Autor Wątek: benzyna czy ropa??  (Przeczytany 15725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

iwanicki_sylwes

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Czerwiec 2009, 10:04:49 »
oka nie ma sprawy. Wogule jak będę w poniedziałek w salonie to sie spytam o koszt instalacji

Mieszko

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Czerwiec 2009, 23:58:16 »
Panowie LPG do i30 nie można montować bez utraty gwarancji! I dzieje się tak nie bez powodu ponieważ montaż instalacji jest przeróbką, która zmienia założenia konstrukcyjne silnika. Mówiąc po ludzku koreaniec, który projektował ten silnik przewidział że będzie on pracował na benzynie i wszelkie jego parametry projektował pod benzynę. I robił to w dobrej wierze po to żeby silnik był wydajny, ekologiczny i trwały. A teraz kolejny polaczek twierdzi że jest mądrzejszy od tego koreańca i kaleczy swoje piękne nowe auto hałupniczą przeróbką, która ma mu zaoszczędzić trochę grosza! Dlatego jeżeli cię nie stać polaku na utrzymanie 1.6 i30, to kup sobie 1.1 i10 i nie kombinuj. Silniki ze zmiennymi fazami rozrządu, z płytkową regulacją luzu zaworowego nie przepadają za LPG. Poczytaj co się narobiło w Toyotach VVTI. Toyota Motor Poland już też nie zezwala na montaż LPG. Gaz proponuje do Daewoo, Opla Astry 1 itp.

vesoly

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Czerwiec 2009, 00:57:19 »
No cóż. Może faktycznie do i30 nie mozna instalować LPG. Tego nie wiem.
Natomiast do pozostałych Hyundai'ów jak najbardziej.
Gwarancja? Założyłem LPG w ASO i nadal mam gwarancję.
Uważam, że ta POŁOWĘ tańsza eksploatacja z nawiązką wyrówna krótszy żywot silnika.
W ciągu roku to jest 3-4tyś pln oszczędności przy przebiegach 20.000km. Myślę, że warto.

Mieszko

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Czerwiec 2009, 09:57:49 »
Z tą połową to tak nie do końca prawda ponieważ dochodzą koszty regulacji luzu zaworowego max. co 30 000km, częstszej wymiany świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, wtryskiwaczy gazu (których żywotność przy instalacji Sequent 24 BRC wynosi w granicach 80 000km) do tego koszt corocznego przeglądu instalacji (gwarancyjny i rejestracyjny) Jak to wszystko zsumujemy to dochodzi nam jakieś 1000zł czyli faktyczna oszczędność wynosi jakieś 2000 - 2500zł. Do tego im większy przebieg tym większy "konflikt" pomiędzy fabryczną elektroniką silnika, a sterownikiem LPG.
Odnośnie możliwości montażu LPG bez utraty gwarancji to importer (z tego co wiem) na tą chwilę dopuszcza w zasadzie tylko dwa silniki 1.1 12V oraz 1.4 16V występujący w Getzie i Accencie.
Najważniejsze że każdy ma prawo wyboru i może robić to co uważa za stosowne. Tego się trzymajmy i jeżeli ktoś woli LPG ok, a jeżeli ktoś inny woli diesla spoko :) Każdy ma prawo wyboru i każdy ma prawo zaprezentować swoje poglądy.
Pozdrawiam wszystkich Hyundaiowców.

gummi.cezar

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Czerwiec 2009, 08:26:11 »
Ja do tej listy elementów do wymiany dodałbym reduktor i czujnik temperatury gazu.
Kiedy zakładałem LPG w Accencie też myślałem, że założę i będzie działać tak długo jak silnik. - Pod koniec eksploatacji dowiedziałem się z gazety( chyba Motor ), że te wszystkie wymiany części instalacji to norma. Dlatego nie zamierzam psuć swojego nowego i30 CW, ale skoro inni są przekonani to dlaczego nie posłuchać ich doświadczeń.
Nawiasem mówiąc, to Accent 1.3 z roku 2000 chyba też nie miał błogosławieństwa Hyundaia na LPG.

iwanicki_sylwes

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Czerwiec 2009, 18:06:16 »
Dziś byłem z żonka złożyć zamówienie u dilera Hyundai i spytałem się czy u nich w ASO można założyć LPG, facet powiedział ze nie i Hyundai wogule odbiega od tego żeby montować w i30 instalacje LPG. Wiec myśle ze nie będzie tak i benzyna stanieje. Bo ja wole mieć gwarancje na silnik niż zaoszczędzić , a puźniej załamac sie jak coś pierdyknie w środku

Mieszko

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Czerwiec 2009, 20:20:57 »
Uważam że podjąłeś bardzo dobrą decyzję, silnik twojego nowego i30 jest już na tyle zaawansowaną technicznie konstrukcją, że nie warto go "psuć" gazem. Często używam takiego auta w pracy tj. 1.6 benzyna i bez większego problemu uzyskuję spalanie miejskie (Łódź) na poziomie 8 litrów, a można mniej ale auto firmowe to specjalnie go nie oszczędzam :-D Oczywiście do 11 tez potrafi dojść ale wtedy to już ogień na maksa !
Pozdrawiam

gummi.cezar

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Czerwiec 2009, 23:42:19 »
U mnie wygląda to tak:
  • 9,0-9,5l - tylko miasto(Kraków) z klimą na okrągło w korkach,
  • 8,0l - do pracy w porannym szczycie przez miasto(20km), powrót obwodnicą(30km) + parę wyjazdów do sklepu czy lekarza, klima włączana tylko kiedy na prawdę jest konieczna,
  • 7,2l - A4 przy 130 km/h,
  • 6,1l - pod Wadowice i z powrotem (100km) w weekend boczną drogą o małym ruchu.


Zresztą wystarczy kliknąć na ikonkę spalania w mojej stopce.

iwanicki_sylwes

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Czerwiec 2009, 20:15:44 »
ja wybrałem benzynke a wszyscy co znam mi mówią na okrągło że mogłem wziąć ropniaka a ja na to że nie bo rocznie nie będę za dużo jeździł jakieś 15 tysięcy rocznie i to w warszawie, a to co kolega pisał wyżej to nie jest tak żle z tym silnikiem zwykłe spalanie 1.6 pozdrawiam

mihu_24

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Czerwiec 2009, 20:58:50 »
No to gratulacje i bezproblemowej eksploatacji życzę .

iwanicki_sylwes

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Czerwiec 2009, 18:24:02 »
dziś właśnie odebraliśmy naszego i30 i wrażenie jest bomba cichy dobrze się prowadzi

gummi.cezar

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Czerwiec 2009, 08:36:13 »
Gratulacje i szerokiej drogi !!

gt115pssss

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Sierpień 2009, 11:31:41 »
Cytuj

Jeśli faktycznie tylko tyle jeździsz to, nie ma sensu kupować Diesla!!

sorry nie wiem na czym opierasz swoje doswiadczenie. ale to glownie w miescie diesel nadrabia spalaniem :D

gt115pssss

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Sierpień 2009, 11:38:14 »
Cytat: "Mieszko"
Mówiąc po ludzku koreaniec, który projektował ten silnik przewidział że będzie on pracował na benzynie i wszelkie jego parametry projektował pod benzynę. I robił to w dobrej wierze po to żeby silnik był wydajny, ekologiczny
boze co za bzdury, czytales o tym na onecie?

speedmaster

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Sierpień 2009, 12:52:10 »
opcja "edytuj" się kłania :evil: