Forum > Getz

[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania

(1/13) > >>

Jenot:
Mam taki problem z Getzem. Po kilkugodzinnym postoju na zimnym silniku podczas ruszania często (nie zawsze) dławi się, obroty spadają i gaśnie nie reagując na gaz lub odzyskuje normalne obroty. Na ciepłym silniku ten problem nie występuje. Silnik to benzyna 1,1 l (67KM) bez gazu, przebieg 89000 km. W ostatnim czasie wymienione:
- świece,
- KWN,
- filtr paliwa,
- filtr powietrza,
- olej silnikowy + filtr.

Komputer przy skanowaniu nie pokazuje żadnych błędów. Podczas jazdy z silnikiem nie ma żadnych problemów. Obroty są stabilne (brak falowania). Mechanik sugeruje usterkę czujnika temperatury płynu chłodzącego. Posiadam jednak wtyk diagnostyczny OBD II na bluetooth oraz smartfona z aplikacją Torque. Podczas uruchamiania silnika aplikacja ta pokazuje prawidłowe odczyty z czujnika temperatury płynu chłodzącego. Temperatura rośnie liniowo, brak skoków wartości. Zauważyłem jednak, że tuż po ruszeniu auta z pewnym opóźnieniem aplikacja podaje odczyty wartości dla czujnika położenia przepustnicy (TPS) pomimo naciskania pedału gazu. Odczyt z czujnika temperatury pojawia się od razu po połączeniu aplikacji z ECU, natomiast dopiero po ok. 10 sekundach od ruszenia pojawia się pierwszy odczyt z TPS. Później odczyty z TPS pojawiają się już jednak na bieżąco bez opóźnień.

Czy spotkał się ktoś z Was z podobnym zachowaniem tego silnika? Czy takie objawy mogą być spowodowane usterką TPS, brudną przepustnicą, uszkodzoną sondą lambda czy szukać przyczyny jeszcze w czymś innym?

albert:
Mam trochę inny silnik, ale objawy miałem bardzo podobne. Pomogło czyszczenie przepustnicy.

Arnold:
Mozesz tez sprobowac przegonic swojego getza na wysokich obrotach
czasem pomaga 1-2-3 bieg do odciecia i pozostac na tym 3 biegu przy ok 4500-5000obr/min jakies 2-3 km i zobaczysz co bedzie sie dzielo na drogi dzien po przestoju nocnym

toporek:
Również mam ten problem, ok. 5000 km też czyściłem przepustnicę i ustaławał (bo też się tak raz na jakiś czas działo).


Robiłem próby na zasadzie wyłączenia instalacji gazowej przed zgaszeniem auta na noc, bo myslałem że to wina gazu. LPG nie jest jednak powodem tego zdarzenia.

Zastanawia mnie czujnik przepustnicy. Takie objawy mam przy silniku zimnym i przy dużej wilgotności powietrza.

Andy:
Mam podobnie, jak jest zimno i wilgotno i odpalam silnik po długim postoju to po gwałtownym naciśnięciu gazu zaczyna się dławic (mniej lub bardziej, zależy, chociaż też nie zawsze). Jak silnik chwilę popracuje na luzie, wszystko wraca do normy. Tak się dzieje od paru lat  i występuje tylko w okresie jesienno-zimowym.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej