Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30  (Przeczytany 39042 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30
« dnia: 07 Październik 2013, 10:33:50 »
Chciałem się podzielić z Wami moimi przygodami w ASO
chciałem zapytać też, czy występują oraz w jaki sposób zostały rozwiązane problemy w związku z ich występowaniem.

hyundai i20 2012 1,2 62,5 kW Auto na gwarancji .

   Poniżej przedstawiam listę zgłoszonych usterek i moich uwag co do działania pojazdu oraz sposób w jaki ASO je rozwiązało
lista zgłoszonych usterek w aso:
  -wyciek oleju w okolicy lewej półosi - wymieniony został uszczelniacz lewej półosi
  -wyciek oleju w okolicy filtra oleju - poprawiono uszczelkę filtra oleju (podobno się "zawinęła")
  -"zapocony" lewy amortyzator tylny - sprawdzenie na stacji diagnostycznej , zakwalifikowany do wymiany (nie mieli na miejscu , przy kolejnym przeglądzie okazało się że, otrzymali nie taki jak trzeba )- dalej czekam na wymianę
  - łuszcząca się powłoka chromowa klamki wewnętrznej - podobnie jek wyżej - zakwalifikowano do wymiany , nie mieli na miejscu, otrzymali nie odpowiednią - czekam na wymianę
  - STUKANIE W SILNIKU - ten typ tak ma- diagnostyka silnika nie wykazała nieprawidłowości
  - "brzęczenie" podczas ruszania(puszczania sprzegła) - nic takiego nie stwierdzono

do listy dołączam jeszcze przecieranie lakieru klamkami na drzwiach ...

  na dzień dzisiejszy mam dość tego "pojazdu"
jeśli ktoś ma podobne problemy to proszę o wpisywanie
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:05:36 przez Brt »

stalowiak

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Październik 2013, 14:29:49 »
gabor76, w jakim byłeś serwisie?

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Październik 2013, 22:07:18 »
AUTO-CENTRUM SP. Z O.O. SALON/SERWIS
Kraczkowa, Rzeszów - Kraczkowa 1440

stalowiak

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Październik 2013, 23:27:48 »
gabor76, dzięki. Pytam z ciekawości żeby wiedzieć którego unikać na podkarpaciu. Ty masz już tego po lifcie? Śmigasz może na "L"?

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Październik 2013, 07:54:47 »
dokładnie tak
po lifcie z L na dachu

stalowiak

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Październik 2013, 11:55:42 »
gabor76, ja mam przedlifta. Przebieg znikomy ~10kkm. W silniku niby coś pyka, bo o stukaniu ni może być mowy moim zdaniem. Diagnostyka - nic nie wykryto. Na moje i nie tylko moje ucho - dźwięk jakby popychaczy zaworowe. Rada z serwisu - jeździć i obserwować. :) Chyba jednak TTTM - ten typ tak ma.
Brzęczenie - jedź do jakiegoś ogarniętego mechanika i niech zerknie, czy jakaś blacha po prostu nie pobrzękuje. Czasem szkoda zdrowia, nerwów, czasu i kasy na mędrkowanie "specjalistów" z aso. Przyczyna może być prozaiczna.
Amortyzator i klamka - chyba tylko cierpliwości mogę Ci życzyć. Napisz jak wyszedłeś z tej walki.
I może w TBG rozeznaj zdawalność - tu się jeździ i zdaje na jariskach. Choć nie wiem, co gorsze. :)

Offline wafel

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Październik 2013, 17:54:43 »
"
Cytat: stalowiak
gabor76, ja mam przedlifta. Przebieg znikomy ~10kkm. W silniku niby coś pyka, bo o stukaniu ni może być mowy moim zdaniem. Diagnostyka - nic nie wykryto. Na moje i nie tylko moje ucho - dźwięk jakby popychaczy zaworowe. Rada z serwisu - jeździć i obserwować. :) Chyba jednak TTTM - ten typ tak ma."

Ja też posiadam  przed liftingowy model i20 przebieg ok.4000kkm. i w silniku też coś pyka sprawdzając starą metodą na "patyk" odgłos pochodzi z okolic zaworów. Mechanik w serwisie stwierdził że to szklanki. Ciekawe jest to, że ojciec ma i10 z tym samym silnikiem, ale 85 KM i tego "pykania" nie ma. Po za tym pracuje normalnie. (gdyby nie to sprzęgło) :-?

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Październik 2013, 21:43:40 »
sposobu starego na patyk nie znam :) więc nie wiem jak to sprawdzić , lecz jeśli chodzi o zawory to "szklanki" raczej juz nie są stosowane tylko hydro-regulatory ale wtedy poklekotał by na początku na zimnym silniku a u mnie cały czas "tyk tyk tyk tyk" i najbardziej słychać przy obciążonym silniku (jazda pod górkę z dodawaniem "gazu")  ..
nic to-  jest jeszcze na gwarancji :))  pojeździmy zobaczymy może jeszcze zmienię zdanie co do ASO i marki na literę przechylone H
jak coś to używany silnik z małym przebiegiem można za 1000pln znaleźć :) = 1 przegląd gwarancyjny :))
hmm.. jaki sens ma ta moja gwarancja???

stalowiak

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Październik 2013, 22:20:12 »
Ja czasem używam starego stetoskopu lekarskiego z obciętą końcówką. I tym wężykiem idzie sporo wysłuchać. Większość pisków z łożyska bardzo dobrze się tym diagnozuje.
gabor76, Może po kanały smarne mają zbyt małą przepustowość i "potykuje se" . Echhh taka to uroda tych jeździdełek. Ja czasem zalewałem silniki czymś takim jak ceratec firmy liquimolly. I nie wiem, czy to autosugestia, czy co, ale po zalaniu pracowały znacznie ciszej. Wcześniej jeździłem dieslami. Koszt około 70-80 zł za buteleczkę. Może warto spróbować w Twoim przypadku?

Offline wafel

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Październik 2013, 19:03:56 »
Stara metoda "na patyk" to znaczy bierzesz kawałek kijka jeden koniec przykładasz do ucha a drugim końcem np. do pokrywy zaworów itd. Bardzo dobrze słychać pracę zaworów lub tak jak kolega stalowiak napisał stetoskop. Na końcu stetoskopu też można wcisnąć kawałek krótkiego patyczka. Tak luz zaworowy jest regulowany hydraulicznie i dlatego min. trzeba stosować dobry olej i systematyczna jego wymiana. Ja stosuje Shell 5W40 i paliwo Shell 95VP.

ziemniak0783

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Październik 2013, 15:33:55 »
Ja tylko dodam od siebie, że charakterystyczny stuk przypominający popychacz też i u mnie występuje właściwie od nowości :) Dojeżdzam już do 90 tys. i nic się z tym nie dzieje ;p

ziutek

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Październik 2013, 09:04:31 »
Z opisanych przez Ciebie usterek miałem tylko problem ze sprzęgłem, to znaczy skrzypiało/piszczało - pomogła regulacja w aso. Co do wycieków z różnych elementów, to walcz z mini do skutku - muszą powymieniać na sprawne. Stuki w silniku? Ja nie stwierdziłem. Może tylko Ci się wydaje? Trzeba porównać z innym egzemplarzem, żeby być pewnym.
Ja od siebie dodam tylko, że niskie temperatury(sezon zimowy) i duża wilgotność sprzyjają większej ilości akustycznych zdarzeń docierających do ucha kierowcy. Trzeba się nauczyć z tym żyć.
Co do klamek jak najszybciej wyegzekwuj podkładki na blachę - żeby nie musieli malować punktowo.

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Październik 2013, 07:45:07 »
klamki wyegzekwowane ... malowanie drzwi ..
a stuki .. cóż coraz głośniejsze i NIE wydaje mi się.. zbyt wiele kilometrów i pojazdów w swoim życiu przejeździłem żeby mi się mogło wydawać
Cytat: "ziemniak0783"
Ja tylko dodam od siebie, że charakterystyczny stuk przypominający popychacz też i u mnie występuje właściwie od nowości :) Dojeżdzam już do 90 tys. i nic się z tym nie dzieje ;p

jak "się nie dzieję" skoro stuka ??? jak stuka to coś się dzieje ,..widzę że u kolegi podobne podejście jak w ASO  :)

stalowiak

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Październik 2013, 08:31:28 »
Cytat: "gabor76"
stuki .. cóż coraz głośniejsze i NIE wydaje mi się..
A w aso co na te stuki mówili? Drzwi malowali całe?

gabor76

  • Gość
[i20 PB] stuki w silniku oraz inne usterki przy przebiegu 30 tyś. km
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Październik 2013, 11:55:55 »
na "stuki" w ASO że tak ma być ...że to normalnie jest :)) bo wszystkie tak mają ..jak będzie sie coś gorzej działo to będą sprawdzać ale na razie oni nie widzą problemu bo silnik odpala , spala , nie gaśnie czyli ok ...diagnostyka nic złego nie wykazuje ...
a o drzwiach w innym wątku pisałem.. nie wiem czy całę do lakierowania