Autor Wątek: [Elantra MD] [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+  (Przeczytany 45401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

makaronek

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« dnia: 11 Październik 2013, 18:04:09 »
[EKSPLOATACJA]

Jakie żarówki?
H7 Vision Philipsa, koszt ok 70 zł. Jasność może być (bez szału, trwałość marna, cena wysoka - raczej nie polecam

Teraz połowę tańsze Osramy z Makro - póki co nie widzę różnicy na niekorzyść.

Sposób wymiany żarówki od strony kierowcy:
TUTAJ

STRONA Z CZĘŚCIAMI (RU i UK)
Link (rosyjski)
Link (UK)
Jakie wycieraczki?
Wygląda na to, że wymiary odpowiednio to 650/340
Polecam wycieraczki firmy MOTGUM - kosztują 50% tego co Bosch, a wg mnie są lepsze
Jaki olej?
Polecam 5W30 Valvoline Synpower  za ok 160zl/4l
Auto wymaga 3,3l oleju


[NAPRAWY I WARSZTATY]
Ile kosztuje Was przegląd i konkretne naprawy, w których serwisach?
Co się najczęściej psuje? (poza rysowaniem plastików)

Przejechane 20.000 - jeden przegląd za mną (w maju), jedna poważna awaria i jedna szkoda:

    Przegląd - kosztował koło 780 brutto jak dobrze pamiętam - w ASO ponoć powymieniali olej, filtry, sprawdzili wszystko, choć trzeba być raczej naiwnym żeby sądzić, że tak jest w istocie. Auto działało ok

    Szkoda - jakieś ptaszysko mi sie wkreciło w koło na ekspresówce, zderzak połamany trochę i oba (!) nadkola w pył (zmieliły go koła, duży był). Szkoda z PZU wyceniona na 2000 bezspornej, Michalski Pruszków zrobił za 3000 w ramach tego AC. Czy zadowolony? nie... po pierwsze, jakiś partacz nie zapiął zderzaka, więc się na A2 zaczął telepać przy 80kmh i wytarło się nadkole (tym razem z drugiej strony) - dobrze że miałem "sztrapsy" bo bym musiał tak jechać aż do zjazdu albo czekać na lawete. Po drugie nie chcieli mi oddać zderzaka, ponoć "na audyt PZU".

    Awaria - po weekendowym wypadzie, rano, zdechło wspomaganie. Laweta, Assistance - ponoć kolumna z komputerem umarły (całe szczęście że nie w trasie....) - 3 tygodnie czekania i zasuwania zastępczym i10, odbiór elantry (Michalski) i.... roz...bana geometria. Wróciłem więc na ustawienie i usłyszałem (po jeździe z pracownikiem) od ich mistrza "bo pan krzywo jeździ". Nie wiem dlaczego skazałem się nowym autem na ASO... na następne rzeczy pojadę do Łodzi do Syguły, bo już mnie trochę meczy ten Michalski. Dodatkowo naprawili mi szkode bez pytania, wiec 2000 do ktorych juz sie przyzwyczailem, poszly na zderzak


[JAZDA]
    DOCIERANIE SILNIKA
    Wg mojej najlepszej wiedzy, podczas docierania silnika (pierwsze 2000 km) powinno się:
    *Unikać podróży autostradą (ta sama prędkość obrotowa)
    *Unikać korków (ciągle niskie biegi, praca na biegu jałowym)
    *Unikać pracy na biegu jałowym, dłuższej niż 3min
    *Unikać hamowania silnikiem
    *Unikać poślizgów (lepiej docierać latem)
    *Jeździć w pojedynkę
    *Nie ciągnąć przyczepek
    *Korzystać ze spektrum obrotów silnika między 2000 a 3500, po 1500km można  trochę podkręcić do 4200-4500rpm. W miarę możliwości unikamy wysokich biegów, eco-drivingu etc. - staramy się dużo przyspieszać i łagodnie hamować, unikamy bardzo wysokich obrotów (żeby auto nie paliło nam za dużo później) ale i zbyt niskich (żeby nie było zamulone)
    *Po 2000 km wylewamy całkowicie olej, zalewamy nowy syntetyk.


    Ile Wam pali? przy jakiej jeździe?
    Jak zmieniacie biegi? na pełnym zakresie, czy do trojki po kolei a potem 6? Przy ilu RPM?
    Na co uważać, co się najszybciej rysuje?


    [KOSMETYKA, WYGLĄD, DODATKI, PIELĘGNACJA]

    RETROFITY
    Link do strony
    wcisnac szary przycisk z liczbą

    SKLEP Z RETROFITAMI

    Jak to auto zachowuje się po dłuższej eksploatacji, czy ktoś wyjeździł już ponad 30.000 i może coś powiedzieć? co się popsuło?[/list]



    Dajcie znać, żeby to trochę rozkręcić, na pewno się nam to wszystkim przyda :)
    « Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2020, 12:23:59 przez Brt »

    Offline kosmos2011

    • Giełda
    • ***
    • Wiadomości: 8169
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #1 dnia: 11 Październik 2013, 18:23:20 »
    Tutaj http://hyundai.epcdata.ru/elantra/ można znaleźć numery części do MD.

    Zapraszam do aktywności http://hyundaiklub.pl/forum/pafiledb/uploads/ulotka_HKP.pdf

    makaronek

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #2 dnia: 11 Październik 2013, 18:47:12 »
    Cytat: "kosmos2011"
    Tutaj http://hyundai.epcdata.ru/elantra/ można znaleźć numery części do MD.
    Zapraszam do aktywności http://hyundaiklub.pl/forum/pafiledb/uploads/ulotka_HKP.pdf


    dzieki :)
    czemu te strony zawsze sa po rosyjsku... :)
    ale i tak super, moge chociaz sie w kosztach troche oszacowac

    Offline kosmos2011

    • Giełda
    • ***
    • Wiadomości: 8169
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #3 dnia: 11 Październik 2013, 19:15:39 »
    http://www.drive2.ru/cars/hyundai/elantra/elantra_v/

    http://www.drive2.ru/cars/hyundai/avante/avante_5th_generation/

    Po wybraniu samochodu trzeba kliknąć na szarego koloru kwadrat z cyfrą w środku.

    makaronek

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #4 dnia: 12 Październik 2013, 18:42:30 »
    wielkie dzieki kosmos, zupdatowalem 1 post - bede tam dodawal jakies wnioski w miare rozwoju tematu

    [ Dodano: 2013-10-28, 09:12 ]
    przejechalem juz 2000 km (tzn dzisiaj przejade w drodze do pracy ;) - podziele sie wiec wrazeniami ;)

    silnik - cichutki na pewno na plus, osiagi tez ujdą (chociaz wydaje mi sie ze moj poprzedni 1.9 jtd mial wieksza kulture pracy). Po redukcji do 3ki (obroty 5-6rpm) da sie nawet wyprzedzic tira. Spalanie na trasie nad morze - podane przez auto 5.9 (30% autostrady 70% drogi krajowe), realne 6.4

    karoseria - brud sie zbiera w zaglebieniu w pokrywie bagaznika, bardzo nieladnie to wyglada. Na reszte za wczesnie oceniac.

    skrzynia biegow - bardzo od samego poczatku jestem zadowolony, chociaz mam tendencje, ze jak probuje zredukowac z 6ki do 3ki, to samochod jakby chcial mnie ustrzec przed zatarciem silnika zwykle wrzuca 5ke. Nigdy jeszcze nie pomylilem sie w odwrotna strone - zeby z 2ki wrzucic 5ke zamiast 3ki, wiec moze cos w tym jest. Nie jest mi wesolo jak chce sobie uzyskac max moment obrotowy i zredukowac na trojke jadąc na czolowke z autem z naprzeciwka i wlacza sie piatka i robi wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww jakbym slonia uklul w dupe gwozdziem i liczyl ze dogoni geparda.

    plastiki - przy >140kmh zaczynaja terkotac :) nie jest to wrazenie, jakby sie mial zaraz rozpasc, ale odglos wkurzajacy :)

    lekkosc... to zarzucanie tylu to jest masakra w tym aucie, jak mijam tira z naprzeciwka albo jak wyprzedzam z predkoscia 160 na autostradzie, to sekunde po minieciu mam wrazenie jakbym startowal F16 (tzn nigdy nie mialem okazji startowac F16 ale gdybym mial na pewno bym mial podobne wrazenie ;) - i to nie chodzi bynajmniej, ze mnie wgniata w fotel, tylko raczej ze tyl mam wrazenie chcialby pofrunac gdzies w nieznane.

    fishman4

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #5 dnia: 29 Październik 2013, 15:10:01 »
    Komentarz odnośnie spalania - u mnie było podobnie. To co rzuca się w oczy to bardzo odstające od siebie spalanie w trasie i w mieście. A jak się stoi w korkach to dopiero mam wrażenie że żre benzynę jak smok... No cóż, niestety.

    Z tym zagłębieniem na bagażniku masz rację... strasznie szybko zbiera się tam kurz i brud.

    I jeszcze jedno spostrzeżenie... czasami mam wrażenie że klima na ustawieniach auto pracuje jak chce :) Np gdy próbuję podwyższyć temperaturę o więcej niż 4 stopnie to czasami zdarza się jej po prostu tylko zmniejszyć nawiew, a powietrze przez długi czas i tak leci zimne. BTW: wiecie gdzie jest umieszczony czujnik?

    makaronek

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #6 dnia: 29 Październik 2013, 18:45:45 »
    Cytat: "fishman4"
    Komentarz odnośnie spalania - u mnie było podobnie. To co rzuca się w oczy to bardzo odstające od siebie spalanie w trasie i w mieście. A jak się stoi w korkach to dopiero mam wrażenie że żre benzynę jak smok... No cóż, niestety.

    I jeszcze jedno spostrzeżenie... czasami mam wrażenie że klima na ustawieniach auto pracuje jak chce :) Np gdy próbuję podwyższyć temperaturę o więcej niż 4 stopnie to czasami zdarza się jej po prostu tylko zmniejszyć nawiew, a powietrze przez długi czas i tak leci zimne. BTW: wiecie gdzie jest umieszczony czujnik?


    ja wzialem wersje classic, szkoda mi bylo 7000 na felgi (sam sobie kupie lepsze na lato za 1200 zl) automatyczna klime (w alfie romeo mialem automat, zawsze jak mi bylo za cieplo, ustawialem na 16 stopni, jak za zimno, dawalem na maxa... to co za sens jest w automacie jak i tak zawsze ustawiam skrajne ... ;) jedyne co dobre, to ze byla dwustrefowa, wiec ja jako fan zimna sobie mrozilem a dziewczyna miala tam +5 stopni i zadowolona, chociaz nie sadze zeby to faktycznie dzialalo... raczej placebo. Wielostrefowa klima to moze dziala w S-klasie albo bmw7, nie w autach ponizej 100k.) Kilka dodatkowych pierdol zupelnie niepotrzebnych w tej wyzszej wersji.

    fishman4

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #7 dnia: 30 Październik 2013, 08:21:56 »
    Aha, spoko, rozumiem. No ja mam ta najwyzsza wersje ale rzeczywiscie masz racje - niektore rzeczy sa calkowicie niepotrzebne - np. podgrzewanie tylnych foteli. Chociaz np czujniki parkowania sa ok... szczegolnie gdy mi zona wjezdza do garazu :) Ale i tak sa duzo bardziej "czule" niz w moim poprzednim aucie - civicu. Tzn te na bokach łapia dziwnie szeroki obszar i jak np wjezdzam w taka dziure gdzie mam dwie sciany bo bokach to piszcza na calego. A to co mi sie najbardziej przydaje - navi wbudowana i kamerka cofania i tak musialem ciezko "wychodzic" u dilera.

    makaronek

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #8 dnia: 30 Październik 2013, 08:51:03 »
    masz tez tego blaupunkta + kamera cofania + AM? bo to akurat wzialem, super sprawa. A jak masz telefon z Androidem polecam ciekawy sposob na rozwiazanie problemu z brakiem wybierania glosowego. Ta wbudowana w andka aplikacja do samochodu (nie wiem czy to android czy htc sense, ale na pewno sa jakies dostepne) z wybieraniem glosowym ladnie sie synchronizuje z tym blaupunktem, tzn jak masz to wlaczone, klikasz w wybieranie glosowe, w tym momencie blaupunkt wycisza muzyke i otwiera taka jakby sesje dzwonienia (leca sekundy) ale nigdzie jeszcze nie dzwoni, wtedy mowisz to magiczne "zadzwon mama" czy gdzie tam chcesz dzwonic, wtedy blaupunkt zakancza sesje wybierania glosowego i otwiera nową z dzwonieniem. Polecam dla bezpieczenstwa bo klepanie kontaktow w tym blaupunkcie i brak wybierania glosowego to jego najwieksze (poki co jedyne) wady

    ja tez ta navi sobie u dilera wynegocjowalem troche taniej, ale i tak trafilem na marny moment na zakup auta, bo zanim jeszcze przyszlo (wplacilem juz zaliczke) Hyundai zwiekszyl rabaty na Elantre z -2000 do -4000... wiec wszystko co wynegocjowalem u dilera mialo male znaczenie, bo sie zamknelo w tych 2k... A gdzie robisz przeglady Fishu, w aso czy odpusciles temat? u Syguly?

    fishman4

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #9 dnia: 30 Październik 2013, 08:58:33 »
    tak, tez mam blaupunkta. Dzieki za patent z wybieraniem glosowym bo tego mi naprawde brakowalo. Mam wlasnie andka z htc takze da rade :) Ja niestety wczoraj po raz pierwszy podlaczylem pendrive z muzyka do tego dolnego gniazda - nad dzwignia zmiany biegow i sie blaupunkt spektakularnie zawiesil, tak ze nie chcial sie wylaczyc nawet po wyciagnienicu kluczyka ze stacyjki ;) udalo sie za drugim razem i po jakichs 5 minutach oczekiwania. No ale po drugiej probie juz dobrze dzialalo. Takze radyjko fajne, naglosnienie tez nie jest zle, da sie muzy posluchac.

    makaronek

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #10 dnia: 30 Październik 2013, 09:04:28 »
    mnie sie zawiesil na usb sformatowanym w ntfs z jakimis filmami... ogolnie zauwazylem, ze im wiecej plikow/pojemnosci, tym wiekszy ma problem - najlepiej dzialaja takie 2/4GB z muzyka w jednym folderze :) jak instalowalem AM to tez bylem strasznym gamoniem bo usilnie wsadzalem karte microsd w te przejsciowke i pakowalem tam nad portem usb, nie wiedzac, ze port na karte z mapa jest kolo dvd... dzwonilem nawet do supportu AM (chociaz to nie wyszlo zle bo dostalem nowsza wersje ;) Ale to tylko dlatego, ze jak w aucie demo nie bylo AM to gosc otworzyl te zaslepke i mowi "nie ma karty" wiec ciagle mialem w glowie ze tam powinna byc...

    fishman4

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #11 dnia: 30 Październik 2013, 09:11:15 »
    A to nie dostales licencji na darmowe aktualizacje do AM? Ja juz robilem jedna, bo mi sie pewnego pieknego dnia wyswietlilo ze mapy maja pol roku juz. Co do tego usb to zgadzam sie, tak niestety jest wszedzie, pendrive max 4gb i najlepiej wszystko w jednym folderze, i najlepiej niezbyt dlugie nazwy plikow. Mialem tak i w jvc, i w panasonicu...

    Rayearth

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #12 dnia: 19 Listopad 2013, 08:24:33 »
    Cytat: "fishman4"

    Cytat: "makaronek"

    Czy diler mówił wam coś o wymianie oleju w pierwszym okresie użytkowania? Pytałem dwa razy o to, facet twierdził, że oni te silniki docierają fabrycznie i nie ma potrzeby specjalnie się o to martwić. Instrukcja obsługi też mówi tylko o jeździe w przedziale obrotów 2000-4000 na min przez pierwsze 1000 km i nic więcej. W książkę serwisową sprzedawca wpisał mi pierwszy przegląd po 15 000 km lub 12 miesiącach dopiero. Też tak macie?

    fishman4

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopad 2013, 09:39:16 »
    też tak mam... wydaje mi sie ze nie ma potrzeby jechac na przeglad po 1000...

    makaronek

    • Gość
    [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
    « Odpowiedź #14 dnia: 19 Listopad 2013, 22:32:57 »
    ja wymienilem olej sobie z moim mechaniorem od Alfy Romeo wypasionym (polecam szczerze w kwestii blacharki - mr-alfa.pl, naprawdę jestem zadowolony) po przejechaniu 2700km wlalem Valvo 5w30. Zadnej roznicy nie widze szczerze mowiac po tej wymianie, ale wrazenie mam chociaz pozytywne ze mi te opilki metalu i reszte tego co sie wyciera w silniku wylal :)

    jak Wy w ogole jezdzicie tymi elantrami? dynamicznie? oszczedzacie paliwo etc? jakie wyniki macie z tego?

    Zmiana biegow - probujecie wyciagnac maksymalny moment obrotowy (ponad 4krpm) czy raczej jezdzicie "eco" 1 (3000rpm) - 2 (3300 rpm) -3 (3500 rpm) a pozniej od razu 5 albo 6?

    ja staram sie zmieniac przelozenia miedzy 3900 a 4500 rpm i raczej nie schodzic ponizej 2000 (nawet jak wlaczam 6ke to przy ok 80-100kmh) ani tez nie przekraczac 4700