Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
Piotras85:
Torque to wydje mi się że to jest taka podstawowa zabawka. Ja robiłem to na profesjonalnym testerze ( to był chyba GUTMANN MEGA MACS 42 ) .
Musisz znaleźć temperature spalin.
[ Dodano: 2017-09-14, 12:40 ]
Przypuszczam że i można to sprawdzić miernikiem. Wraz ze wzrostem temperatury powinna się zmieniać jego oporność. Jeżeli tak nie jest to czujnik do wymiany. Ale jakie są jego wartości na zimnym czy ciepłym to nie mam bladego pojęcia. Jak dostane nowy to będę mógł się wypowiedzieć. Póki co sam czekam.
waszek_rmc:
Motyw z torque działa wyśmienicie. Właśnie wróciłem z trasy 600 km gdzie 3/4 to prędkość autostradowa. Wypalał się na pewno 3 razy, temperatura normalnie 180-280 stopni (wzrastała podcza sprzyspieszania) podczas dopalania 620-640... czyli chyba wszystko ok. Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie i przeczyszczenie węży od czujnika różnicy ciśnień. Jak nie to, to daje do regeneracji- pewnie popiołu jest nawalone.
kosmos2011:
II
.
konradek:
No i pierwszy raz zauważyłem jak wypala się DPF (3200 km, ostanie 500 km po mieście, trasy średnio 20 km) - przy jeździe na biegu bez gazu wskaźnik spalania nie spadał do 0 i trochę śmierdziało potem w garażu.
Ile czasu trwa procedura dopalania? Bo chyba zgasiłem za wcześnie.
waszek_rmc:
Wg producenta popełniłeś największy grzech jaki mogłeś tylko popelnić. Nie dopilnowałeś kiedy się dopala filtr, a co najgorsze wyłączyłeś w trakcie dopalania bo nie posiadasz rozbudowanego interfejsu diagnostycznego lub nie jeżdzisz wpatrzony w licznik sprawdzając co chwilę chwilowe spalanie podczas hamowania silnikiem :)
Tak na poważnie, nie wiem czy mogę porównywać do Twojego ale średnio te 15 min zawsze dopala (obojętnie czy jazda czy postój). U mnie trochę inaczej silnik brzmi na postoju i mniej więcej wiem kiedy wyłączyć - ale co z tego jak żona i tak robi swoje:)
Nawigacja
[#] Następna strona