Autor Wątek: [Elantra MD] [Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+  (Przeczytany 40320 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dziadzia40a

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #30 dnia: 17 Luty 2014, 14:58:17 »
Ja używam skrobaczki mosiężnej - Murska - jestem bardzo z niej zadowolony, nie rysuje - przynajmniej nic nie zauważyłem, ładnie śnieg odgarnia - nic na rękę nie leci, bo ma plastik ala pług - i kosztowała 4,99 zł. Co do szyb to ja akurat nie mam porysowanych, ale może dlatego, ze wszystkie 4 (bez przedniej) mam przyciemniane i tego nie widzę, ale za to wiem, ze lakier jest choooolernie delikatny, samochód mam z zeszłego roku a już kilka odprysków i lekkich zadrapań powstałych w wyniku jazdy - boje się polerować lakier bo wyjdą jeszcze jakieś dodatkowe szramy ...  :cry:

Co do jeszcze stylu jazdy to szczerze - mimo, ze samochód nie należy do bolidów - to nigdy nie wyprzedzam na 3jce. Jak coś to 4 - bo 3 to fakt ze moment obrot. moze i szybciej osiągnę piłując na 3jce ale moc mniejsza tj. v-max - szkoda mi samochodu, wiec albo po porostu czekam aż samochód z naprzeciwka przejedzie i wtedy nie ryzykuje tak bardzo albo jak już sie spiesze to na tej 4rce. Biegi fajnie szybko sie zmienia - przyjemna jazda ale mało dynamiczna i nie zgodzę się ze 6 nie powinno być - ja tam 6 mam juz przy 85 i dalej spokojnie sie bujam - jak tam dla mnie to mogłaby być nawet 7 - przy 110 człowiek wbiłby sobie ją i 5 litrów /100 km - oczywiście bez wyprzedzania itp :P - prosta droga.

Cytuj
Wkurza mnie tez ten plastik wokol blaupunkta, z czego to jest zrobione? czysci sie to jakby bylo z polaczenia resztek promu columbia i gówna strusia - ni to guma ni plastik...


Co do tego to ja czyszczę PLAKIEM - półmatem za pomocą ala irchy - takiej ściereczki przeznaczonej do czyszczenia luster - fajnie schodzi. Spróbowałbyś wyczyścić kokpit w KIA Sportage.... życzę powodzenia.

makaronek

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Luty 2014, 19:42:01 »
no tak ale w sumie jak z 5-10 razy przypilujesz go 4,5k-5,5k na tej trojce i dzieki temu bezpieczniej wyprzedzisz, to wg mnie warto :)

na autostradzie to sobie mozna wyprzedzac i na 6ce po prostu jadac szybciej lewym pasem, ale na takiej mijanej drodze to mi szkoda ryzykowac zdrowia za cene kilku obrotow wiecej w aucie. Gdyby to mialo turbinke... ech...

Tak w ogole jestem po wycieczce do Wiednia. Zrobilem 1400km w weekend, jazda glownie autostradami (140-160) 75%, ekspresowkami (80-120) 15% i po miescie 50-70 bo wszedzie radary 10%. Spalil wg wyliczen 7,1, wg komputera 6,8l/100. Autko sprawilo sie bardzo dobrze, nawet nie skrzypialo za bardzo, przejechalo bez zajakniecia.

Sam Wieden przepiekny, jak bede mial chwile wrzuce pare filmikow z kamery z auta (mobius).

Dziadzia40a

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Luty 2014, 23:39:14 »
Eh... nie mam nic do piłowania do 5 tyś ale jakbym miał robić to codziennie to zapewne silnik wymieniałbym po 100 tyś km - bo to Hyundai, a po drugie  jakbym miał wyprzedzać tak, żeby wymagane było 4,5 k - 5,5 k to kupiłbym 2.5 litra, a nie 1.6 MPI :) Tak napisałem wyżej "Trzeba mierzyć siły na zamiary" - jak to mój tata pięknie powiedział gdy wymieniałem żarówki - "Z tego to Ty juz mercedesa nie zrobisz" - koniec kropka. ;) - dot. to także mocy i ew. ryzyka na drodze, bo po prostu nie ma czym uciekać, nawet na tej 3.

Chętnie zobaczę kilka filmików z Twojej trasy :)
BTW: Ostatnio strasznie irytuje mnie lewy (bo tylko ten słysze i zapewne prawy ma tę samą dolegliwość) słupek od kierowcy - ten od pasów - strasznie coś tam lata na wybojach, ew. wtedy kiedy jest większy baaass.  :-?

makaronek

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Luty 2014, 19:00:43 »
Cytat: "Dziadzia40a"
jak to mój tata pięknie powiedział gdy wymieniałem żarówki - "Z tego to Ty juz mercedesa nie zrobisz" - koniec kropka. ;) - dot. to także mocy i ew. ryzyka na drodze, bo po prostu nie ma czym uciekać, nawet na tej 3.
?


pozdro dla taty, haslo przekozackie :)

zukos

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Marzec 2014, 07:54:36 »
To teraz kolej na mnie :)

Przejechane mam niewiele, ale już pierwsze uwagi można wrzucić.

To, że auto nie zbiera się jak z turbiną to można było zauważyć podczas jazdy próbnej więc narzekanie po zakupie jest trochę bez sensu. Nie uważacie?

Trzeszczące plastiki przy dużej prędkości są trochę wkurzające. 110 km/h na A1 i już coś latało.

Klapa bagażnika mogłaby się troszkę łatwiej zamykać.

Na odcinku A1 Toruń - Nowe Marzy myślałem, że mnie zmiecie z drogi. Co prawda jak jeżdżę tamtędy służbowym autem to mam to samo, ale uczucie było niefajne. Tym bardziej, że auto było dociążone - cztery osoby i bagaże.

Jak dla mnie (a przesiadłem się z GOLF IV) auto jest bardzo wygodne i jeździ się komfortowo. Nie można się do niczego przyczepić.

Jako, że nie ogarnąłem jeszcze instrukcji mam kluczowe pytanie:

Czy można wyłączyć poduszkę pasażera?

No i pytanie do użytkowników - montujecie listwy na drzwiach żeby nie zarysowali na parkingach?

dundy

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Marzec 2014, 20:02:42 »
Cytat: "zukos"

Czy można wyłączyć poduszkę pasażera?

No i pytanie do użytkowników - montujecie listwy na drzwiach żeby nie zarysowali na parkingach?


Otwórz drwi pasażera i z boku deski rozdzielczej masz wyłączanie poduszki powietrznej - kluczykiem.

Nie montowałem listew, przez ponad 2 lata była tylko jedna wgniotka jak na razie:) Ale już naprawiona. Ogólnie blacha bardzo miękka, i lakier słaby, jak w większości nowych samochodów.


U mnie przejechane 35tys, nic nie trzeszczy.
Samochód osiągi ma całkiem przyzwoite, jeszcze nigdy mi nie zabrakło mocy.
A przy wyprzedzaniu takim samochodem niestety dosyć często trzeba używać trójki, zależy od prędkości oczywiście.
Nie zauważyłem żadnego "męczenia" silnika. A i do odcięcia nieraz się poleciało.
Piłowanie do 5tys?? Jakie piłowanie? Jak się chce trochę dynamiczniej pojechać to niestety trzeba kręcić, taki silnik.
Samochód prosty, niezawodny, nie ma co się psuć.
Wymieniłem tylko radio na chińczyka z nawigacją i innymi bajerami, bo brak RDS uważam za przegięcie ze strony Hyundaia.

Dziadzia40a

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Marzec 2014, 09:00:59 »
Potwierdzam i podtrzymuje, blacha miękka jak plastelina a lakier delikatniejszy od tych na paznokciach mojej kobiety .... Mimo, że bardzo dbam o samochód to parkingowe ryski i otarcia już są...  :-/  - co najgorsze - nie z mojej winy.

zukos

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Marzec 2014, 08:26:39 »
Cytat: "dundy"

Otwórz drwi pasażera i z boku deski rozdzielczej masz wyłączanie poduszki powietrznej - kluczykiem.


Czy mógłbyś wrzucić zdjęcie jak to u Ciebie wygląda? Bo ja nie mogę namierzyć. Może w mojej wersji tego nie ma :(

dundy

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Marzec 2014, 20:32:12 »
Cytat: "zukos"
Cytat: "dundy"

Otwórz drwi pasażera i z boku deski rozdzielczej masz wyłączanie poduszki powietrznej - kluczykiem.


Czy mógłbyś wrzucić zdjęcie jak to u Ciebie wygląda? Bo ja nie mogę namierzyć. Może w mojej wersji tego nie ma :(


Racja, pomyliło mi się z i20, tam tak jest.
Wygląda na to, że w Elantrze poduszki w ten sposób wyłączyć się nie da.

makaronek

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #39 dnia: 12 Kwiecień 2014, 11:31:59 »
Kupilem felgi do E, troche odpustowe moze ale podobal mi sie wzor ktory tworza jak sie kreca ;)

LINK

zrobilem dwa bledy przy tym:
- 16' to jednak za malo
- za duzy profil opony (55)

choc tez na wieksze do hyundaia szkoda mi kasy szczerze mowiac, jak kupie lexusa to sobie wloze 18ki ;)

takze gdybyscie kupowali felgi:
- 17 najmniej
- 45 profil opony najwiecej
- spokojnie wchodzą i nie szorują z osadzeniem ET48 (fabrycznie ET45)
- rozstaw 5x114,3

fishman4

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Kwiecień 2014, 10:31:12 »
Cytat: "zukos"
No i pytanie do użytkowników - montujecie listwy na drzwiach żeby nie zarysowali na parkingach?


Z moich obserwacji (przynajmniej tego co widziałem gdzieś na allegro) wynika, że te listwy i tak są do zamontowania w takich miejscach że raczej niewiele pomogą. Chodzi mi o punkty potencjalnego styku z ciałem obcym ;)

makaronek: ładne felgi, też chciałem kupić coś nowego na wiosnę ale jakoś się nie mogę ogarnąć...

makaronek

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Kwiecień 2014, 10:50:21 »
Cytat: "fishman4"
Cytat: "zukos"
No i pytanie do użytkowników - montujecie listwy na drzwiach żeby nie zarysowali na parkingach?


Z moich obserwacji (przynajmniej tego co widziałem gdzieś na allegro) wynika, że te listwy i tak są do zamontowania w takich miejscach że raczej niewiele pomogą. Chodzi mi o punkty potencjalnego styku z ciałem obcym ;)

makaronek: ładne felgi, też chciałem kupić coś nowego na wiosnę ale jakoś się nie mogę ogarnąć...


dojkadnie, te listwy sa za nisko zazwyczaj, i drzwi sasiada wygiete w luk i tak walą nad nimi. Chyba ze sie zalozy jak w oplu astrze o szerokosci 12 cm paskudztwa to moze wtedy dzialaja, tylko nie wiem czy listwy juz wyjsciowo nie sa brzydsze od tych odbitek ;))

@fishman - dzieki za dobre slowo, potrzebowalem na szybko bo nie mialem w ogole letnich felg, do tego akurat vat mialem placic i dochodowy wiec dosc tanio wyszly w sumie ;))

Dziadzia40a

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #42 dnia: 14 Kwiecień 2014, 09:00:43 »
Felgi są spoko. Ciekaw wzór także jest ok. Ja mam oryginalne Hyundaia srebrne alusy - 16stki i tu przyznaję Ci rację, że lepiej wyglądałyby 17stki ale nowych na razie nie planuje kupować.
Jedyne co chcę zrobić to ew. przemalować je (proszkowo) na czarny mat. Ciekawe czy będą one pasować do koloru samochodu (piasek pustyni), hmm? Koszt proszkowania we Wrocławiu to ok 400 zł.
BTW: ładny kolor (biały) ;)

fishman4

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #43 dnia: 23 Maj 2014, 14:54:54 »
Hej,
Wymienialiście już może pióra wycieraczek?? Jest coś co byście specjalnie polecali (bądź odradzali - równie interesująca informacja)? Ogólnie skłaniam się ku wycieraczkom płaskim...
Pozdrawiam
Rafał

dundy

  • Gość
[Elantra MD] Temat zbiorczy - eksploatacja Elantra MD 2011+
« Odpowiedź #44 dnia: 25 Maj 2014, 20:25:02 »
Własnie wymieniłem na wycieraczki płaskie Oximo, polska produkcja podobno, wyglądają solidnie, z tego co widzę to dobrze zbierają, a i cena normalna - za komplet 40zł

http://wycieraczkioximo.pl/index.php?id_category=369&controller=category