Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
MD13:
Venom może masz rację może nie. Ale z tego co widzę to masę ludzi usuwa. Nie zapominajmy także ,że przy częstym wypalaniu dpf i nie zakończeniem dopalania waha dostaje się do silnika co też jest upierdliwe. Sprawdzać czy poziom oleju się podniósł i lecieć na wymianę oleju częściej niż normalnie. Nie oszukujmy się upierdliwości jest masa przy dpf. I tak jak pisałem jest 3 "pseudo rozwiązania". Tylko usunięcie dpf w tej chwili pozbawia cię tej całej zabawy z dpf. A co będzie dalej tego na razie nikt nie wiem. Auta bez dpf i tak spełniają normy w Polsce więc na razie się nikt nie czepia. Oczywiście ruchy jakieś są ale to nie takie proste. I nie wykluczam ,że będziemy ponownie zakładać dpf. Ale teraz jak jeżdżę w 90% w mieście to już mi odchodzi częstsza wymiana oleju co za kilka lat może mi się pokryć z kupnem nowego ( używanego ) dpf. A do tego mam spokój. Po prostu jeżdżę. Nie sprawdzam czy się coś dopala, nie jeżdżę w przymusowe przejażdżki na autostradę. Nie robię dodatkowych km by filtr się dopalił , czy nie czekam na koniec dopalenia.
Maucinek:
Mam dokladnie takie samo zdanie. Nie tylko dla tego ze już usunąłem DPF, ale tez dla tego ze zanim to zrobiłem to w ciągu roku kilka razy wymieniłem olej. Sprawdzanie poziomu oleju tym czasie stało się moja obsesja. Jeżdżę po mięsie oraz trasie 50/50 wiec kupując diesla z DPF oraz nie za dużym przebiegiem myślałem ze wszystko będzie super. Wiem ze usunięcie filtra nie jest super rozwiązaniem z wielu powodów, ale na ten moment nie mam lepszego pomysłu jak mieć spokój i po prostu jeździec samochodem nie będąc w ciągłym stresie.
Venom:
Panowie, ale ja się z wami zgadzam. To wszystko jest syf i najlepiej to wywalić . ja tego nie zrobię i jak będzie trzeba to będę regenerował bo nie chcę mieć problemów .Owszem, jak piec jest ok to będzie trzymał norma nawet po usunięciu dpf ale jest to mimo wszystko nielegalne .Nie doszukiwałby sie w tym oszczędności bo jak będziecie musieli założyć ten dpf ( ja bym nei kupił samochodu bez dpf ) to raz ze musicie go kupić, dwa ktoś musi go zamontować, trzy nowy soft itd itd
Riux:
Mam niemały problem więc proszę o pomoc :)
Problemem jest głównie powiekszajacy się poziom oleju na bagnecie ale również wysokie spalanie i słaba moc. Sprawdziłem wtryski które okazały się wporządku, naprawiona została wiązka ładowania (wczesniej cos przerywało procedure wypalania dpf), wyczyszczony został również dpf. Po czyszczeniu spalanie spadło o ok 2l i moc wróciła do normalnych wartości :) Problemem jest powiekszajacy sie w dalszym ciagu poziom oleju. Na 90 % jest to problem zbyt czestego wypalania dpf bo z tego co widze to wypala sie co ok 30 km ! ( nie mam pewnosci ale co ok 30 km przy hamowaniu silnikiem spalanie jest na poziomie ok 2-3 l a normalnie jest 0 l ). Po czyszczeniu dpf mechanik teoretycznie go wyzerował w komputerze ale wydaje mi się, że nie do końca . . .
Macie jakiś pomysł co to może być i od czego zacząć ?
krzysiekchl:
Riux miałem wypalanie co 30 km. ASO twierdzilo, że jest wszystko ok. Nie było. Skończyło się wypaleniem uszczelki pod wtryskiem i uszkodzeniem turbiny.
Mechanik pewnie czyścił komputerowo tak? To w ogóle nie pomaga.
Po rozcięciu DPF okazało się że było tam pełno popiołu. Przepustowość żadna.
Zostaje Ci oddać go do regeneracji lub...
Decyzję musisz podjąć sam
Nawigacja
[#] Następna strona