Forum > Getz

[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania

<< < (3/13) > >>

marrgoss:
Gaz mam ale był nie tak dawno serwisowany, listwa wymieniona.
Problem jest tylko na zimnym silniku, więc silnik chodzi wtedy na Pb.
Na ciepłym problemu nie ma,  zarówno na Pb jak i gazie chodzi równo, zero wypadających zapłonów na LPG czy coś.
Obstawiam, że to zimne i wilgotne powietrze gdzieś coś kaszani. Pytanie tylko co i gdzie? Może czujnik przepustnicy?

lizi0:
Masz racje że na zimnym silnik pracuje na pb ale przed wyłączeniem auta pracował na LPG a co za tym idzie dawka paliwa była liczona wg innych przeliczników i po włączeniu auta masz nieprawidłowe wartości dla pb i zalewasz auto.

Sprawdź tak jak pisałem i zobaczysz. Taki test kosztuje tylko 10 min czasu.

Aha po takim zabiegu jak okaże się że auto normalnie jeździ to nie odpalaj instalacji gazowej przez jeden dzień. Rano znowu odpal auto i dla potwierdzenia zobacz czy jeździ na benzynie. Jak jeździ wrzuć LPG i zobaczysz na kolejny dzień. Jak zacznie szarpać to znaczy że instalacja.

Nastar:
Mam podobne problemy z wolnymi po odpaleniu. W następny weekend wyczyszczę przepustnicę.
Czy na coś szczególnego trzeba uważać ? Czy demontaż jest prosty ?
Mam jeszcze jedno pytanie: czy zwiększone spalanie oraz niższa moc to też może być jej wina ?
Sprawdzone już było prawie wszystko: wymiana kabli i świec, regulacja zaworów, wymiana czujnika temp. cieczy, pomiar ciśnień na cylindrach sprawdzenie sondy lambda ...
Może ta przepustnica coś krzaczy ze spalaniem i mocą ?

marrgoss:
Czyszczenie przepustki jest proste - odkręcasz opaskę i zdejmujesz rurę doprowadzająca powietrze. Ja odpinałem od razu zapinki pokrywy filtra powietrza i odkładałem wszystko na bok, bo jest jeszcze mały wężyk, bodajże odpowietrzający korbowód, a nie chciałem męczyć się z jego ściąganiem.
Potem możesz odkręcić całą przepustnicę (jakieś 4 śruby z kiepskim dostępem od strony wnętrza auta) albo bez odkręcania naciągasz linkę gazu i otwiera ci się i w ten sposób czyścisz od środka. Jest specjalny spray Liqui Moly do czyszczenia przepustnic, z tego co wygrzebałem w necie zbiera dobre recenzje. Na pewno plusem jest to, że przeczyści wszystko po drodze -  od przepustki do listwy wtryskowej. Ja go nie używałem, bo dowiedziałem się o jego istnieniu już po fakcie.

Ja swój problem z szarpaniem na zimnym już rozwiązałem :D
Po podpięciu komputera okazało się, że  wypadały zapłony na 1. cylindrze przez szwankującą cewkę.
Po wymianie cewki (i obowiązkowo świec - tak mi doradził znajomy mechanik) a przy okazji także kabli WN wszystko - tfu, tfu - działa jak należy.

new:
Witajcie.
Mam dokładnie te same objawy teraz... silnik 1.4 + LPG.
Odłączyłem LPG i zaslepilem instalację śrubą. Przejechałem 2 zbiorniki benzyny i widzę słabsze objawy ale odczuwalne. Na zimnym silniku jak wyjeżdżam pod górę to czuję delikatny brak mocy oraz nie płynne przyspieszanie. Na LPG było tak, że po odpaleniu silnika obroty wzrastały i opadając dlawił się i ponownie wzrastały. Na LPG wypadal mi zaplon w 3 cylindrze. Teraz nie ma takiego objawu.  Po odpaleniu wzrastają obroty i stopniowo maleją.
Nie znam przyczyny ale widzę, że na LPG objawy są nasilone.  
Postaram się wyczyścić przepustnice i może wymienię cewke.



P.S.
Czy w korku jak podjeżdżacie wzrastają Wam obroty samoczynnie?

P.S.2
Czy cykajace albo cykajacy zawór może mieć wpływ również?

Przepraszam za brak PL znaków ale piszę z telefonu.
Pozdrawiam!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej