Autor Wątek: Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG  (Przeczytany 49325 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline arapaho

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #45 dnia: 17 Luty 2017, 21:13:36 »
Cytat: "kosmos2011"
Bank1/Sensor1 czyli ta przed katalizatorem. .
.

a nie  obie są przed...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #46 dnia: 17 Luty 2017, 21:33:36 »
Bank (może być 1 lub 2) to rząd cylindrów w V6 są dwa, a Sensor 1 przed katalizatorem, Sensor 2 za katalizatorem.

marcin899

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #47 dnia: 17 Luty 2017, 23:29:09 »
kosmos2011
dzięki Ci bardzo za pomoc,
Chyba wiem co jest....
Niedawno miałem wyciek plynu chłodniczego- wtyczki pokazane na Twoim zdjęciu (H02S) mam totalnie zalane. Nie skojarzyłem, że maja one coś wspólnego z sondą.... Myślę, że to jest przyczyną.
Wkrótce czyszczenie ;)  8-)
Podrawiam

[ Dodano: 2017-02-18, 11:54 ]
niestety po czyszczeniu wtyczek zalanych płynem check powrócil.
musze szukac gdzie indziej
Poza checkiem nie ma innych objawów, spalanie w normie, dynamika również.
Gaz strojony na korekty OBD i z sonda AFR w OL.
check pojawił się kilka dni po wymianie cybantów na wężach od chlodnicy.
Nic innego nie było robione w okolicach silnika...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #48 dnia: 19 Luty 2017, 22:09:30 »
Żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [ Dodano: 2017-02-18, 11:54 ]  w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:

Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w EDYTUJ (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.

Jak kasowałeś błąd?

Sprawdź napięcie na wtyczce sondy.
.
.

marcin899

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #49 dnia: 19 Luty 2017, 22:13:06 »
bład sam znikał.
ostatnio skasował mi go znajomy warsztat , komputerem.
Niestety czek od wczoraj razi po oczach caly czas, juz nie znika...
Lekkie zamulenie w cl, w ol moc jest w porządku, pewnie zasluga strojenia z Afr....
doszło jeszcze wolne opadanie obrotów...

Domyślam się ze jednak sonda padla albo przewód od sondy bardziej uszkodzilem :-)
jutro dzwonie do facha, sam tego nie rozwiążę

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #50 dnia: 19 Luty 2017, 22:16:12 »
Taki błąd sam się nie skasuje kup lub pożycz taki interfejs http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0

marcin899

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #51 dnia: 01 Marzec 2017, 19:15:18 »
czek od tygodnia sie nie pali, sonda sprawdzana- działa prawidłowo, wszystko ok.
jednak zalane wtyczki.....
Pozdr

arcii111

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #52 dnia: 18 Maj 2017, 08:50:11 »
U mnie błąd p0133 się pojawiał. Regulacje wymiany sąd nic nie dawały. Sam wziąłem kompa i ustawiłem mu bogatszą mieszankę Lpg tak że czasem szarpnie przy 1500 obr jak daje gazu. Ale błąd zniknął a że spali 1 litr więcej. Lepiej 1litr więcej niż 0.5l za mało. Jak nie było lpg to nie było błędu.

Offline igla

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Maj 2017, 12:18:28 »
Hej :)

Mam ten sam problem co wszyscy czyli P0133 ostatnio się pojawił jeszcze P0170.
Co do tej pory zrobiłem.
-Regulacja luzów zaworowych i naprawa uszkodzonej głowicy (wypalone gniazda zaworowe) - całym autem trząsło więc wypadało to zrobić.
-wymiana części układu wydechowego na której jest złącze elastyczne - uszkodziło się i trzeba było to już zrobić.
-wymiana wtrysków z OMVL niebieskich na BARRACUDY - OMVL przejechał już 100tyś na gazie więc wymieniłem.
-wymiana sondy Lambda, na używaną z samochodu który nigdy nie jeździł na gazie.

Gaz od pół roku reguluje sam (KME DIEGO) zauważyłem, że gdy mieszkanka była za bogata i szarpało przy przyśpieszaniu błąd nie wyskakiwał. Po dobrej regulacji auto pięknie jedzie identycznie jak na benzynie, ale wyskakuje CHECK ENGINE :)

I teraz moje podejrzenie. Czy ktoś z was zastanawiał się nad czyszczeniem lub wymianą katalizatora ? Według wielu osob katalizator wytrzymuje około 100-150 tyś i się zapycha. Może zatkany katalizator powoduje błędy na sondzie ?

Pytanie co do mapy benzyny.
Czy nie jest tak, że po usunięciu CHECK ENGINE, mapa wraca do ustawień fabrycznych ? Wszystkie korekty są na 0 ?

Offline kajec

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #54 dnia: 20 Maj 2017, 12:08:29 »
Witam, a w czasie jazdy na gazie jakie masz korekty ltft oraz w jakim
 zakresie oscylują korekty stft?

Offline igla

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #55 dnia: 16 Czerwiec 2017, 14:13:54 »
Powodem szarpania były uszkodzone  przewody wysokiego napięcia. Wymieniłem i auto chodzi idealnie. Dzisiaj w trasie znowu wyskoczył mój przyjaciel w każdej podróży check P0133 :) . Korekty  są Ok,  około 2-4% jak będę miał chwile wrzucę info z kompa przy jakich parametrach wyskoczył błąd :)

marcin899

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #56 dnia: 18 Czerwiec 2017, 22:22:10 »
Cytat: "arcii111"
U mnie błąd p0133 się pojawiał. Regulacje wymiany sąd nic nie dawały. Sam wziąłem kompa i ustawiłem mu bogatszą mieszankę Lpg tak że czasem szarpnie przy 1500 obr jak daje gazu. Ale błąd zniknął a że spali 1 litr więcej. Lepiej 1litr więcej niż 0.5l za mało. Jak nie było lpg to nie było błędu.

auto do ponownego, porządnego strojenia w trasie. Poszukaj warsztatu co taka usługę wykonują.
ogólnie , obserwując ten temat, bład p0133 bierze się z głównie z kiepsko zestrojonych instalacji. Strojenie musi być w trasie (pełen zakres obrotów, but w podłodze!) na korekty OBD + AFR. (żadne strojenie na mapki!!! AFR konieczny, bo tucson ma wąskopasmową sonde. w trybie otwartej petli Open loop - OL - trzeba zestroic to z zew. sondą wkładana w rurę wydechową, dzieki temu na LPG , nawet na pełnym bucie , auto jezdzi jak na benzynie. Plus regulacja zaworów nie bedzie konieczna co 20k km. (wiele samochodów z grupy ryzyka, w tym kilka modeli hyundaia, po porzadnym strojeniu, nie ma kłopotów z zaworami, tzn z częstą ich regulacją.)

Z woj Sląskiego Silesia Cars z Katowic stroi tak jak się należy, reszta województw musi zajrzeć na lpgforum i znaleźć w okolicy facha. Niestety pytanie sie kolegów, sąsiadów skutkuje wyborem największego druciarza - od valteków az po autokalibracje ;)

Musiałem to napisać, bo już mam dość kaleczenia tych Tucsonów.

PS. Układ WN ma być perfekt- oprocz kabli i świec problemy może tez robić cewka- na cszescie w Tusku nie kosztuje majątku ;)

[ Dodano: 2017-06-18, 23:02 ]
PS 2. wiele osób sie może oburzyć, że ich auto przecież było strojone w trasie.
Kiedyś miałem zaplanowana bardzo daleką podróż ok 1200km w jedna stronę. Niesty Silesia Cars miała dlugie teminy wiec gaz został zamontowany gdzie indziej. Auto tez było strojone w trasie i to z AFR, czyli OK. No jednak nie. Strojenie było za krótki, wkoło komina.
Braki w strojeniu maskowano dostryskiem benzyny powyzej 4k (ok 10% udział PB)
Mnożnik jak himalaje i za niskie cisnienie (petlenie wtryskiwaczy).
Checka engine nie było, ale auto przy mocnym jeżdzeniu albo przełaczalo na bene, albo miało spadki mocy. A przeciez było strojone ;P

Dlatego doradzam nie słuchać kolegów/sumsiadów bo wiele aut z lpg jezdzi dobrze, ale tylko przy mało dynamicznej jezdzie, z mało wymagającym użytkownikiem.

Montaż i strojenie to nie wymiana klocków ham. Tu jednak potzreba czegoś wiecej, dlatego tak malo warsztatów robi to w sposób absolutnie poprawny.

Offline igla

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #57 dnia: 25 Czerwiec 2017, 22:04:47 »
w załączniku dorzucam freeze frame data dla moich checków p0133.
Co do gazu mam wrażenie, że jest zestrojony perfecto.
Strojony był w KME w zgierzu w autoryzowanym serwisie.
Kiedyś stroiłem też u bardzo dobrego gazownika ze zgierza na AFRze.
Tym bardziej, że wielu osobą P0133 wyskakuje też na benzynie :(

Co do długiej trasy.
Ja na trasie 130km ogarnąłem tylko 127 punktów benzyny,
Po około 30-40 km złapał wszystkie punkty i dalej już nie chciał złapać ani jednego punktu.

Offline kajec

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #58 dnia: 27 Czerwiec 2017, 21:45:44 »
Igła miałeś robione korekty po obrotach na lpg? Bo na drugim screnie widać że jednak krótkoterminowa jest -9.38 a nie jak pisałeś wcześniej 2-4%.
Dobrze wystrojony lpg to krótkoterminowa korekta +/- 5% w każdym zakresie obrotów/obciążen.

Offline igla

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #59 dnia: 21 Lipiec 2017, 19:32:17 »
Posprawdzałem, i na benzynie też bywa dziwnie z tymi korektami wtrysków,
Sprawdzę, wtyczki przy sondzie i ECU tak jak tu