Autor Wątek: [ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne  (Przeczytany 214979 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 147
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« dnia: 16 Styczeń 2012, 10:41:24 »
Jako że idealnego auta nie ma, tak i ix20 takim nie jest. Chyba wszystko co nas otacza jest efektem kompromisu, wyboru pomiędzy za i przeciw.
 Opisujmy tu to co jest według nas zaletą a co wadą bez „targowania” się, bo wiadomym jest że mamy różne punkty widzenia i odniesienia. To co dla kogoś jest zaletą, dla innej osoby może być wadą i na odwrót. Dla posiadaczy tegoż auta miejsce wymiany uwag, a dla niezdecydowanych ważne źródło informacji pomocnych przy podjęciu jak najbardziej świadomej decyzji jaka by ona nie była, za czy przeciw.
 A oto strona z mnóstwem testów w jednym miejscu z różnych źródeł (podziękowania dla twórców i prowadzących)  http://www.moto-testy.pl/hyundai_ix20

beazee

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Styczeń 2012, 12:16:18 »
Cytat: "irekmiecz"
[ Dodano: 2012-01-16, 10:54 ]
Nie chcąc by moje „zeznania” były na każdej zaczynającej się stronie tego wątku więc opisuję je w osobnym poście.
  Zalet jest wiele, lecz wady i ewentualne braki też dostrzegam. Byłem ich świadom podejmując decyzję o zakupie tak że po przejechaniu 7,5 tys. km. w ciągu ośmiu miesięcy  nie jestem niczym zaskoczony. Moim punktem odniesienia w największym stopniu jest poprzednie auto Mitsubishi Space Star z którego byłem też bardzo zadowolony. Mam też okazję jeździć innymi autami, chyba najczęściej klasy D . Ostateczną konfrontację ix20 wygrał z Mitsubishi ASX   http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=856906&highlight=#856906       który nadal przyciąga mą uwagę a decyzja o zakupie „nie przyszła” łatwo  http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38501   .
 Zalety ;
- pozycja za kierownicą ; łatwość wsiadania i wysiadania w porównaniu do  „normalnych” sedanów, hatchback-ów  czy kombi, światła nadjeżdżających z naprzeciwka też mniej dokuczają .
- gabaryty  ; przy długości 4,1m. w coraz ciaśniejszych miastach łatwiej zaparkować niż autem 4,5m. czy większym, a wewnątrz przestrzeni dla pasażerów i bagażu co najmniej pod dostatkiem.
- wyciszenie ; w tym punkcie ix20 naprawdę mi zaimponował w porównaniu do kilku innych aut.
- kolor podświetlania instrumentów ; w mojej ocenie w porównaniu do wielu innych aut „to niebo a ziemia” (rzecz gustu a o tym nie ma co dyskutować)
- ładowność ; 530 kg. nie dla wszystkich aut jest osiągalne (np. Nissan Note czy Qashqai) ale są i lepsi
  Wady ;
- trochę czarno w wewnątrz ; i w tym punkcie mnie nikt nie przekona że to dobry kolor dla wszystkich plastików łącznie z kokpitem (nawet Venga może mieć brązowe). Pod tym względem tęsknię za przed liftingowym Space Star-em gdzie były szare. Na czarnych każdy pyłek jest widoczny a zaraz po czyszczeniu aż drażniący oko. Tą sytuacje ratuje kolor podświetlania instrumentów i wstawki imitujące aluminium.
- przednie słupki ; są szerokie a gdy w czasie deszczu lub śniegu szyba jest brudna, to już nie mało jest wyłączone z pola widzenia.  
 -zbiornik paliwa ; pomimo tak licznych stacji paliwowych uważam że jest zbyt mały, minimum 55 l.
  Braki ;
- tempomat ; na zdjęciach w internecie bardzo często widoczny a w Polsce nie występuje w specyfikacji a chętnie bym dopłacił by go mieć. Kto wie, możliwe że dziś bym jechał po to auto za granicę by go mieć.
- szuflada ; jak w Space Star pod przednim siedzeniem pasażera, przydatna rzecz.
- przedni fotel pasażera ; gdyby był składany jak w Merivie czy Scenic-u  auto by dużo zyskało na funkcjonalności.
- nowoczesny automat ; ten który jest dostępny może i ma swe zalety lecz mnie przekonał jeden z artykułów i różnica w zużyciu paliwa podana przez producenta.
 Pomimo tych wad i braków za które bym chętnie dopłacił (w granicach zdrowego rozsądku), ze względu na nasze potrzeby i możliwości finansowe  niezmiennie uważam że dokonaliśmy optymalnego wyboru i dziś (pomijając sprawę tempomatu) byłby taki sam.


Na minus dopiszę tylko "głośne" zawieszenie.

Sytuacja:
1) 35km/h, najeżdzam jedną stroną auta na próg zwalniający, po zjechaniu - huknięcie zawieszenia.
Za pierwszym razem wyszedłem zobaczyć czy nic nie urwałem. Teraz wiem, że huknięcie oznacza zbyt szybki przejazd.

2) Po Nowym Roku wracamy do domu, trasa 200km, ok. 90kmh, pusta droga, w pewnym momencie trafiam kołem w dziurę w asfalcie - huk taki jakbym całe koło zgubił i pół przedniego zawieszenia. Żadnych szkód poza hukiem.

A co do ogólnego wyciszenia - bajka!

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Styczeń 2012, 12:54:04 »
Nareszcie jakieś obiektywne opinie od użytkowników.Całkowicie się z Wami zgadzam Panowie. ;-)
Co do braku tempomatu masz rację irekmiecz, przecież Kia Venga takowy posiada.Druga sprawa to podłokietnik z przodu.  
Muszę przyznać, że w sprawie centralnego podłokietnika z przodu Hyundai dał ciała.Bo ten oryginalny wystający patyk w wersji Comfort to totalna porażka
Nie mogą fabrycznie montować czegoś takiego
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=15380
Link do całego postu dotyczącego montażu podłokietnika
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=21657
A tutaj można sobie zamówić
http://www.agauto.sk/pl/detail/podok...10--14172.html
Pytanie tylko czy ten fabryczny nie będzie przeszkadzać i nie będzie trzeba się go po prostu pozbyć.

beazee

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Styczeń 2012, 14:25:09 »
Cytat: "jack55"
Bo ten oryginalny wystający patyk w wersji Comfort to totalna porażka

Mam ten patyk i jest ok. Przeszkadza przy jeździe w mieście gdy musisz korzystać z ręcznego (na podjazdach) ale w trasie całkiem przyjemnie się sprawdza.
Jeden łokiec na podłokietniku, drugi oparty o podszybie z boku i można jechać...

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Styczeń 2012, 16:49:52 »
Mam pytanie. Ile wam kłamie komputer na spalaniu benzyny? I ile benzyny wchodzi do baku?

[ Dodano: 2012-01-16, 16:55 ]
Ja zauważałem coś innego, pisałem do kilku gazet i na włoskim forum do użytkowników ix20.
Nieraz jest bardzo głośne zawieszenie, które męczy. Niektóre gazety pisały o tym fakcie, a niektóre stwierdzały, że jest miękkie zawieszenie. Miałem na testach ix20 z 1.4, to jest przepaść w zawieszeniu w stosunku do mojego samochodu.

[ Dodano: 2012-01-16, 16:57 ]
Z tempomatem jest to chore, ale przyzwyczaiłem się chodź mam przejechane raptem 611 km na dzień dzisiejszy.

[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-01-16, 19:58 ]
Edycja postu: korekta interpunkcyjna, składniowa i ortograficzna. Proszę w przyszłości zwracać uwagę na większą staranność podczas pisania postów! Zachęcam do przeczytania regulaminu, który reguluje tą kwestię.

beazee

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Styczeń 2012, 17:41:53 »
Łukasz, przez szacunek do innych użytkowników - zacznij, proszę, pisać po polsku.
Przestawianie literek, błędy ortograficzne, błędy składni to twoje lenistwo a nie choroba. I tłumaczenie, że piszesz z iPada tylko pogarsza moją ocenę Twojej osoby.

Cytat: "lukasz.zst"
Mam pytanie ile wam kłamie komputer na spalaniu BP . I ile wchodzi Benzyny do baku

[ Dodano: 2012-01-16, 16:55 ]
Ja zauważałem co innego pisałem do kliku gazet i na forum włoskie do użytkowników ix20 .
Nieraz bardzo jest głośne zawieszenie meczy to, niektóre gazety pisały otym fakcie a niektóre stwierdzały ze miękie  zawieszenie . Mailem na testach ix20 z 1.4 to jest przepaść w zawieszeniu w stosunku do mojego

[ Dodano: 2012-01-16, 16:57 ]
Z tempomatem jest to chore. Ale przyzwyczaiłem sie chodź mam przejechane raptem 611 km na dzień dzisiejszy

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Styczeń 2012, 18:39:47 »
jak zwał tak zwał, akurat na to nie patrze

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Styczeń 2012, 18:43:58 »
beazee, ma rację.lukasz.zst, czasami trudno zrozumieć Twoje wypowiedzi, piszesz tak chaotycznie ,że nie wiadomo o co Ci czasem chodzi.A o bykach już nie wspomnę. ;-) Zacznij wreszcie korzystać z korektora błędów.Bez urazy ;-)
Wracając do ix20 mam pytanie do Was dotyczące trakcji przy prędkościach autostradowych.Jak byłem na jezdzie testowej samochód był jak przyklejony.Poczytałem sobie to włoskie forum i to co wypisują Włosi na temat utraty przyczepności jest przerażające.Chyba jeszcze raz udam się na jazdę testową  :-?
A mój Hyundai do odbioru za jakieś 10 dni :-/
Sam już nie wiem co robić :?:
Czy na forum mojavenga coś piszą o tym problemie bo od 3 miesięcy nie dostaje linku aktywującego do tego forum od administratora :-(
Moja Żona od roku jezdzi VW Golfem 6 1.4 TSI 122KM DSG.
Różowo nie jest ale ostatnią rzecz jaką można zarzucić tej marce to problemy z trakcją.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Styczeń 2012, 20:12:30 »
Nie rozumiem o co chodzi z ta trakcją ,proszę o powiedzenie. Miałem ix20 1.4 na 2 tygodnie. różnica jest taka że, dobija zawieszenie przednie
A w sprawie mojavenga to czekałem 2 miesiące na rejestracje

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Styczeń 2012, 20:18:10 »
Na czeskim forum o hyundaiu ix20 też brak jakichkolwiek wzmianek o tej przypadłości.Kurczę co ci Włosi nie umieją jezdzić samochodami czy jak :-D

beazee

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Styczeń 2012, 21:27:08 »
Cytat: "jack55"
[dotyczące trakcji przy prędkościach autostradowych.Jak byłem na jezdzie testowej samochód był jak przyklejony.

Nie wiem jaki asfalt mają we Włoszech czy jakie gumki zakładają do IXa ale żadnych problemów z trzymaniem nie zauważyłem.

larry

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Styczeń 2012, 10:14:33 »
Zawieszenie na autostradzie jest ok. ( 160-170 i trzymało dobrze) za to przy przyjeżdżaniu np. torów potrafi przesunąć tył auta ( przynajmniej takie jest wrażenie) szczególnie jak przejeżdża się jednym kołem.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Styczeń 2012, 17:31:20 »
A masz kłopot z głośnym zawieszeniem

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Styczeń 2012, 11:52:43 »
irekmiecz; W nawiązaniu do spostrzeżeń ujętych przez Ciebie (ładnie to zacząłeś i opisałeś) i beazee oraz jack55, dodałbym od siebie:

- zbyt duży skok sprzęgła jak na silnik benzynowy - mimo iż mam rozmiar 44 to trudno jest utrzymać stopę cały czas na podłodze, bo sprzęgło łapie wysoko. Nie jest to może dużym problemem, jednak trzeba się ponownie nauczyć i przyzwyczaić. Po 300km jest już dużo lepiej  :-)  Nowoczesny automat 6 lub minimum 5 biegowy byłby dobrą alternatywą.

- podłokietnik - działa niestety "zero-jedynkowo" a mógłby rzeczywiście mieć pośrednie ustawienia i schodzić nieco niżej, aby łokieć spoczywał na całej długości a nie był podparty jednopunktowo. W sumie lepiej, że jest niż by go nie było wcale. Zawsze można go schować i tyle.

- auto jest naprawdę dobrze wyciszone jak na swoją cenę i klasę. Z całym szacunkiem jest to w końcu rozrośnięty miejsko-podmiejski mikro czy minivan, a jednak zawstydza w tym względzie większe i droższe (czytaj: wyżej pozycjonowane) samochody. Jedynie dźwięki dochodzące z nadkoli, w szczególności przednich (woda, kamienie) są wyraźnie słyszalne. To już cecha marki (choć w bliźniaczej Vendze jest jeszcze gorzej). Ale przy tak cichym silniku wszystko inne zaczyna być słyszalne i może dlatego zwracam na to uwagę  ;-)

- miękkość zawieszenia przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające nie daje nam szans z pseudo SUV'ami czy crossover'ami jak np. Qashqai  :mrgreen: Za to na drodze pomimo felg 16" nadal całkiem komfortowo i bardzo pewnie w zakręcie. Mam felgi z nieco mniejszym ET38, co zauważalnie wpływa na zwiększenie stabilności poprzecznej.

- bardzo przyzwoite audio z obsługą bluetooth'a (telefonu) w języku polskim. Co prawda nie wszystko w tej materii działa zgodnie z instrukcją, ale serwis już nad tym pracuje...

- światła do jazdy dziennej, doskonale widoczne i szczęśliwie bez diód. Oj strasznie użytkownicy Vengi zazdroszczą nam tych świateł... :-)

- tylna kanapa - jest przesuwanie, rozkładanie i regulacja pochylenia, a to ogromna zaleta tego nadwozia. Aż dziw bierze, że taki np. o rozmiar większy nowowprowadzony C-max nie ma tego w standardzie, a za dopłatą i tak to nie działa tak jak w ix20. Jedyne co mogę zarzucić Hyundai'owi w tym względzie to to, że tylny podłokietnik nie ma po rozłożeniu otworu np. na narty czy wędki. Ale to podobno wynika z obecnych przepisów unijnych w zakresie bezpieczeństwa ludzi wobec przewożonych długich przedmiotów. Cóż, skoro tak to wygląda... ale mimo wszystko szkoda  :-/

To na tą chwilę tyle. Pewnie za jakiś czas dopiszę więcej. Oby pozytywów  :mrgreen:

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 147
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Styczeń 2012, 14:16:07 »
Do zalet dodam jeszcze ;
- możliwość włożenia pełnowymiarowego koła zapasowego zamiast dojazdówki i „sortownika”, podłoga bagażnika może być w dolnym położeniu.
 - tylna kanapa ; o składanej i przesuwanej tylnej kanapie nie wspominałem, bo i Space Star tak ma. Za to tu dodatkowo jest możliwość przesuwania jej części, tak jak jest dzielone oparcie.
  Może we Włoszech problem z trakcją miał ktoś kto przesiadł się z Ferrari czy Lamborghini , bo asfalt to  podejrzewam że mają nawet lepszy od nas.
  W mojej ocenie to tylne zawieszenie bardziej daje znać o sobie na progach zwalniających. Poprzednie nasze auto („misiek”) ma z tyłu wielowahaczowe zawieszenie a teraz mamy „belkę skrętną”, która jest podobno tańsza i bardziej niezawodna, lecz mniej komfortowa. Ponadto zgadzam się z
Cytat: "ph71"
Ale przy tak cichym silniku wszystko inne zaczyna być słyszalne i może dlatego zwracam na to uwagę  ;-)