[EKSPLOATACJA]Jakie żarówki?H7 Vision Philipsa, koszt ok 70 zł. Jasność może być (bez szału, trwałość marna, cena wysoka - raczej nie polecam
Teraz połowę tańsze Osramy z Makro - póki co nie widzę różnicy na niekorzyść.
Sposób wymiany żarówki od strony kierowcy:
TUTAJ STRONA Z CZĘŚCIAMI (RU i UK) Link (rosyjski) Link (UK) Jakie wycieraczki?Wygląda na to, że wymiary odpowiednio to 650/340
Polecam wycieraczki firmy MOTGUM - kosztują 50% tego co Bosch, a wg mnie są lepsze
Jaki olej? Polecam 5W30 Valvoline Synpower za ok 160zl/4l
Auto wymaga 3,3l oleju
[NAPRAWY I WARSZTATY]Ile kosztuje Was przegląd i konkretne naprawy, w których serwisach?
Co się najczęściej psuje? (poza rysowaniem plastików)
Przejechane 20.000 - jeden przegląd za mną (w maju), jedna poważna awaria i jedna szkoda:
Przegląd - kosztował koło 780 brutto jak dobrze pamiętam - w ASO ponoć powymieniali olej, filtry, sprawdzili wszystko, choć trzeba być raczej naiwnym żeby sądzić, że tak jest w istocie. Auto działało ok
Szkoda - jakieś ptaszysko mi sie wkreciło w koło na ekspresówce, zderzak połamany trochę i oba (!) nadkola w pył (zmieliły go koła, duży był). Szkoda z PZU wyceniona na 2000 bezspornej, Michalski Pruszków zrobił za 3000 w ramach tego AC. Czy zadowolony? nie... po pierwsze, jakiś partacz nie zapiął zderzaka, więc się na A2 zaczął telepać przy 80kmh i wytarło się nadkole (tym razem z drugiej strony) - dobrze że miałem "sztrapsy" bo bym musiał tak jechać aż do zjazdu albo czekać na lawete. Po drugie nie chcieli mi oddać zderzaka, ponoć "na audyt PZU".
Awaria - po weekendowym wypadzie, rano, zdechło wspomaganie. Laweta, Assistance - ponoć kolumna z komputerem umarły (całe szczęście że nie w trasie....) - 3 tygodnie czekania i zasuwania zastępczym i10, odbiór elantry (Michalski) i.... roz...bana geometria. Wróciłem więc na ustawienie i usłyszałem (po jeździe z pracownikiem) od ich mistrza "bo pan krzywo jeździ". Nie wiem dlaczego skazałem się nowym autem na ASO... na następne rzeczy pojadę do Łodzi do Syguły, bo już mnie trochę meczy ten Michalski. Dodatkowo naprawili mi szkode bez pytania, wiec 2000 do ktorych juz sie przyzwyczailem, poszly na zderzak
[JAZDA]DOCIERANIE SILNIKAWg mojej najlepszej wiedzy, podczas docierania silnika (pierwsze 2000 km) powinno się:
*Unikać podróży autostradą (ta sama prędkość obrotowa)
*Unikać korków (ciągle niskie biegi, praca na biegu jałowym)
*Unikać pracy na biegu jałowym, dłuższej niż 3min
*Unikać hamowania silnikiem
*Unikać poślizgów (lepiej docierać latem)
*Jeździć w pojedynkę
*Nie ciągnąć przyczepek
*Korzystać ze spektrum obrotów silnika między 2000 a 3500, po 1500km można trochę podkręcić do 4200-4500rpm. W miarę możliwości unikamy wysokich biegów, eco-drivingu etc. - staramy się dużo przyspieszać i łagodnie hamować, unikamy bardzo wysokich obrotów (żeby auto nie paliło nam za dużo później) ale i zbyt niskich (żeby nie było zamulone)
*Po 2000 km wylewamy całkowicie olej, zalewamy nowy syntetyk.Ile Wam pali? przy jakiej jeździe?
Jak zmieniacie biegi? na pełnym zakresie, czy do trojki po kolei a potem 6? Przy ilu RPM?
Na co uważać, co się najszybciej rysuje?
[KOSMETYKA, WYGLĄD, DODATKI, PIELĘGNACJA]RETROFITY Link do strony wcisnac szary przycisk z liczbą
SKLEP Z RETROFITAMIJak to auto zachowuje się po dłuższej eksploatacji, czy ktoś wyjeździł już ponad 30.000 i może coś powiedzieć? co się popsuło?[/list]
Dajcie znać, żeby to trochę rozkręcić, na pewno się nam to wszystkim przyda
