Forum > i40 VF

[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI

<< < (53/168) > >>

Riux:
Dzięki za odpowiedź, właśnie chodzi o to że dpf jest po regeneracji, profesjonalne czyszczenie które kosztowało ok 800 zł. Tylko, że wydaje mi się, że może komputer nie widzi że dpf jest czysty i wypala go z taka czestotliwoscia jak przed czyszczeniem ?  
Samo czyszczenie na pewno było przeprowadzone prawidłowo ponieważ bezpośrednio po nim spalanie spadło o 2 litry i moc się zwiększyla o ok 20-30%

waszek_rmc:
A miałeś adaptacje komputerowa filtra? Jeżeli nie, to raczej nie było profesjonalne czyszczenie...

Riux:
Moge sie mylic ale wg mnie samo czyszczenie bylo zrobione profesjonalnie, wlacznie z wydrukiem z przed i po czyszczeniu ale filtr wysylalem wiec nie mogli mi zrobic komputerowej adaptacji. Na jutro jestem umowiony do serwisu wiec mam nadzieje, ze to ogarna i skoncza sie problemy

Alonzo_:
waszek_rmc co to znaczy? Przecież czujniki cisnieniowe po zamontowaniu wyczyszczonego filtra powinny czytać różnice ciśnień i pod to powinien komp regulować częstotliwość wypalania.
Choć podejrzewam że chyba komp w pamięci ma czas/okresy ostatnich wypalań i musi uplynąć chwila drogi zanim dostosuje nową częstotliwość do obecnych parametrów filtra. Znaczy chwile moze często sobie jeszcze powypalać.... :-/

mariusz00-82:

--- Cytat: "krzysiekchl" ---Riux miałem wypalanie co 30 km. ASO twierdzilo, że jest wszystko ok. Nie było. Skończyło się wypaleniem uszczelki pod wtryskiem i uszkodzeniem turbiny.
Mechanik pewnie czyścił komputerowo tak? To w ogóle nie pomaga.
Po rozcięciu DPF okazało się że było tam pełno popiołu. Przepustowość żadna.
Zostaje Ci oddać go do regeneracji lub...
Decyzję musisz podjąć sam
--- Koniec cytatu ---


Kolego po ilu przejechanych kilometrach z wypalaniem co 30 km wystąpiły te awarie ? Mam takie same czeste wypalanie serwis wielokrotnie sprawdzał auto i uważa że jest wszystko super i tak ma być . Hyundai Polska też napisało mi meila że takie wypalanie jest ok.Własnie tak jeżdżę i czekam aż coś się zepsuje mam jeszcze rok gwarancji na auto


anowny Panie,


W nawiązaniu do Pańskiego zgłoszenia, uprzejmie informujemy, że zgodnie z weryfikacją sprawności Pańskiego samochodu przeprowadzoną przez ASO Nord Auto nie zdiagnozowano niesprawności w procesie oczyszczania spalin. Dodatkowo zagadnienie było konsultowane z Działem technicznym Hyundai Motor Poland.
Uprzejmie informujemy, że nie istnieją wytyczne producenta na temat częstotliwości regeneracji filtra cząstek stałych.
Regeneracja filtra następuje po przeliczeniu przez jednostkę sterującą informacji na temat różnicy ciśnień przed i za filtrem i po spełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia regeneracji. Częstotliwość regeneracji zależy przede wszystkim od: prędkości obrotowej silnika, ilości uruchomień silnika, długości trasy, korków, stylu jazdy, paliwa, sprawności EGR (nie powinien być zaślepiony). Jeżeli regeneracja jest skuteczna i filtr oczyszcza się, to układ jest sprawny.
Jesteśmy przekonani, że zagadnienie zostało w pełni wyjaśnione.


Z poważaniem,


Zespół Centrum Obsługi Klienta Hyundai Motor Poland

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej