Cześć
Mój to i40 z przebiegiem 80 tys. km. Ja mam go od 30 tys.
Przy około 77 tys. zaczęły się problemy z DPF. Do tego przebiegu wypalał raz na 400-500 KM. Auto jeździ w strasie poza miastem 70% autostrada dzień w dzień. Łącznie dziennie około 150 km. Nagle zaczął wypalać DPF codziennie co 50-80 KM. Wizyta w ASO Wrocław Pol-MOTORS. Diagnoza: zapchany filtr -poziom sadzy: 14 (cokolwiek to znaczy). Pan zaproponował wypalanie serwisowe za 500 PLN. Poprosiłem żeby sam się wypalił serwisowo. Auto na gwarancji. Dwie próby w serwisie i nic.
Ale....
Kumpel, który ma też i40 taki sam, miał ten sam objaw. Polecił warsztat w Bosh Car Service w Ostrowie Wielkoposkim. Czyszczenie DPF: wymonotowują DPF, czyszczą całą noc jakąs chemią i...tadam: działa!!!!
Koszt jakieś 370-400 PLN.
DPF czyściutki, dopala co 400-500 KM przez 10 minut a nie pół godziny. Srednie spalanie spadło z blisko 6 na 5,2.
I najważniejsze: silnik pracuje równiutko i nie odstaje po garach.
Generalnie przy dopalaniu DPF dzieją sie bardzo złe rzeczy: niespalone paliwo cieknące do miski olejowej etc.
Polecam taką formę naprawy.
Pozdrawiam
Prezes