Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 244752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #615 dnia: 26 Lipiec 2019, 07:29:52 »
Panowie jeszcze jedno B0 to czyste ON i koniec nie ma tam żadnej domieszki Estrów. Kiedyś było ON z 2% Estrem i zwało się B2. Standardowo w Polsce wydaje się B7 czyli 7% estrów. Tak jest i koniec. A wiem to bo mam akurat taką a nie inna pracę :)

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #616 dnia: 26 Lipiec 2019, 11:26:29 »
Cytat: "hyubi"
W przyszłym tygodniu wyciągam DPFa i wiozę go do pralni na mycie, ciekawe czy nie stopiony molit.
Pisane było na forum że trafiały się wadliwe DPFy, przez co często wypalały.
Chyba za wcześnie na tak częste wypalania przy przebiegu 114tys.
U teścia w i30 wypala co 430km. a ma przejechane drugie tyle kilometrów, i jazda tylko miejska.
           ciekawostka z tymi wadliwymi dpf bo być może cos w tym jest,moje i40 30tys przebiegu 3 lata na gwarancji jeszcze buja się od serwisu do serwisu bo dopalal bardzo często,teraz po długiej batalii wyciągnęli i wyprali,co dziwne bo raczej powinni na nowy wymienić,po praniu bez zmian wypala prawie jak dawniej,moze z ta roznica ze bardziej systematycznie co 200km,moim zdaniem auto nie nadaje się do jazdy,na dodatek wzrasta pozom oleju w silniku,mam tego auta dosyć,moze zorganizujemy się i jakiś pozew zbiorowy??bo widze ze nie jestem jedyny z tym problemem

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #617 dnia: 26 Lipiec 2019, 12:23:40 »
kazek - przy takiej eksploatacji (3 lata = 30kkm) to nic nadzwyczajnego, że dpf wypala się co 200km. Musisz stać się "niewolnikiem" depeefu i nie przerywać wypalań. Wtedy interwał może się wydłuży i nie będzie przybywać stanu oleju. [

Offline marcin_kutno

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #618 dnia: 26 Lipiec 2019, 12:55:35 »
Cytat: "kazek"
Cytat: "hyubi"
W przyszłym tygodniu wyciągam DPFa i wiozę go do pralni na mycie, ciekawe czy nie stopiony molit.
Pisane było na forum że trafiały się wadliwe DPFy, przez co często wypalały.
Chyba za wcześnie na tak częste wypalania przy przebiegu 114tys.
U teścia w i30 wypala co 430km. a ma przejechane drugie tyle kilometrów, i jazda tylko miejska.
           ciekawostka z tymi wadliwymi dpf bo być może cos w tym jest,moje i40 30tys przebiegu 3 lata na gwarancji jeszcze buja się od serwisu do serwisu bo dopalal bardzo często,teraz po długiej batalii wyciągnęli i wyprali,co dziwne bo raczej powinni na nowy wymienić,po praniu bez zmian wypala prawie jak dawniej,moze z ta roznica ze bardziej systematycznie co 200km,moim zdaniem auto nie nadaje się do jazdy,na dodatek wzrasta pozom oleju w silniku,mam tego auta dosyć,moze zorganizujemy się i jakiś pozew zbiorowy??bo widze ze nie jestem jedyny z tym problemem

Mam podobne przebiegi ale jeżdżę z Torque Pro ustawionym wg któregoś postu w tym temacie, wypala regularnie co 420-430 kilometrów, jak tylko zaczyna wypala to staram się jechać na drogę bez  sygnalizacji świetlnej, najlepiej autostrada ( akurat mam w pobliżu). Zainstaluj apkę, ustaw ją odpowiednio i nie przerywaj wypalania. Oczywiście potrzebny będzie elm32, ja kupiłem najtańszy z Aliexpress i działa doskonale, wpięty na stałe.

Offline Kabestan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #619 dnia: 28 Lipiec 2019, 09:22:22 »
Mój przy przebiegu 130 tys wypalał się ostatnio co 250 km. Do zniesienia. Teraz mam problem z EGR i zaczął się wypalać co 90-110 km.
Samo czyszczenie DPF bez rozwiązania problemu typu EGR itp nic nie da.

Offline tom69

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #620 dnia: 28 Lipiec 2019, 11:41:31 »
Witam.
Kilka miesięcy temu zakupiłem opisywany tu Archoil, zalewałem regularnie do każdego tankowania, wyjechałem na urlop- 3300km głównie autostrady.
i40 mam po lifcie 30 tys. nalotu i problem z DPF, wypala coraz częściej, było na początku bez problemu 600km., po roku 400, w tym roku już zeszło do 220km.
Stwierdziłem, że preparat ten nic nie wskurał na długość jazdy bez wypalania, a nawet ostatnio hultay dwa razy wypalał co 160km.
Verva + Archoil dało to, że samochód (tak na moje oko i ucho) zaczął jakby ciszej i tak miękko pracować, polepszyło to na pewno właściwości spalania ropy, ale dla DPF niestety NIC nie pomogło.
Wczoraj zakupiłem opisywany tu Wennys (podobno pomógł w oplu- tak tu wcześniej pisali), jak zakończę butle tego specyfiku to zaleję wennys-a,  zobaczymy co to da.
Pozdrawiam i życzę udanej walki z cholernym dpf-em !

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #621 dnia: 31 Lipiec 2019, 10:25:57 »
Cytat: "ELETomek"
kazek - przy takiej eksploatacji (3 lata = 30kkm) to nic nadzwyczajnego, że dpf wypala się co 200km. Musisz stać się "niewolnikiem" depeefu i nie przerywać wypalań. Wtedy interwał może się wydłuży i nie będzie przybywać stanu oleju. [
                                                                               Powiem Ci ze mam swiadomosc posiadania dpf szanuje to ustrojstwo,wiem kiedy wypala i nigdy nie przerwalem procesu dopalania,aso postanowilo wyprac(nie wymienic na nowy)troche to dziwne,ale po czyszczeniu bez zmian 200km max i wypala,nie jezdze duzo po miescie do pracy mam 30km,ale trasa 500km ciaglej jazdy tez co 200 wypala,dziadostwo i tyle

Offline tom69

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #622 dnia: 31 Lipiec 2019, 14:02:00 »
do KAZEK.
Mam z tego samego rocznika i również przebieg ten sam.
Wypalanie-o zgrozo- ten sam dystans ( nigdy nie przerywam tego procesu).
Czuję, że jesteśmy skazani na to cholerstwo, masakra.
Ja staram się walczyć środkami chemicznymi, teraz kończę opisywany tu Archoil, potem zastosuję Wynns-a, zobaczę co to da.Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Offline scin10

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #623 dnia: 31 Lipiec 2019, 18:19:39 »
Witam. I mój Hyundai jest już po regeneracji - czyszczeniu DPF. Dałem do czyszczenia, ponieważ jak pisałem w innym temacie auto dużo mi paliło (podejrzenia były na zapchany DPF- częste wypalanie). No i muszę powiedzieć, że nie jestem zadowolony. Auto wypala tak często jak wypalało. Zakupiłem Elm 327 i apke Torque pro. Po wyjechaniu z warsztatu podłączyłem i od razu temp. DPF na 650 stopni czyli od razu wszedł w tryb wypalania. Wyjechałem za miasto i wypalał z 15min. później temp. zeszła na 300 stopni. I tak 3 razy w przeciągu 80km. Jak nie wypala to temperatura przy spokojnej jeżdzie w mieście to 250-380 stopni. Na postoju ok 200 stopni. I teraz pytanie, co może być powodem częstego wchodzenia auta w tryb wypalania skoro filtr jest jak nowy i w komputerze jest wpisane, że jest nowy?

[ Dodano: 2019-07-31, 19:03 ]
Wyczytałem na forum, że za włączenie trybu wypalania odpowiada m.in czujnik różnicy ciśnień. Jak sprawdzić ten czujnik czy jest sprawny? Czy powinno przechodzić przez niego powietrze jak się dmuchnie w jedna czy drugą rurkę?

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #624 dnia: 31 Lipiec 2019, 21:21:58 »
DPF to pseudoekologiczne paskudztwo. Problemy z nim to tylko kwestia czasu ze względu na sposób działania. To musi się zapchać/zepsuć.
Puszka jest za mała, aby zebrała dużo sadzy, a wystarczy delikatna rozbieżność z normami fabrycznymi np. dla wtryskiwaczy czy przepływomierza i dymienie wzrasta, nawet jak gołym okiem jest to niezauważalne.
Silnik się zużywa i nic tego nie zmieni.
Dla mnie to paranoja, żeby jeździć z testerem i ciągle kontrolować temp. filtra.
Nic dziwnego, że diesle są w odwrocie.


Jakby tak uczciwie zmierzyć spaliny nie tylko podczas "łapania" cząstek stałych, ale również podczas wypalania, to taki ekologiczny już ten DPF by nie był.
Do tego dodać ilość syfu, jak idzie do atmosfery podczas tzw. wypalania serwisowego, które każde auto z DPF zalicza co najmniej kilkukrotnie podczas swojego życie i bilans korzyści dla środowiska wcale tak optymistycznie nie wygląda.

Statki, samoloty, maszyny budowlane, agregaty nie mają katalizatorów/DPF i nikomu to nie przeszkadza.
Ale UE określa promień krzywizny banana, każe wyposażać auta w coraz bardziej rozbudowane systemy oczyszczania spalin a reszta świata radośnie emituje swoje spaliny w atmosferę. My będziemy niedługo jeździć autami z silnikami max 1,2L z filtrami DPG/GPF, aby spalić max 3L/100km, a w USA czy Australii dalej V6 jest normą w nowych autach.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1738
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #625 dnia: 31 Lipiec 2019, 21:37:47 »
Na tym polega paradoks. Najbardziej Unia gniecie samochody, jakieś limity co2 a Chiny czy USA normy mają gdzieś. A potem import z chin części czy produktów bez pytania się o to czy oni dbają o ekologię.
A tak to chyba z dwojga złego lepsze są dpf-y na adblue.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #626 dnia: 01 Sierpień 2019, 06:46:46 »
Cytat: "scin10"
Witam. I mój Hyundai jest już po regeneracji - czyszczeniu DPF. Dałem do czyszczenia, ponieważ jak pisałem w innym temacie auto dużo mi paliło (podejrzenia były na zapchany DPF- częste wypalanie). No i muszę powiedzieć, że nie jestem zadowolony. Auto wypala tak często jak wypalało. Zakupiłem Elm 327 i apke Torque pro. Po wyjechaniu z warsztatu podłączyłem i od razu temp. DPF na 650 stopni czyli od razu wszedł w tryb wypalania. Wyjechałem za miasto i wypalał z 15min. później temp. zeszła na 300 stopni. I tak 3 razy w przeciągu 80km. Jak nie wypala to temperatura przy spokojnej jeżdzie w mieście to 250-380 stopni. Na postoju ok 200 stopni. I teraz pytanie, co może być powodem częstego wchodzenia auta w tryb wypalania skoro filtr jest jak nowy i w komputerze jest wpisane, że jest nowy?

[ Dodano: 2019-07-31, 19:03 ]
Wyczytałem na forum, że za włączenie trybu wypalania odpowiada m.in czujnik różnicy ciśnień. Jak sprawdzić ten czujnik czy jest sprawny? Czy powinno przechodzić przez niego powietrze jak się dmuchnie w jedna czy drugą rurkę?




A wprowadzili ci update do kompa, że filtr jest nowy? i jak go czyscili? ściagneli go całego, do maszyny i wypłukali? pokazali ci wydruk z pomiaru cisnienia? i powinienies miec gwaranacje u nich, wiec ja bym wrocil i niech sprawdzaja czemu wypala tak samo.

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #627 dnia: 01 Sierpień 2019, 12:46:38 »
czyścicie co jakiś czas wasze DPFy jakimiś środkami typu DPF Cleaner?? wczoraj na warsztacie rozmawiałem z kumplem że stosują takie środki jeśli klient chce i podobno widać że sadza jest czyszczona. Nie pamiętam jakiej marki to był środek u kumpla ale  preparat prawie 100 zł kosztował.

Offline scin10

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #628 dnia: 01 Sierpień 2019, 16:21:48 »
Filtr był wyciągany przez mojego mechanika i zawieziony do firmy która czyści, myje DPFy. Był robiony update w kompie, że jest nowy. Nie wiem czy mierzyli ciśnienia podejrzewam, że nie.

Offline micmardg

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #629 dnia: 02 Sierpień 2019, 10:10:42 »
Powinieneś dostać wydruk przepływu przed i po. Miałem problem z dpfem, wypalanie co 50-70 km, także dzień w dzień się załączał. Po wyjęciu, wyczyszczeniu, wynik przepływu przed: 246m3/h, natomiast po czyszczeniu 409m3/h, reset w komputerze. Po zabiegu wypalanie wystąpiło kolejno: 480km, 420km, 460km, także w moim przypadku chyba pomogło, zobaczymy jak będzie dalej...