Autor Wątek: [Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła  (Przeczytany 15590 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« dnia: 29 Kwiecień 2013, 19:03:19 »
Od jakiegoś czasu w moim samochodzie uległo awarii łożysko w tylnej piaście koła. Objawiało się to narastającym szumem wewnątrz samochodu z okolic tylnego nadkola. Łożysko wytrzymalo 104 tyś km. Z racji tego że wymiana samego łożyska jest problematyczna zakupić trzeba całą tylną piastę (stara obudowa piasty i tak się do niczego nie nadawała była cała skorodowana co najgorsze w miejscu styku bęben-piasta). Piasty dostępne są w dwóch wersjach z lub bez ABS, które różnią się jedynie pierścieniem od ABS. W moim przypadku potrzebowałem bez pierścienia ABS. Paradoksem jest że piasta z pierścieniem ABS jest tańsza (cena w IC 91 pln) niż bez (250 pln). Oryginalnie montowane są piasty firmy Kanaco z łożyskiem firmy IL JIN (firma ta też produkuje kompletne piasty).  Można kupić piasty innych bardziej znanych marek (FAG, SKF) w cenach powyżej 350 pln, ale czy jest to uzasadnione ekonomicznie. Jakoś nie wierzę żeby te droższe wytrzymały przebieg większy niż 200 tyś. km.    

Piasta z ABS Kanaco H20516 (52710-25100 lub 25101)

 


Piasta bez ABS Kanaco H20515 (52710-25000 lub 25001)


 

Po podważeniu wkrętakiem (stopniowo i powoli na całym obwodzie) pierścień ABS schodzi bez problemu i nie trzeba nic podgrzewać.



Wymiana nie trawa długo lecz jeśli do hamulców patrzyliśmy dłużej niż rok wcześniej to do zdjęcia bębna (przeszkadza próg na wewnętrznej powierzchni) będzie potrzebny spory ściągacz. Moment dokręcenia nakrętki (nowej nie ma w komplecie) piasty 180-220 Nm.

Po analizie stwierdziłem że zbyt szybkie zużycie (100 tyś km) łożyska piasty mogło być spowodowane brakiem pokrywki (52746-25000)  nakrętki piasty co powoduje wnikanie wilgoci do wnętrza piasty.

Pierwsza część z napisem "Genuine Parts" zakupiona przeze mnie z całe 8 pln.
 

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwiecień 2013, 19:51:40 »
Cytat: "kosmos2011"
Po podważeniu wkrętakiem (stopniowo na całym obwodzie) pierścień ABS schodzi bez problemu i nie trzeba nic podgrzewać.


Wydaje się to trochę dziwne. Jeżeli jest tak mały wcisk, albo nie ma go wcale, to pierścień podczas pracy może zacząć się obracać.

doman76

  • Gość
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Kwiecień 2013, 22:09:01 »
Moim zdaniem miałeś pecha ze tak szybko sie rozsypala. U mnie prawa wytrzymala 235tys lewa wlasnie sie rozsypala przy 270tys a nie uwazam jakos szczegolnie na dziury, ogolnie to nie jezdze spokojnie  ;-) .
Cena bez ABS: il jin czyli w zasadzie oryginał 190zł. jpn czyli dosc przyzwoity zamiennik 130zł.
Tak więc moim zdaniem nie ma sensu kupowac niz powyzej tego il jina

dawidson23

  • Gość
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Kwiecień 2013, 09:20:40 »
Witam,
chciałbym zapytać o samą wymiane piast gdyz dostalem obie tylne w rozliczeniu i nie wiem  czy sie za to brać samemu czy jechac do sasiada do warsztatu. Potrzebna jest do tego jakaś prasa jak do przednich łożysk czy jest to prostrze niż mi sie wydaje?? Bo do tej pory tylne piasty leżą u mnie w garażu.
Pozdrawiam

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Kwiecień 2013, 09:34:30 »
U mnie orginały wytrzymały 250000km 3szt. Prawy tył trzymał się najdłużej i wytrzymał 320000km. No chyba,że ktoś wcześniej wymienił na orginały ale wątpię.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Kwiecień 2013, 18:57:16 »
Cytat: "dawidson23"
i nie wiem  czy sie za to brać samemu czy jechac do sasiada do warsztatu.


Zacytuje to co napisalem w swoim poście było na dole może nie wszyscy doczytali.

"Wymiana nie trawa długo lecz jeśli do hamulców patrzyliśmy dłużej niż rok wcześniej to do zdjęcia bębna (przeszkadza próg na wewnętrznej powierzchni) będzie potrzebny spory ściągacz. Moment dokręcenia nakrętki (nowej nie ma w komplecie) piasty 180-220 Nm."

Cytat: "dawidson23"
Potrzebna jest do tego jakaś prasa jak do przednich łożysk czy jest to prostrze niż mi sie wydaje??


Łożysko jest wprasowane w piastę więc skąd pomysł stosowania prasy. Do wykonania pracy potrzebne jest: klucz dynamometryczny, wkrętak krzyżakowy, wkrętak płaski, nasadka 32+pokrętło, młotek 2 kg, pobijak, lewarek, klucz do kół.

doman76

  • Gość
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Kwiecień 2013, 23:00:49 »
ja miałem spory problem ze sciagnieciem biezni wewnetrznej, lozysko sie rozpadlo a bieznia zejsc nie chciala. Dopiero sciagaczem sie udało. Jeśli uda Ci sie piaste sciagnac bez problemu to wymiana to max 30min lacznie ze sciagnieciem koła, jeśli będzie z tym problem to już zależnie od narzedzi jakimi dysponujesz

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Czerwiec 2013, 13:15:39 »
Ja podepnę sie pod temat piasty. Poszukuję nakrętek tylnych piast i za .... nie mogę dostać. Znacie jakieś namiary na jakiś sklep internetowy?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Czerwiec 2013, 18:44:14 »

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Czerwiec 2013, 21:22:49 »
Dzisiaj z ciekawości przymierzyłem takie coś:

http://www.google.pl/search?q=nakr%C4%99tka+piasty+cinquecento+prz%C3%B3d&hl=pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=u227UYDOLobjswaYzYBw&ved=0CCoQsAQ&biw=1680&bih=920

Mam też cienkiego i nowy kpl. 4szt nakrętek na piasty i te z przednich kół pasują idealnie do accenta na tył - co o tym myślicie  - zakładać fiatowski czy szukać takich jak oryginał.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Czerwiec 2013, 22:29:13 »
Jeśli gwint ten sam i da się zabezpieczyć blaszką przed odkręceniem to czemu nie.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Czerwiec 2013, 10:57:05 »
Jak rozbierałem piasty to pod nakrętką była tylko podkładka z wypustem który trafia w rowek w piaście a nakrętka była zaklepana w tym właśnie rowku.
Blaszki do zagięcia nie było.
Myślę że ta nakrętka z fiata podejdzie bez problemu.
Po południu zrobię fotki porównawcze i być może będzie to dobra alternatywa dla oryginalnych/dedykowanych nakrętek do hyundaia.