Autor Wątek: benzyna czy ropa??  (Przeczytany 11437 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gummi.cezar

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Sierpień 2009, 22:16:34 »
Cytat: "gt115pssss"
Cytat: "Mieszko"
Mówiąc po ludzku koreaniec, który projektował ten silnik przewidział że będzie on pracował na benzynie i wszelkie jego parametry projektował pod benzynę. I robił to w dobrej wierze po to żeby silnik był wydajny, ekologiczny
boze co za bzdury, czytales o tym na onecie?


Z pewnością kolega gt115pssss ma większe doświadczenie z gazowaniem silników o zmiennych fazach rozrządu od kolegi Mieszko, który pracuje w ASO. :shock:
Tylko dlaczego nie chce się tą "wiedzą" pochwalić ? <co?>

Jarek

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Sierpień 2009, 09:22:07 »
Planowałem zakup benzyny a kupiłem ropniaka i jestem bardzo zadowolony. Mam gaz w Xsarze (wtrysk sekwencyjny) i instalacja zachowuje się dobrze - poza początkowymi problemami jest bezawaryjna, natomiast po ok 2,5 roku zauważam, że auto jest strasznie mułowate. Nie znam przyczyn i nie zamierzam ich poszukiwać jakimiś kosztownymi metodami (diagności, hamownie itp). Po prostu takie mam spostrzeżenia. Reasumując - raczej nie założyłbym gazu do nowego benzynowego Hyundaia (gdybym go miał).

Mieszko

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Sierpień 2009, 11:58:29 »
Witam Kolegów

Nie czytałem nic na onecie tylko podzieliłem się (szczerze) moją praktyką i wiedzą zawodową. Uważam (jest to moja subiektywna opinia, którą nikomu nie narzucam)że model i30 jest już na tyle zaawansowaną technicznie konstrukcją, że nie toleruje "gładko" przeróbki w postaci instalacji LPG. Co do wyliczeń konstrukcyjnych to nie są to żadne bzdury tylko fakty. Ponadto poza odpornościa mechaniczną silnika ogromne znaczenie ma elektronika sterująca pracą silnika. Montując nawet nowoczesną instalację LPG, od pierwszego uruchomienia silnika cyklicznie zaśmiecamy fabryczny sterownik auta który jest "oszukiwany przez sterownik instalacji" co na dłuższą metę skutkuje notorycznym świeceniem kontrolki "check" i rozjeżdzaniem parametrów silnika przy zasilaniu benzyną. Dlatego też auto po 2,5 roku eksploatacji na gazie (tak jak u Kolegi Jarka) robi się mułowate, nie trzyma wolnych obrotów, gaśnie itd, itd. Wszystko pięknie chodzi pierwsze 30 - 40 tys km, a potem w większości przypadków (z nielicznymi wyjątkami) zaczynają się jaja! Chyba że mamy nie duże wymagania co do naszego auta i nie przeszkadzają nam wyżej opisane objawy. Niestety takie zaniedbania (najczęściej zły skład mieszanki) prowadzą do bardzo kosztownych awarii.
Także kolego gt 115 psss, zanim zabierzesz głos proponuję uzupełnić wiedzę z zakresu budowy, konstrukji i mechaniki samochodów. Najcennijsza jest wiedza zdobywana w praktycę, którą nie każdy z racji np. wykształcenia czy wykonywanego zawodu może zdobyć.
Pozdrawiam

grzech

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Sierpień 2009, 12:09:17 »
Panie i Panowie.

Mam gaz w Pandzie 1,2. Nie narzekam. Gaz założony fabrycznie od nowości i tak odbierane od dealera, teraz ma 100tys.km. Nic sie nie dzieje.

Jak kupowałem i30, 1.4, pytałem sie dealera i kierownika serwisu wraz z mechanikami o instalacje gazową do tego auta. Powiedzeli że nie ma instalacji gazowej przeznaczonej do i30 a rekomendowanej przez producenta... Chyba że stracę gwarancję.
Producent/projektant nie przewidział iż ta jednostka napędowa będzie zasilana gazem lecz wyłącznie benzyną i dla takiego paliwa zostały zoptymalizowane wszystkie parametry silnika.

Więc jeżeli producent nie rekomenduje paliwa jako gazu lecz tylko wyłącznie jako benzynę to pewnie ma to uzassadnienie... myślę że nie jest to uzasadnienie dogadania się z rafineriami :)
Pozdrawiam,

gummi.cezar

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Sierpień 2009, 14:32:03 »
Nie, Hyundai nie należy do tych, którzy twierdzą z definicji, że LPG jest bee.
Najlepszy przykład to wprowadzenie do sprzedaży miesiąc temu Elantry LPI HEV.
Hybrydy, gdzie główny silnik przeznaczony do spalania LPG wspomagany jest silnikiem elektrycznym.
Inna sprawa, że Elantra to po prostu i30 sprzed 10 lat ( zrobili to na concept-car'ze z 1999 roku ). Samochód sprzedawany jest tylko w Korei, gdzie cena LPG różni się od benzyny o około 10%.
Dlaczego u nas nie sprzedają silników 'Designed for LPG' ? Niewiadomo.

News Hyundaia sprzed roku:
http://www.hyundai.com.pl/nowosci.php?n=106

Komentarz niereformowalnego dziennikarza :
http://moto.pl/MotoPL/10,90142,6826546,Motodziennik__Elektryczne_z_LPG_.html

P.S.: Ale odbiegłem od tematu :)

Mieszko

  • Gość
benzyna czy ropa??
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Sierpień 2009, 16:11:33 »
Dokładnie, jest to głównie kwestia fabrycznego przystosowania samochodu pod LPG, co Hyundai jak i inne marki oczywiście robią! (w wybranych modelach)
Ciekawy przykład z "naszego podwórka". Firma Mitsubishi oferuje Lancera z silnikiem 1.8 przystosowanym do zaslania LPG. W silniku tym wprowadzono pewne zmiany konstrukcyjne, które dopuszczają montaż instalacji (zaznaczam WPROWADZONO ZMIANY KONSTRUKCYJNE) Z tego co czytałem czas oczekiwania na takie auto wynosi 5 miesięcy :-)
Pozdrawiam