Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 243889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #330 dnia: 16 Październik 2018, 09:05:14 »
Cytat: Venom
O wycinaniu zapomnij. Od przyszłego roku wprowadzają nowe regulacje i ci co powycinali będą zaraz montować je spowrotem .

Raczej chcą coś z tym zrobić ,ale nie jest to takie proste. Upłynie jeszcze dużo czasu i cześć ludzi opyli swoje auta to po pierwsze. Po drugie zaczynają się brać za producentów aut bo zdali sobie sprawę ,że dpf to jest jedna wielka kaszana . Tylko mazda ma spokój bo ich auta bez dpf spełniają normy ( tak jednak można ) wiec finalnie jak to będzie nie wiadomo. przystosowanie stacji diagnostycznej to sprawdzenia poprawnej pracy dpf nie jest łatwe i nie jest tanie. To podchodzi pod warunki laboratoryjne a gdy masz zdrowy silnik to  i tak normy spełni ( polskie) no chyba ,że przy każdym aucie będą denotować dpf i sprawdzać co jest w środku :)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #331 dnia: 16 Październik 2018, 11:09:49 »
MD13 nie muszą demontować.
Wepną się w OBD i mają na tacy.
Nie trzeba tu magicznyc sztuczek i demontażu auta.
Sposoby by się znalazły tylko gorzej z ich wykonaniem bo na SK musieliby  mieć kompy diagnostyczne z oprogramowanie praktycznie do wszystkiego no i umiec to obsługiwać w każdym aucie (odczytać).
Wydaje mi sie że ze względów finansowych (wypozażenie stacji i przerzucanie kosztów na kierowców) i politycznych ( wyborcy  w 100% nowymi autami nie jeżdżą ;-) ) to może być jeszcze kwestia jednak dłuższego niz krótkiego czasu  u nas.
A główną "pracę" jaką robią i będa robić w tym temacie to straszenie  w mediach regularne o tym "że zaraz się wycinanie skończy" co z pewnością u wielu spowoduje zmiane decyzji i z pewnością profilaktyczny aspekt to spełnia.
Chyba 2023 jest jakąś tam datą wazną w tej kwestii - unijne rozporządznia i jakies tam niby kary jak z tym czegoś nie zrobią - podobno.

Bo poza straszeniem to na razie konkretów i konkretnych dat kiedy wycinanie się ma skończyć nigdzie nie widzę.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #332 dnia: 16 Październik 2018, 12:08:29 »
Każdy ma swoje zdanie. Jeden usunie drugi nie. Ja nie moge bo auto na leasingu i musze szukac alternatywy. Auto jeszcze na gwaranacji ale mieli go 3 dni i wyszlo ze DPF dziala dobrze tylko czesto wypala. Takze jestem skazany na regeneracje. Tylko zaklad jedyny ktory znalazlem w okolicy to biora 1200zl za calosc. Z wymontowaniem i montazem, w kompie wprowadzeniem ze jest nowy DPF itp. Daja 2 lata gwarancji na to. Mam nadzieje ze da mi to spokoj przynajmniej na pare lat z DPF.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #333 dnia: 16 Październik 2018, 12:19:17 »
Też mam nadzieję i tego Ci życzę.
Ale zastanawia mnie jedno -  ta gwarancja ich. Przecież jak pojedziesz z tym co masz dziś na oryginale za rok czy półtora czy za...pół to powiedzą że to niemożliwe , będą zwalać na egry, wtryski, paliwo i ciul wie jeszcze. Że w tym aucie komputer tym tak często steruje  no bo w końcu nie jest zapchany  w trupa bo wypapala, checka nie wyrzuca, tylko tyle że często wypala. Znaczy, że TTTM. Co wg mnie jest właśnie cechą tego produktu. Ten Typ Tak MA. I tu jest problem wg mnie.
Od razu albo po sprawdzeniu dpfa powiedzą Ci co powiedział Ci serwis - że ich zdaniem wszystko jest OK. I co wtedy?  
Tak sie zastanawiam tylko....

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #334 dnia: 16 Październik 2018, 12:33:48 »
Wiesz, u mnie gość powiedział, że cała reszta działa dobrze. Wtryski niby ok, EGR ok (mam nowy, wgrali jeszcze raz softa ze jest nowy), paliwo leje normalne. Sprawdzili cały proces i jezdzili z kompem wpietym jak wypalał. Parametry miał ok. Ja im powiedziałem ze poziom juz popiolu moze byc wysoki dlatego jest juz zapchany i wypala czesciej ale oni udawali ze nie znaja tego pojecia. W ASO nie naprawiaja tylko wymieniaja wiec jak powiedzialem ze zostaje mi tylko regeneracja to zrobili mine jakby nie wiedzieli o co chodzi. Oni twierdza ze ok, ja im mowie ze jak ok jak wypala co 100-150km przy jezdzie autostradowej. Wlałem juz rozne specyfiki jaki Liqui czy ostatnio drozszy specyfik Mihel Pro DPF (polecil mi to sklep). Nic to nie dało.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #335 dnia: 16 Październik 2018, 14:07:37 »
ja leje ten specyfik z K2. On kosztuje paręnaście złotych. I uwaga...bez tego pali mi 7 litrów w cyklu miejskim .Jak doleje tego czegoś spalanie spada do 6,4 L. Naprawdę .Nie pytajcie mnie jak to się dzieje ale tak się dzieje .

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #336 dnia: 16 Październik 2018, 14:35:55 »
Cytat: "Alfred"
Wiesz, u mnie gość powiedział, że cała reszta działa dobrze. Wtryski niby ok, EGR ok (mam nowy, wgrali jeszcze raz softa ze jest nowy), paliwo leje normalne. Sprawdzili cały proces i jezdzili z kompem wpietym jak wypalał. Parametry miał ok. Ja im powiedziałem ze poziom juz popiolu moze byc wysoki dlatego jest juz zapchany i wypala czesciej ale oni udawali ze nie znaja tego pojecia. W ASO nie naprawiaja tylko wymieniaja wiec jak powiedzialem ze zostaje mi tylko regeneracja to zrobili mine jakby nie wiedzieli o co chodzi. Oni twierdza ze ok, ja im mowie ze jak ok jak wypala co 100-150km przy jezdzie autostradowej. Wlałem juz rozne specyfiki jaki Liqui czy ostatnio drozszy specyfik Mihel Pro DPF (polecil mi to sklep). Nic to nie dało.
   Mam tak samo,przebieg 24tys,czyli praktycznie symboliczny,auto na gwarancji,jutro do serwisu już 4 raz z tym problemem,nie jestem optymistycznie nastawiony,ten dpf w i40 to porazka jakas wybuliłem 100kola żeby mieć auto na lata a okazało się ze to szrot,bylo se sprowadzić 10latka jak wiekszosc ludzi robi

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #337 dnia: 16 Październik 2018, 14:48:09 »
No ja mam 5 letnie z przebiegiem 90 tys wiec mogl sie zapchac. Pierwszym wlascicielem nie jestem a wczesniej auto w Wawie uzytkowane bylo. W twoim przypadku radze cisnac ASO ile wlezie. Jezeli ten serwis nic nie jest w stanie zrobic sprobuj do innego. Predzej czy pozniej wymienia ci.

Offline markar74

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
DPF wypala czy nie?
« Odpowiedź #338 dnia: 16 Październik 2018, 20:10:07 »
Witam. Nie zakładam nowego tematu, bo chyba ten jest najodpowiedniejszy. Mój i30 FD 2010 1.6CRDi. Zainteresowałem się tematem, bo poziom oleju lekko wzrósł i chyba spalanie wzrosło. Moje pytanie: Czy w tym samochodzie wypalanie DPF następuje automatycznie? Czy samemu co jakiś czas trzeba go "przepalić"?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #339 dnia: 16 Październik 2018, 22:24:59 »
Zawsze wypalaniem steruje komp.
Czasami mozesz odpowiednim stylem jazdy zainicjować wypalanie-np trasa autostradowa.
Ale to nie reguła, że jak go pogonisz to wtedy wypali.

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
Re: DPF wypala czy nie?
« Odpowiedź #340 dnia: 17 Październik 2018, 15:30:38 »
Cytat: "markar74"
Witam. Nie zakładam nowego tematu, bo chyba ten jest najodpowiedniejszy. Mój i30 FD 2010 1.6CRDi. Zainteresowałem się tematem, bo poziom oleju lekko wzrósł i chyba spalanie wzrosło. Moje pytanie: Czy w tym samochodzie wypalanie DPF następuje automatycznie? Czy samemu co jakiś czas trzeba go "przepalić"?


W tym przypadku trzeba olej czym predzej wymienic bo przez domieszke paliwa stracił juz on swoje wlasciwosci. Temat ten przerabialem kilka razy

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #341 dnia: 17 Październik 2018, 19:07:28 »
Cytat: "Alfred"
No ja mam 5 letnie z przebiegiem 90 tys wiec mogl sie zapchac. Pierwszym wlascicielem nie jestem a wczesniej auto w Wawie uzytkowane bylo. W twoim przypadku radze cisnac ASO ile wlezie. Jezeli ten serwis nic nie jest w stanie zrobic sprobuj do innego. Predzej czy pozniej wymienia ci.
                    niestety,kolejna wycieczka do ASO i lipa,ta sama spiewka,wszystko w normie 10 gram zanieczyszczenia i jest ok.wyjechalem z serwisu 40km i wypala,zaczynaja krecic w aso a skad wiem ze wypala ze większe zużycie paliwa i mimo hamowania silnikiem paliwo na wskaźniku zużycia chwilowego nie schodzi do zera to według serwisu nie swiadczy o wypalaniu,na sugestie ze dpf wadliwy lub popiołem zapchany odpowiedział ze musza mieć podstawe do wymiany,a według nich jest ok :evil:

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #342 dnia: 18 Październik 2018, 11:30:36 »
rzecznik praw konsumenta

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #343 dnia: 18 Październik 2018, 12:30:26 »
10 gram? a nie wzieli ci go na 2-3 dni zeby z nim jezdzic , wpiac kompa i sprawdzic jak szybko sie zapycha? u mnie dochodz do 20gr i wypala

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #344 dnia: 18 Październik 2018, 17:56:47 »
Koledzy zdecydowałem się wyciąć DPF. Odebrałem samochód i coś chyba jest nie tak poskręcane. Podczas hamowania albo dodawania gazu (skrzynia AUTOMAT) od czasu do czasu przechodzą drgania z silnika na pedały. Wiem że była opuszczana poduszka od silnika. Macie jakieś propozycje co to może być? Dodatkowo słyszę jakiś delikatny stukot którego wcześniej nie było.