Yaro, dzięki raz jeszcze za kontakt do firmy. Znalazłem tańszych specjalistów - niedaleko.
Pozostałym również dziękuję za zaangażowanie.
Tu chyba koniec mojej przygody.
Zakupiłem sprężarkę ze szrotu za kilka stówek - wstępnie sprawdzona przy zakupie.
Na warsztacie odessano czynnik z układu w ilości
530g !Mechanik rozebrał uszkodzoną sprężarkę. Okazało się iż prawdopodobnie w zastygłym oleju jest woda, wilgoć i zrobiły się grudki mazi.




Zielonkawy odcień wynika z dodanego kiedyś kontrastu UV.
Normalnie olej do sprężarki jest bezbarwny a jego konsystencja zbliżona do wody.
Z powodu zatartych tłoków sprężarka przestała działać.Mechanik sprawdził czy czysty jest zawór pod maską przy podszybiu, było ok.
Zamontowano sprężarkę ze szrotu - wcześniej aplikując jej bezpośrednio
125ml oleju, zrobiono próżnię i uzupełniono czynnik w ilości
500g (było 530g) już bez dodawania oleju.
Klimatyzacja... w końcu działa :-D
Sprawdzono iż przy wylocie jest
+5oC (fotkę wykonałem w trakcie pomiarów).

Spostrzeżenia:
1. Wydaje mi się że klimatyzacja przed uszkodzeniem bardziej chłodziła. Może to kwestia mniejszej ilości czynnika? Ale dano go tyle ile fabryka napisała w specyfikacji i nie chcieli dać mi jej więcej. Albo... :oops: :evil: :-?
2. Podczas pracy silnika nie zauważam na obrotomierzu, ani na słuch, chwili załączenia sprężarki. Chyba lżej dla silnika się zrobiło :mrgreen:
3. Warto jest znaleźć dobry warsztat.
4. Całkowity Koszt usunięcia usterki... poniżej 555zł :mrgreen:
Sprzedam zatartą sprężarkę na części --> PW