Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 244962 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #630 dnia: 02 Sierpień 2019, 11:17:24 »
Cytat: "micmardg"
Cytat: "scin10"
Filtr był wyciągany przez mojego mechanika i zawieziony do firmy która czyści, myje DPFy. Był robiony update w kompie, że jest nowy. Nie wiem czy mierzyli ciśnienia podejrzewam, że nie.


Powinieneś dostać wydruk przepływu przed i po. Miałem problem z dpfem, wypalanie co 50-70 km, także dzień w dzień się załączał. Po wyjęciu, wyczyszczeniu, wynik przepływu przed: 246m3/h, natomiast po czyszczeniu 409m3/h, reset w komputerze. Po zabiegu wypalanie wystąpiło kolejno: 480km, 420km, 460km, także w moim przypadku chyba pomogło, zobaczymy jak będzie dalej...


U mnie podobnie. Wypalał sie co 100km. ASO twierdzilo ze jest okej, bo wypala. Oddałem go do czyszczenia. Przejechałem już 20 tys. po regeneracji i nadal wypala co ok. 500km.

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #631 dnia: 02 Sierpień 2019, 13:58:06 »
Cytat: "tom69"
do KAZEK.
Mam z tego samego rocznika i również przebieg ten sam.
Wypalanie-o zgrozo- ten sam dystans ( nigdy nie przerywam tego procesu).
Czuję, że jesteśmy skazani na to cholerstwo, masakra.
Ja staram się walczyć środkami chemicznymi, teraz kończę opisywany tu Archoil, potem zastosuję Wynns-a, zobaczę co to da.Pozdrawiam i życzę powodzenia.
            Nic ta chemia nie pomoze,ani,serwis itp.wydaje mi się ze rozkminilem problem,mam auto po lifcie,podobnie ja Ty,poprzedni model z tym silnikiem euro 5 mój 1,7 141km po lifcie spelnia norme euro 6,jak osiagnoc taka norme emisji spalin bez modernizacji silnika???ano uszczelnić wydech dpf z mniejszymi ,,dziurami,, PROPONUJE SIE ZJEDNOCZYC I POZEW ZBIOROWY W PRZECIWNYM RAZIE 150TYS I AUTO NA ZLOM,TURBO,WTRYSKI,A NAWET DUZA SZANSA ZE PANEWKE OBROCI Z POWODU SYSTEMATYCZNEGO ROZRZEDZANIA OLEJU PRZEZ POMPOWANA ROPE DO MISKI OLEJOWEJ KTORA SIE DOSTAJE W TRAKCIE WYPALANIA.DO SADU!!!!!!!!!!! CIEKAWOSTKA-TERAZ I40 MA 1,6 DIESLA,BO PEWNO WIEDZIELI CO ZROBILI,MAMY PECHA ZE PO LIFCIE AUTO JEST Z SILNIKIEM 1,7 I NORMA EURO 6 SAMOCHOD NIE NADAJE SIE DO JAZDY!!!NA DOBRA SPRAWE CO 3 TYS TRZEBA WYMIENIAC OLEJ.JESZCZE RAZ TO POWIEM(POZEW ZBIOROWY)TOYOTA WLASNIE W AUSTRALI PRZEGRALA I MODERNIZUJE,WIEM TU POLSKA JEST ALE TRZEBA DZIALAC

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #632 dnia: 04 Sierpień 2019, 12:01:32 »
Tom69. Nie za często dolewałeś ten dodatek do paliwa, bo podobno co trzecie tankowanie się powinno dolewać.
Też miałem zamiar dolewać dodatek wspomagający wypalanie DPFa, mój mechanik mi polecał firmy Liqui Moly.
Pytałem o ten preparat na Facebook Grupa Hyundai, to mi pisał ktoś w komentarzach by używać jak najmniej, bo preparaty tego typu zawierają tlenek żelaza, który pomaga przy wypalaniu, ale pozostawia po sobie też popiół w filtrze, który zostaje już w DPFie na zawsze.
Nie da się potem w żaden sposób usunąć popiołu z filtra pozostający po tym preparacie.
Czy ktoś z używających preparaty wspomagające wypalanie, czytał skład produktu na opakowaniu?
Jestem ciekawy czy faktycznie znajduje się w nich tlenek żelaza, i czy to prawda.

[ Dodano: 2019-08-04, 12:47 ]
MD13. Mam pytanie do Ciebie, pracujesz w branży paliwowej.
Które paliwo jest lepsze dla silnika, zimowe czy letnie?
Pisali gdzieś wcześniej na forum że zimą DPF wypala żadziej, a latem częściej.
Czy ta różnica jest spowodowana paliwem, lato zima?

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #633 dnia: 04 Sierpień 2019, 16:56:48 »
Zimowe gdy nie ma bio. Jak ON to najlepszy jest ON 0 czyli bez estrów. Oczywiście sama jakość ON też jest ważna. U nas produkuje się za mało ON . Większość jest importowana. Jeśli chodzi o jakość naszej produkcji to ten lotosowy jest niby lepszy ale jest go mało. Do tego żeby go trafić to już jest małe prawdopodobieństwo. Jest tak nie ważne jaka stacja, jaki szyld. Bo i tak do wszystkich stacji jest dawane paliwo z magazynówki. Baza jest taka sama. Można popytać skąd na stacji mają paliwo. W łódzkim jest prawie całe paliwo z Koluszek np.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #634 dnia: 04 Sierpień 2019, 17:50:00 »
Czyli ciężko znaleźć stacje paliw z paliwem B0.
W moich stronach paliwo jest z Mośćisk pod Warszawą, mowa o Orlenie bo na tej stacji tankuję.
Orlen 50% ON sprowadza z swojej rafinerii na Litwie, bo w Polsce brakuje ON, zwłaszcza po tym jak wzięli się za mafie paliwowe.
Szkoda że nie jeżdżę już na Rosję, moim zdaniem dzisiaj już tam mają lepsze paliwa, bez tej ekologii i bio, czysty ON.
Poprzedni samochód 10 lat na Rosyjskim ON jeździł i dalej jeździ, nawet lepszego pawera miał jak wlałem mu do baku Rosyjskie ON.
Oczywiście kupowałem lepsze paliwo, tylko na BP lub Rosneft.

[ Dodano: 2019-08-04, 18:16 ]
Filtr dalej wypala jak w zegarku co 100km.
Miałem go wyprać ale gostek co pierze był na urlopie i się przeciągnęło.
Jadę za tydzień na wakacje, to zobaczę jak będzie wypalał w trasie.
Po powrocie jadę do serwisu, niech sprawdzą co jest przyczyną że wypala co 100km.
Bo może być jeszcze tak że wypiorę, a dalej będzie wypalał jak wypala.
Może problem jest w czymś innym.

Offline marcin_kutno

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #635 dnia: 04 Sierpień 2019, 18:39:13 »
Wyjeździłem już cały pojemnik Archoila 6900 ilość kilometrów między wypalaniami nie zmienił się wcale.
Zastanawiam się czy jest sens dalej stosować. Widzicie jakieś pozytywy stosowania?

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #636 dnia: 04 Sierpień 2019, 20:30:33 »
hubi albo z Mościsk albo Emilianowa :) jak pod Warszawą to z tych dwóch lokalizacji możesz mieć :)

Co do tych paliw premium. Koncerny dodają dodatki do każdego paliwa. Premium mają po prostu tych dodatków więcej ( inne stężenia) po za tym ,że mają wiązać wodę i syfy to podnoszą kaloryczność paliwa. Zwiększenie ilości dodatku do paliwa jak lejecie jeszcze coś może powodować np spalanie stukowe, lub nawet większymi uszkodzeniami silnika. Jak dla mnie to najlepsze paliwo dla Diesla to zwykłe czyste ON o dobrych parametrach i koniec.

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #637 dnia: 04 Sierpień 2019, 22:57:04 »
Panowie odkąd kupiłem i40 czyli jakieś 4 tyś km nie miałem wypalania. czy to normalne? Samochód głównie jeździ niestety na krótkich trasach Rzeszów i okolice, no ale jak jechałem do stolicy i wracałem to już powinno coś się wypalać prawda?

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #638 dnia: 05 Sierpień 2019, 07:30:34 »
MK33 - nie masz DPF i tyle. Znaczy masz wycięty. No chyba ,że nie zaobserwowałeś po prostu wypalania.

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #639 dnia: 05 Sierpień 2019, 07:31:56 »
MK33, i powinieneś się cieszyć :D Ktoś zrobił brudną robotę za Ciebie !

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #640 dnia: 05 Sierpień 2019, 08:42:40 »
Kupiłem samochód w salonie Hyundaia, 4 letni. Serwisowany cały czas w tym salonie. Wszystko wbite w książkę. 2 tyg temu korzystałem z gwarancji i malowałem rant dachu nad szybą. Wtedy wszystko niby sprawdzali na kompie. I gdyby coś było majstrowane to by mi chyba powiedzieli, prawda? Chociaż to było dziwne, że już mi dali kluczyki a po chwili podbiegł szef serwisu i powiedział że muszą pod kompa jeszcze podpiąć. Jak mogę sprawdzić czy ten DPF jest wycięty????

[ Dodano: 2019-08-05, 08:44 ]
Gdy się wypala to świeci się kontrolka na desce rozdzielczej. Raczej bym to zauważył :)

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #641 dnia: 05 Sierpień 2019, 08:48:35 »
MK33, nie ma żadnej kontrolki :P przeszukaj forum jak sprawdzić czy DPF się wypala. Bez ODB i softu nie wyłapiesz wypalania tego badziewia.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #642 dnia: 05 Sierpień 2019, 11:51:29 »
MK33 to od razu sprawdź poziom oleju.

Kontrolki nie ma i nie było. To nie w interesie koncernów bys wiedział kiedy się wypala. Lepiej jak się zrąbie wszystko i ty pojedziesz na naprawę , oni powiedzą ci że źle użytkowałeś auto i zapłacisz kupę kasy. Tak to działa.

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #643 dnia: 05 Sierpień 2019, 14:00:46 »
Właśnie kupiłem ELM327 na alledrogo i będę sprawdzał to wypalanie. Z olejem OK, wymieniałem właśnie 2 tyg temu ale nie zauważyłem ubytku przed wymianą.

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #644 dnia: 05 Sierpień 2019, 14:10:46 »
Szukam chętnych do pozwu zbiorowego w sprawie DPF przeciw hundai Polska,walcze ze swoim i40 1,7 141 km EURO 6 od 2 lat,samochod jeszcze na gwarancji,przebieg 33tys i od serwisu do serwisu się bujam,wiem już ze nic to nieda ponieważ rozwiązanie techniczne jest zle,zrobic byle jak żeby normy emisji spalin się zgadzaly,a człowiek placi duże pieniądze za samochod i tak naprawdę ma zepsuty od nowości,problem z rozrzedzaniem olej przez rope podawana do dpf,wzrost poziomu oleju,zmniejszone własności smarne,rekomendowana wymiana przez hyundai co 30tys km,a trzeba wymieniac max co 5 tys bo inaczej w nieodleglej przyszłości koszty związane z naprawa turbiny,wtryskiwaczy,a nawet kapitalny remont silnika :evil: