Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 243545 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #300 dnia: 28 Sierpień 2018, 10:52:54 »
arti_100, miałem do czynienia z tym serwisem- 400 zł za wykręcenie DPF i 2 min na komputerze- cenią się.

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #301 dnia: 07 Wrzesień 2018, 11:58:38 »
Riux czy rozwiązałeś problem wypalania co 30-50 km po regeneracji filtra?

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #302 dnia: 07 Wrzesień 2018, 13:20:38 »
Mam pytanie. Czy jak jezdziliscie ze swoim autami do ASO z dpf to sprawdzili wam poziom  zpachania. Wypala mi sie co 100km około a głownie jezdze w trasie. Zalałem tym srodkiem Liqui Moly, wyjechalem z 2tys km ale roznicy nie widze. Jakos nie widze zeby poziom oleju mi rosl. Raz cos mi zczytali z kompa i powiedzieli tylko ze wedlug nich z DPF wszystko jest okej. Wymienili mi z 3 miesiace temu EGR i po wymianie zauwazylem ze problem z wypalaniem wzrosl. Moze byc to tez jakas przyczyna?

Offline kielta82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #303 dnia: 07 Wrzesień 2018, 13:22:40 »
a ja wam powiemze nawet nie wiem czy mi sie wypala czy nie wypala a duzo jezdze po miescie,ostatnio mialem wypad na s3 300 km i tez nie widzialem zeby sie cos wypalało,ani obroty nie zwiekszyly sie a ni nic ,wiec nie mam pojecia jak zwrocic na to uwage ze juz soe zaczyna cos robic

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #304 dnia: 07 Wrzesień 2018, 13:31:29 »
Ja daję do regeneracji DPF- 3 tys km po wymianie oleju i już mam ponad maksymalny poziom. Do tego zaczyna mi świszczeć turbina- a mam dopiero 145 tys km przejechane. Niestety ale częste wypalanie mi ją dojechało. Od rozrzedzonego oleju silnik zaczął mi pracować dużo głośniej. Bądź tu człowieku proekologiczny...

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #305 dnia: 07 Wrzesień 2018, 16:05:37 »
Nie da się. To jest pseudoekologia. Dobre tylko dla serwisu nie dla kierowców i ekologi . Płać kurna jak za PRL

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #306 dnia: 10 Wrzesień 2018, 10:52:00 »
Cytat: "Alfred"
Mam pytanie. Czy jak jezdziliscie ze swoim autami do ASO z dpf to sprawdzili wam poziom  zpachania. Wypala mi sie co 100km około a głownie jezdze w trasie. Zalałem tym srodkiem Liqui Moly, wyjechalem z 2tys km ale roznicy nie widze. Jakos nie widze zeby poziom oleju mi rosl. Raz cos mi zczytali z kompa i powiedzieli tylko ze wedlug nich z DPF wszystko jest okej. Wymienili mi z 3 miesiace temu EGR i po wymianie zauwazylem ze problem z wypalaniem wzrosl. Moze byc to tez jakas przyczyna?

Nie wiem, może to złudzenie ale ja robię tak. tankuje zbiornik na minimum 50 litrów. leje to ustrojstwo tylko ja leje to z K-2 , jest dużo tańsze niż z Liquid moly . Teraz od zalania przeleciałem 310 km i póki co zero wypalania a  90% to jazda po mieście  na dystansie 7-10 km . Spalanie mam teraz 6,4 L i to właśnie po mieście a mam zmapowany z 115 na 160 koni zatem  czymś te konie trzeba karmić .

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #307 dnia: 10 Wrzesień 2018, 11:41:29 »
Jade w nastepnym tyg do aso z DPF. Sprawdzalem i oleju mi nie przybywa. Moze dlatego ze od 3 miesiecy gapie sie w spalanie i jak widze ze dopala to go nie gasze. Mam jednak pytanie czego sie moge spodziewac po ASO. Raczej w te wypalania serwisowe nie wierze. Zastanawiam sie czy przyczyny tez moga byc inne. Walniety czujnik albo cos bo zaczyna mi wypalac dosc czesto jak tylko go rozgrzeje i wjade na "S". Zrobie 120km trasy i znow zaczyna dopalac. Problem przed wymiana EGR na nowy nie istaniał. Przebieg to 88tys.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #308 dnia: 10 Wrzesień 2018, 13:07:08 »
Cytat: "Alfred"
Mam jednak pytanie czego sie moge spodziewac po ASO.

Na 99% niczego sensownego. Ale zostaje ten 1% ...a może właśnie Tobie pomogą. Oby.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #309 dnia: 10 Wrzesień 2018, 13:07:23 »
Tego sie nie spodziewam. Gwarancje mam do listopada. Chciałbym zeby chociaz zbadali poziom sadzy czy cos takiego. Będe wiedzial przynajmniej ze mam odwiedzac zaklad gdzie regeneruja czy moze to wina czegos innego.

Offline Riux

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #310 dnia: 10 Wrzesień 2018, 22:55:07 »
Cytat: "Pajaro"
Riux czy rozwiązałeś problem wypalania co 30-50 km po regeneracji filtra?


Niestety nie, jedyna roznica to mniejsze srednie spalanie

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #311 dnia: 11 Wrzesień 2018, 08:43:09 »
Cytat: "Alfred"
Chciałbym zeby chociaz zbadali poziom sadzy czy cos takiego. Będe wiedzial przynajmniej ze mam odwiedzac zaklad gdzie regeneruja czy moze to wina czegos innego.


Jak ja chciałem na gwarancji aby mi poziom zapełnienia dpfa sprawdzili to powiedzieli że tylko z serwisowym wypalaniem usługa i płatna. Nie pytałem się już dalej/ile.
Podjechałem do kolegi i mi za 100 przejrzał wszystko i wypalił z kompa.
Podejrzewam, że grzecznie  i z uśmiechem przeciągną Cię do tego listopada i "spieprzaj dziadu". Ale może się mylę. Oby.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #312 dnia: 11 Wrzesień 2018, 11:58:11 »
aż tak problematyczny jest ten dpf?? wypalanie co 100km po mieście no serio... to powinno być min co 800km

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #313 dnia: 20 Wrzesień 2018, 07:55:15 »
Byłem z tym DPF. Sprawdzili na kompie. Pokazało ze wypalał 60km wczesniej i po 60km poziom tej sadzy był ok 14g (jezeli dobrze zrozumialem). Wypalili go serwisowo do zera i  mam kontrolowac. Jak znow wypali co 100km to powrot i zostawienie auta na 2 dni. Maja wtedy nim pojezdzic z 60km i sprawdzac na kompie jak szybko sie zapycha (tak goscia zrozumialem).
Nic nie zaplacilem. Wypalanie za darmo w ramach gwaranacji. To nie kumam jak tobie Alonzo kazali placic. Chyba rzeczywiscie kazde ASO inne...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #314 dnia: 20 Wrzesień 2018, 09:36:04 »
Może dlatego, że od razu o to zapytałem.  Pewnie gdybym ze 2-3 x im zostawił auto i jakby  ich miszczowie porozkładali ręce kilka razy  to wtedy by sprawdzili. Oczywiście najważniejsze sprawdzą na końcu.
Przerabiałem to już w zawieszeniu. 3x zostawiałem auto, wymienili polowę zawieszenia, wciskali że prawe koło ma prawo stukac głośniej bo  jeżdzi bo dziurawym  brzegu jezdni. Od początku prosiłem o sprawdzenie amotryzatora (bo to w innym aucie przerobiłem) - ale  co ja tam wiem, się znam i bede uczył prawdziwych mechaników -  tak to mniej więcej wyglądało..... Wkurzony po 3 podejściu nie odebrałem auta, nie ukrywałem nerwa i dopiero za czwartym razem jak już nic innego im nie zostało wymienili amotryzator. Ale żeby nie było "po mojemu". Przy odbiorze auta poinformowali mnie że "trudno powiedziec jednoznacznie czy winny był amortyzator czy odbój, bo wymienili to i to".  :lol:
Ja nie widze żadnej przyjemności w obcowaniu z głuchymi debilami. Skoro właściciel jeżdżący autem na coś ich naprowadza, sugeruje a oni jakby wręcz odwrotnie od dupy strony zabierają się to mi jest szkoda czasu na takie "zabawy".
Dlatego nowego auta już nigdy sobie nie kupię  ;-) .
Dzięki ASO Hyundaia.
Było prze-miło, prze-sympatycznie, ale prze-mało profesjonalnie.
A wracając do tematu.
Jeśli masz takie wypalania, egr prawidłowo chodzi to oddadzą Ci auto z zaleceniem żeby po mieście jeżdzić MZK :-/
Bo dpfa raczej nie wymienią Ci na samym końcu (obym się pomylił). Jak pisałem gdzies - w hyundaiu są przypadki że sie dpfy rozpadały i wtedy na gwarancji wymieniają a poza tym to raczej ciężko. Skoro błedów nie ma, auto śmiga a tylko czesto wypala to wg nich wszystko z autem jest ok,  tylko źle je użytkujesz ;-) . A na diagnostyke układu zasilania (wtrysków) tez bym nie liczył u nich.
Ale walcz. Powodzenia.