wrażenie że temat jest znany.
Po 2-ch tygodniach telefon że już są i można podjechać. Po wymianie zupełnie inna bajka.
Jaki stąd wnioski?
1. Jeśli komuś nie podobają się hałasy w przednim zawieszeniu swojego ix20. należy się uprzeć w serwisie żeby wymienili j.w.
2. W fabryce w Czechach montują różne amortyzatory do naszego ix-a i Hyundai-Polska o tym wie, bo bez problemu je wymieniają. Jeśli komuś przeszkadza głośne zawieszenie. Jeśli nie, to niech sobie jeździ, więc po co zaraz robić jakąś akcję serwisową. Ot azjatycka mentalność.
Gdyby ktoś chciał wiedzieć w jakim serwisie to robiłem proszę o kontakt na priv.

Pozdrawiam

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #209 dnia: 09 Luty 2014, 22:29:49 »
Cytat: "zbyniuw48"
Cisza się zrobiła na tej części forum gdzie się produkują właściciele ( a może lepiej - użytkownicy ix 20). Postanowiłem to przerwać, bo mam po temu powód

Fakt... nie ma co czytać o naszych iksikach, ale może to dobrze, bo nie ma z nimi problemów? U mnie amorki chyba ok., bo nie stukają. Jedynie narzekam na spalanie 10-10,5 l bez korków na dystansach głównie 12 km to tyci za dużo, jak na silnik 1,4...
Pozdrawiam
M