Forum > Accent

Przeróbki dolotu a zużycie paliwa

<< < (3/8) > >>

szumi:

--- Cytat: "premek" ---OK. Popiół na głowę.
Inna rzecz, że dolot na pewno na spalanie wpływa :)
Z drugiej strony - wersje z mocą 83 KM (mówię o silniku 1,3) mają krótszy dolot, przed filtrem jest jedynie puszka rezonansowa.
Inna sprawa, że kolektor dolotowy w tym aucie też jest inny...
--- Koniec cytatu ---

co do samego dolotu to Ci nie podpowiem , ale co do stozka to kolega mial w 1,3 accencie i chodziło to jeszcze głośniej(większy filtr) :mrgreen: najlepiej wieczorem sie niesie , uciążliwe to jest napewno w trasie powyzej 120 juz sie przekonałem;/ po prostu jest dosc glosno ale idzie sie przyzwyczaic .

premek:
Ale, że głośniej niż zwykle? Niemożliwe :D
Myślę, że zacznę od wywalenia tej rury, która idzie od puszki z filtrem i zastąpie ją prostszym i krótszym odcinkiem.
W teorii taka modyfikacja powinna przesunąć nieco moment wyżej - w praktyce może być kupa :).
Na zużycie paliwa IMO to wpłynie raczej negatywnie - jeśli auto będzie miało lepszy ciąg przy wyższych obrotach to pewnie tak będę jeździł, czyli w rezultacie będzie drożej. Inna rzecz, że przywykłem do 16 zaworowego nissana, który dopiero budził się do życia powyżej 4 ty obr i hyundai jakos denerwująco wcześnie kończy ciągnąć...
Co do modyfikacji to kusi mnie jeszcze kolektor wydechowy z Scoupe, ale to już temat na inny wątek

szumi:

--- Cytat: "premek" ---Ale, że głośniej niż zwykle? Niemożliwe :D
--- Koniec cytatu ---

powyżej 4 tys duuużo głośniej niż zwykle no i w sumie o to chodzi jak chcesz mu depnąć(t.j. pow. 4 tys.) to załancza się super dzwiek a jak jeździsz spokojnie do 3,5 (w accencie w zupełności wystarcza ) to masz "serie"

[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-07-21, 23:31 ]
Skrócenie cytatu

Vex:
Nie wiecie o czym mowicie. Jesli poprawiaja sie wlasnosci samochodu. Silnik ma lzej = pali mniej. Zrobisz "klopsa" zmniejszysz moc i moment obrotowy samochod spali Ci wiecej. W tych samochodach nie ma puszki rezonacyjnej. Jest tylko doprowadzenie powietrza. Nie wiem jak w 1.3 ale w 1.5 przy 120 km/h jest jak w serii bo gaz wystarczy tylko musnac. Przy 140 tez bez wiekszych roznic.
No i najsmieszniejsza rzecz - wielkosc filtru nie ma wplywu na glosnosc. To nie forum Bravo Girl :) Powymieniajcie sobie "rury" ;) W teorii jak zrobisz dobrze to masz moment i moc wyzej w calym zakresie obrotow.

premek:
Raczej chodzi o "tuningowane ego". Jeśli podniesiesz sobie osiągi i do tego większy moment będzie osiągany przy większych obrotach to pewnie będziesz z niego chętniej korzystał, a to juz prowadzi prosto na stację benzynową.
Co do "forum bravo girl". Zakładam, że masz co najmniej magisterium z budowy silników spalinowych, bo inaczej chyba byś nie szalał ze złośliwościami.
A rację masz, ale po części. Spalanie spada wraz ze wzrostem osiągów pod warunkiem, że te ostatnie spowodowane są poprawą sprawności jednostki napędowej a nie jej większym wysileniem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej