Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 243580 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #315 dnia: 20 Wrzesień 2018, 10:00:21 »
Posprawdzali cisnienia nie cisnienia. EGR sugerowalem, ze nowy i cos moze z softem. Powiedzieli ze tu jest wszystko ok wiec sam DPF. Nie licze na wymiane chociaz jak rozmawialem z gosciem to powiedzial wprost ze zadna naprawa nie wchodzi w gre tylko nowy DPF. Zrobie co sugeruja. Zobaczymy czy nadal bedzie sie wypalac. Jak tak. To wroce i zobaczymy co zrobie. Teraz przynajmniej wiem ze to DPF a nie nic innego i jak cos to regeneracja na swoj koszt.

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #316 dnia: 24 Wrzesień 2018, 08:11:20 »
arti_100, jak zachowuje się DPF po czyszczeniu? Jaki olej zalałeś przy okazji czyszczenia filtra?

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #317 dnia: 25 Wrzesień 2018, 14:12:13 »
No i wypalili sie 100km po tym serwisowym. Jade jutro zostawic auto na 2 dni testów. Coś maja nim pojezdzic i sprawdzac czy DPF do wymiany czy nie. Mam nadzieje ze po tym dadza jednoznaczna odpowiedz ze albo jest zapchany i do wymiany lub jak mówicie, ze zle uzytkuje auto i jest ok według nich. Wtedy odwiedziam zaklad od regeneracji i robie na swoj koszt bo czasu na walke juz nie mam...

Offline Chrabo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #318 dnia: 28 Wrzesień 2018, 18:24:50 »
Witam, przebrnąłem przez wszystkie 22 strony od początku  8-)

Od ponad roku jestem użytkownikiem i30 FD z 11 roku w dieslu, gdzie ponoć może nie być koła dwumasowego, ale tego nie wiem. Wspominane było na poprzednich stronach, że gdzieś już właściciele i30 dyskutowali o DPFach, ale nie znalazłem tego a nie mam zbytnio czasu i ochoty przeszukiwać tematów w których nie ma w tytule DPFu.

U mnie sprawa wygląda tak. Zaraz po zakupie z przebiegiem 89k z hakiem zauważyłem że przed wymianą oleju było go trochę ponad max. Wtedy nie byłem świadom jak się ma sprawa z DPFami i jak to funkcjonuje. Po wymianie oleju znowu było ponad stan. Jak zgłębiłem temat to wiedziałem już że DPF, ale straszyli mnie już, że wtryski, uszczelka pod głowicą i kto wie co jeszcze.

Obecnie podobnie tak jak było pisane wcześniej:
- przy hamowaniu silnikiem normalnie spalanie bieżące 0,0, a gdy zacznie przepalać to pokazuje 0,7-1,2, czasami 0,1-0,3
- przy równej jeździe np. na dwójce zależnie od ułożenia drogi 4,8-6 a przy przepalaniu 9-11
- przy jeździe trzymając go na 3tys. obrotów na czwartym biegu 4-5,8, a tak 7-8,5

Tak jak pisałem w większości jeżdżę po mieście czyli od odpalenia do zgaszenia silnika przebędę 3-5km, raczej nie więcej i przepalał tak co 600-700km, a jak miałem dłuższe trasy to co 1400-1500km. Raz chyba nawet co 2k zrobił, albo przegapiłem jak było międzyczasie. Ostatnie kilka miesięcy z racji że mniej miałem dłuższych tras to przepala już co 300-400km. A jak mu zapodałem pełen bak Shell V-Power to mimo 80% jazdy miastowej po 800km dopiero załączył.

Wypalanie przeprowadzam w miarę możliwości na czwartym biegu trzymając go na 3tys obrotów przez ok 10-15km, po czym za obwodnicą na którą wbijam w celu tego zabiegu zawracam i to samo robię. W drodze powrotnej proces przepalania się kończy. Oczywiście w instrukcjach wspomniane jest tylko że coś takiego jak DPF jest i nic więcej. Sam wyszukałem po internetach zanim tutaj trafiłem że niby dobrze przepali się jak będzie miał do tego warunki, czyli rozgrzany silnik i tak jak wspominaliście, komputer bez naszej wiedzy daje większą dawkę i dla podniesienia temperatury załącza tak jakby obciążenie na silnik, np grzanie szyb, mimo że kontrolka nie świeci itp. Ponoć żeby go jeszcze wspomóc należy właśnie trzymać mu te 3 tysie obrotów przynajmniej na czwartym biegu, choć ponoć niektórym modelom wystarczy na trzecim już. Którym dokładnie nikt nie wie. U mnie się to potwierdza no i na wszelki wypadek robię to na czwórce.

Po tym co tu się naczytałem to znowu mnie naszły wątpliwości czy trzymać go dalej, a już byłem pogodzony z tą niedogodnością przegonienia go co jakiś czas. Obecny przebieg to 99100. Poprzednim właścicielem była kobieta i obawiam się czy było o to dbane jak należy, tym bardziej że nie było zbyt dużo jeżdżone, choć był w Niemczech to może tam miał dłuższe przebiegi jeśli już jeździł. Ale mi wyszedł wywód  :mrgreen:

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #319 dnia: 30 Wrzesień 2018, 20:26:10 »
Cytat: "Chrabo"
zapodałem pełen bak Shell V-Power

Dodam tylko, że po zatankowaniu orlenowskiej vervy miałem wypalanie co 160-180 km, już myślałem, że znowu DPF (na szczęście jeszcze miesiąc gwarancji), ale po powrocie do shell v-power wypalanie wróciło do 450-500 km. I tak się trzyma od regeneracji która była jakieś 27 tys km temu...
Pomijam fakt, że jakiegoś syfu załapał kolektor po zalaniu vervy, bo mam problem z powracajacym P2015... Zanim oddam do czyszczenia kolektor przejeżdzę jeszcze ze 2 baki na shell

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #320 dnia: 01 Październik 2018, 09:32:47 »
Mowicie ze paliwo wplywa az tak na dopalanie? moze musze sprobowac. Miałem auto w ASO 3 dni. Wypalil sie im po 150km i stwierdzili ze "dziala" super. Do wymiany sie nie nadaje. Jak powiedzialem ze w takim razie zostaje mi regeneracja to udawali ze nie wiedza o czym mowie i filtr mozna tylko wymienic na nowy. Wgrali mi tez do kompa ze nowy EGR bo oni nie wiedza czy poprzedni serwis ktory go montowal to zrobil i teraz nie wiem. Przejechalem trase i na autostradzie wypalal po 450km. Jak znow zacznie mi na miasto/trasa palic co 100-150km to regeneracja.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #321 dnia: 01 Październik 2018, 11:51:06 »
Raczej stawiał bym na jakość paliwa. jeśli nic nie kombinuje stacja i zbiorniki sa oki to różnica miedzy vervą a  v-power jest tylko w dodatku który jest w ppm. Baza jest taka sama. Ewentualnie stacja może dostała paliwo bez bio akurat ( bo nie wydawali itd) musiał bym się podpytać jak bardzo te dodatki podwyższają temperaturę spalania bo to może mieć wpływ.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #322 dnia: 05 Październik 2018, 21:28:18 »
te wypalanie to porażka jakaś.. co 200km.. jak ktoś użytkuje auto głownie miasto to jak to pogodzić.. żeby lampka była do wypalania.. bo automat i chwilowe spalanie chyba nie działa..

Offline Sebko

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #323 dnia: 13 Październik 2018, 22:14:58 »
Witajcie,

widzę, że problem z DPF w naszych Handejach dotyka niemalże każde 1.7 CRDI.
Mnie też dopadł. Przebieg 110000 km.

Obecnie proces wypalania załącza sie co 20-40 km.
Ostatnio zrobiłem 2000 km po autostradach monitorując temperaturę spalin poprzez moduł ELM i co chwila wypala.
Środek do czyszczenia dolany do paliwa, zero efektu.
Z lektury wątku na forum wynika, że przyczyn może być wiele.

Jak myślicie, zacząć od regeneracji DPF czy może zerknąć gdzieś indziej?

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #324 dnia: 13 Październik 2018, 22:20:11 »
Ja byn myslal nad wycieciem.  SZkoda bo i40 wyglada nieziemsko. Moim zdaniem najladniejsze kombi. Ale po waszych problemach z dpf nie kupie go:( jezdzac dziennie 10-15km wiec aljo wezme leona w dieslu albo insignie. Kupic ladne kombi w automacie to niemal niemozliwe

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #325 dnia: 14 Październik 2018, 20:06:24 »
O wycinaniu zapomnij. Od przyszłego roku wprowadzają nowe regulacje i ci co powycinali będą zaraz montować je spowrotem .

[ Dodano: 2018-10-14, 20:07 ]
i z leonem i z insygnią będziesz miał ten sam problem co w i40. Tu nie chodzi czy to i40 czy coś innego.Tu chodzi o każdy pojazd z dpf .

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #326 dnia: 14 Październik 2018, 20:18:13 »
Ja jeżdżę po drogach uk. Miałem już 2 lata auto z wyciętym dpf z moca ok 250koni i na przeglądach badanie spalin wykazywało idealne pomiary. poza tym badanie w polsce nie będzie jak w uk polegało na badaniu dymomierzem?? a nagonka jest żeby nastraszyć ludzi?? nie wiem czemu się diesli uczepili...

Do do każdego auta mylisz się. Peugeot ma swoje dpf z dodatkowym płynem które mega długo wytrzymują a chyba ford ma piąty wtrysk do dawkowania ropy dla dpf więc nigdy ci olej w misce nie urośnie.

Offline marcin_kutno

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #327 dnia: 14 Październik 2018, 22:31:18 »
U mnie spalanie po wymianie dpf, a było to około półtora roku temu, pomiędzy 410-430km.
Ostatnio czyściłem w warsztacie wtryski i postanowiłem zalać po czyszczeniu Archoil AR6900-D Max. Do tej pory przejechanie 560km od ostatniego wypalania, poza tym auto chyba mniej zaczęło spłacać, po kolejnym tankowaniu dam znać czy rzeczywiście spalanie spadło. Czyszczenie wtrysków pomogło na pewno i sądzę teraz że warto to zrobić, tym bardziej że oczysciłem w dwóch dieslach i ten drugi to dopiero dostał nowe życie:). Co do Archoila myślę że nie zaszkodzi a może nawet pomóc.

Offline Sebko

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #328 dnia: 14 Październik 2018, 23:19:51 »
Co do czyszczenia wtrysków, wiesz może jakim sposobem była wykonana usługa?
Być może w sposób jak w linku poniżej?


Offline marcin_kutno

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #329 dnia: 15 Październik 2018, 09:04:50 »
Podłączył jakiej urządzenie, chodziło to około 25-30min, płukanie było jakimś profesjonalnym liqui molly, następnie sprawdził korekty, nie pamiętam wartości ale powiedział że bardzo dobre.