Autor Wątek: [i40 VF] Lista problemow I40  (Przeczytany 182778 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #105 dnia: 25 Marzec 2015, 13:26:51 »
Cytat: "Iktorn"


Czy u Was też przy wietrze boczny auto ma tendencję do myszkowania ? Wkurza mnie to, tym bardziej iż np. w wyższym aucie jak Kia Carens problem ten nie występuje (ew. nie trafiłem na taki wredny wiatr  :mrgreen: )


To niestety "cecha" tego auta. Też mi się to nie podoba i meczy w dłuższej, wietrznej trasie...ale co zrobić.

McGregor

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #106 dnia: 28 Marzec 2015, 01:28:49 »
No i problem rozwiazany !!! Dzis popoludniu odebralem samochod pieknie wymyty, odkurzony, nablyszczony i co tylko sie jeszcze da - jak bym go drugi raz odbieral z salonu. No ale nie po to go tam odstawilem. Oficjalna wersja - uszkodzone sprzeglo w procesie produkcyjnym. W zwiazku z powyrzszym, zamontowano pelne kompletne nowe sprzeglo - oczywiscie na gwarancji ku mojej radosci.
Pierwsze wrazenie  - pod pedalem sprzegla nic nie ma, pracuje idealnie bez najmniejszego oporu a biegi to prawie same "wskakuja" ;)
Prawdopodobnie cos robiono rowniez z systemami EPB i AutoHold mam wrazenie ze teraz bardziej miekko i delikatnie pracuja.
Nieoficjalnej wersji nie znam albo nie ma ;)
Przy okazji juz zamowiono relingi, aktualne zaczely odstawac od lini dachu - jak sie dowiedzialem problem znany i bez problemu rozwiazywany, poprosili poczekac tylko jeszcze chwile az beda tak odstawaly zeby bylo wyraznie to widac na zdjeciu - wiec czekam

leonek67

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #107 dnia: 28 Marzec 2015, 22:18:13 »
Witam
Zauważyłem że jadąc w deszczu lub myciu auta w samochodzie parują szyby nie dało mi to spokoju i postanowiłem  uchylić wykładzinę po stronie kierowcy i co ? Masakra !!! Pełno wody pod wykładziną ,czy może ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny problemu? Pozdrawiam

Rafixxxx

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #108 dnia: 29 Marzec 2015, 20:13:37 »
Witam, zamieniłem służbowe i30 CW niezawodne na piękne nowe i40 CW Comfort Plus (1.7 CRDi 136 KM, 2013 rocznik - odbrany luty 2014) . No i się zaczęło.

Samochód ma 1 rok (jeden).W obecnej chwili przebieg niespełna 26 tys. km.
Po odebraniu z salonu okazało się że na tylnej szybie nie działa jeden z pasków ogrzewania - wymiana na nowa. W zegarach (prędkościomierz) chodzi sobie robaczek ze skrzydełkami - nasz czy koreański nie wiem, ale żywy. ASO go usunęło.

Od samego początku samochodem "wozi" przy prędkości około 140 km/h (nie jest to prędkość kosmiczna na autostradzie). Zrobiona geometria, zmiana ustawień wspomagania (było podobno ustawione na Australię)  i wymiana tylnych amortyzatorów!!! Nadal jak woziło tak wozi. Strach jechać szybciej - Mistrz z  ASO Hyundai w którym jest samochód serwisowany stwierdził, że jest to niebezpieczne (pewnie, że jest niebezpieczne).
Miałem okazje jechać samochodem bliźniakiem) odebrany z salony przez mojego kolegę - zresztą za moją namową). Identyczna konfiguracja, ten sam silnik - przebieg dwukrotnie większy w obecnej chwili. Tam nic się nie dzieje. Samochód jest przy każdej prędkości stabilny. Przy każdej! Osoba, która jeździ tamtym samochodem po przesiadce do mojego była przerażona!

Przy stanie licznika 24 tys km silnik pobrał około 300 ml płynu chłodniczego - serwis dolał. Tydzień później - ponownie ubyło - silnik do wymiany. Obecnie samochód ma 25400 km ma nowy silnik! Marnie jedzie z dużą prędkością - naprawdę marnie.
Dwa razy były naprawiane czujniki cofania, były wymienione siłowniki tylne pokrywy bagażnika (kombi) - otwiera się źle, trzeba ciągnąć klapę do góry.

W samochodzie który kosztuję 110 tys. PLN to chyba powinno być to "trochę" lepiej wykonane (dobrany inny siłownik) oraz wiele innych.

Prywatnie moja rodzina jeździ Hyundaiem SantaFe (wersja 1) z roku 2006 - jazda tym "starym" samochodem jest przyjemnością a nie "walką" tak jak w nowej i40-ce.

Byłem w trakcie zimy w ASO z problemem przedniej szyby, z której był przeze mnie zeskrobany szron (nie lód, lecz tylko szron) nową skrobaczką plastikową - na szybie zostało parę rys. W "moim" ASO dowiedziałem się że szyb w tym samochodzie się nie skrobie (nawet przy temperaturach zbliżonych do 0 stopni Celciusza) tylko i wyłącznie można czyścić odmrażaczem. Tak też czyniłem do końca łagodnej zimy. Na próżno szukałem takiego zalecenia w instrukcji obsługi. Co by było gdyby temperatury były tej zimy niższe? Rzeczona skrobaczka jest cały czas u mnie - w prywatnym samochodzie i służy rewelacyjnie nie robiąc szkody szybom!!!!

Co to za pojazd - czy tylko ja mam pecha? HMP jeszcze się nie wypowiedział po moim oficjalnym piśmie.

Pozdrawiam
Rafał

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #109 dnia: 31 Marzec 2015, 10:06:49 »
Cytat: "Rafixxxx"
Witam, .......

Co to za pojazd - ...?

Pozdrawiam
Rafał


Dziadowski jakiś.
Wg mnie trafił ci się pechowy egzemplarz.
i40 to nie jest auto idealne. Ma wady.
Ale jeśli jechałeś innym i przy 140 było jak piszesz bardzo dobrze to tak powinien Twój jeździć. Jest wrażliwy na boczny wiatr i jedynie to przy większych prędkościach może lekko irytować.
Nowy silnik...w innych markach też się zdarza. Zawsze jakiś % ma poważne wady i pewnie się Tobie trafił.
Amorki na klapie, szyba przednia, czy grzanie szyby, robaczek za szybką i inne pierdy czy grubsze tematy...na to wszystko masz gwarancję. Moim prywatnym zdaniem z tą gwarancją nie jest źle bo ASO w większości robi, wymienia i nie ma użerania. Owszem trafią się pewnie grubsze sprawy albo dyskusyjne gdzie o centrale się oprze. Zdarzają się sytuacje gdzie ASO wmawia głupoty ale trzeba uparcie stać przy swoim cierpliwie z argumentami i domagać się naprawy.
Ale zasadniczy problem jest z tym, ze jesteśmy testerami  tak naprawdę. Kupiliśmy pierwszy wypust modelu i na naszych autach serwisy się dopiero uczą. Użeramy się z defektami, które może po lifcie czy w kolejnym modelu już będą poprawione.
Rozumiem twoją irytację. Dla mnie auto nawet nowe ma prawo czasami niedomagać, byle czasami. To tylko urządzenie i do tego skomplikowane a do tego obliczane aby się po chwili psuło i robione przez księgowych.
Ale najważniejsze aby te czasami niedomagania były szybko i miło usuwane. I tu schody się zaczynają.
Twój przypadek jest jakiś wyjątkowo pechowy i są to poważne sprawy - to prowadzenie. A ASO zakładam nie ma pojęcia jak to naprawić i będą wymieniać po kolei co przyjdzie im na myśl na nowe i szukać rozwiązania po omacku. Może udać się im szybko a może...oby szybko.
U mnie przez stukający amortyzator z przody wymienili prawie wszystko w zawiasie przód/tył po prawej trwało to ponad miesiąc i 4 wizyty i też próba wmawiania że taka praca czyli TTTM....no cóż.
Walcz kolego, jak rozłożą ręce i nie będą mieli pomysłu to rzeczoznawca a nawet TV (turbokamera). Spróbuj tez innego serwisu. Różni mechanicy tam pracują. niektórym nie dałbym prostego roweru do rąk.  Muszą usunąć tak poważną wadę albo wymienić auto. To droga przez mękę ale co zostało innego?
Powodzenia

bandyta

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #110 dnia: 13 Kwiecień 2015, 23:26:51 »
witam,

mojemu autku stuknelo 20000 tysiecy mil na blacie, a wiec serwis......
Jakis czas temu zaczal migac ''check engine'' no to telefon do hyundai assistance, wyslali mlodzika z AA z kompem, nic nowego sie nie dowiedzialem...... blad sam zgasl..... za to wypatrzyl ze brakuje plynu chlodniczego :) dolal pol litra i tak jezdzilem. Za kilka dni znow ten sam knyf..... szybki telefon na serwis, kazali przyjechac od reki, podlaczyli komputer i?

DPF Filter - pytam WTF??? jak to , przez ponad rok nic z nim nie bylo a teraz problem? odpowiedz nawijanie makaronu na uszy, to ja ze nic sie nie dzieje, nie odcina mi obrotow, auto nie traci na mocy, wiec jak moze taki makaron mi tu nawijac...... no nic, odpuscilem ....... do serwisu.....ktory mialem okolo 1,5 tygodnia temu.......


Oczywscie szybciutkko wymienili wszystko, umyli autko, etc.....
Pan poinformowal mnie, ze gdzies ubylo 2.5l plynu chlodniczego (razem z dolaniem 0,5l wody przez pana z AA dalo 3l !!!!!) - oczywiscie wiedzieli o tym, gdyz dalem opis od pana aby wpieli w akta mojego autka.

Po serwisie pan umowil mnie na wizyte, ktora miala miejsce dzisiaj ( aby blizej przyjzeli sie sprawie gdzie wcielo plyn chlodniczy....)
dostaje telefon okolo godziny 17tej, ze silnik do wymiany (prawie zalawalu dostalem jak mi to powiedzial)

z miejsca zastepczym autem do salonu...... sprawdzili, bla bla bla, wezwali fachure od tych silnikow, zadzwonili do Head Office i klamka zapadla- wada fabryczna. Oddali mi auto i zaprosili na wymiane silnika 28/04/15.

Do tego czujniki parkowania z tylu padly w zimie, przyszla minusowa temperatura i szlag je trafil.

Amorki do tylnej klapy tez do wymiany.


to tak w skrocie przejscia mojej i40tki.

mam teraz pytanie do was drodzy forumowicze:

Jak uzasadnialiscie drgania na sprzegle przy ruszaniu ?? (bylo gdzies napisane milion stron temu) czy komus wymienili cale sprzeglo???

doskwieraja mi szumy z zewnatrz ?? co jest przyczyna ??? kiedys czytalem cos o uszczelkach??


I moj problem od poczatku odkad mam auto: co jakis tam sobie czas, mam problem wbic pierwszy bieg i wsteczny, musze troche sie namachac aby wlazla jedynka lub wsteczny. oraz jak silnik jest zimny wchodza ciezko biegi 1,2,3
ktos mial cos takiego w swoim autku ??

28go zostawiam furke w serwisie to bym im odrazu dorzucil do listy bo i tak beda silnik wymieniac to moze by mi skrzynie sprawdzili.

co sadzicie o tych problemach ??


Pozdrawiam
grzesiek

cajrus

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #111 dnia: 16 Kwiecień 2015, 20:42:44 »
Witam .!
Panowie mam i40 z systemem key free. Dzis zaczol mi dokuczac problem z guzikiem odpalenia samochodu. Mianowicie na przycisku sa trzy "pozycje". Pierwsza to OFF . Druga to ACC , trzecia to ON. Po nacisnieciu przycisku raz bez wcisnietego sprzegla powinno zaswiecic  sie ACC. (tak sie dzialo do dzis) i zaswiecaly sie wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej.Nastepnie wciskalo sie sprzeglo i samochod odpalal. A od dzisiejszego ranka po jednokrotnym nacisnieciu przycisku samochod odrazu odpala.Omija pozycje ACC. Nadmienie jeszcze fakt ze jesli samochod mamy na biegu i wciskamy przycisk wl. samochodu to zaczyna robic (żabki) i nie potrafi sie zapalic, dopuki nie wcisniemy sprzegla.

Wiecie moze co to za usterka moze byc????


I jak panowie doradzi ktos co to za usterka???

Piotr1234

  • Gość
Wadliwa konstrukcja nadwozia ( pęka rama dachu )
« Odpowiedź #112 dnia: 20 Kwiecień 2015, 15:01:47 »
W wielu egzemplarzach i40 kombi zaobserwowano powstające wgniecenia ramy dachu. Jest to dość poważny problem, gdyż chodzi tu o element konstrukcyjny. Wgniecenia są symetryczne i umiejscowione na tej samej wysokości. Hyundai Motor Poland problem ten usiłuje zamieść pod dywan. Ogólnie jako właściciel i40 także z wgnieceniami nie jestem zadowolony z tego samochodu. Wymieniono w nim w ramach gwarancji
1) po raz drugi tarcze hamulcowe przód ( wymiana co 20 tyś km )
2) skóra z ........ na kierownicy
3) wahacze tylne - cicha akcja serwisowa
4) światła przód
5) tylne środkowe światło stopu ( woda w środku )
6) roleta bagażnika
7) kluczyk rozsypał się podczas jazdy
a teraz te wgniecenia na ramie dachu ( nie wożone nic na bagażniku !!!!!! )

Iktorn

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #113 dnia: 21 Kwiecień 2015, 14:20:44 »
bandyta 1,2 i wsteczny ciężko wchodzą w innych samochodach (u mnie też) zwłaszcza jak jest zimno na dworze. Podobno to problem oleju w skrzyni, którego właściwości nie są dostosowane do zimniejszych krajów Europy (ew. takich mających zimę  :-P ). Chyba Koreańczycy myśleli, że klimat jest w całej Europie jak w Hiszpanii  :evil:
Co do czujników to z tyłu pierwsze słyszę o problemach. Nawet niefabryczne się nie sypią. Za to z przodu to tragedia (jadę 3 raz na wymianę - łącznie do tej pory 2x przód i 1x lewa strona)

Denny4

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #114 dnia: 21 Kwiecień 2015, 23:50:43 »
Cytat: "cajrus"
Witam .!
Panowie mam i40 z systemem key free. Dzis zaczol mi dokuczac problem z guzikiem odpalenia samochodu. Mianowicie na przycisku sa trzy "pozycje". Pierwsza to OFF . Druga to ACC , trzecia to ON. Po nacisnieciu przycisku raz bez wcisnietego sprzegla powinno zaswiecic  sie ACC. (tak sie dzialo do dzis) i zaswiecaly sie wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej.Nastepnie wciskalo sie sprzeglo i samochod odpalal. A od dzisiejszego ranka po jednokrotnym nacisnieciu przycisku samochod odrazu odpala.Omija pozycje ACC. Nadmienie jeszcze fakt ze jesli samochod mamy na biegu i wciskamy przycisk wl. samochodu to zaczyna robic (żabki) i nie potrafi sie zapalic, dopuki nie wcisniemy sprzegla.

Wiecie moze co to za usterka moze byc????


I jak panowie doradzi ktos co to za usterka???


Jak najbardziej śmiało mogę Ci powiedzieć że uszkodzeniu uległ czujnik położenia pedału sprzęgła.
Komputer cały czas dostaje z niego sygnał że masz wciśnięty pedał sprzęgła.
Ja też mam kluczyk zbliżeniowy i nigdy nie wciskam przycisku start/stop --> sprzęgła --> przycisku start/stop.
Zawsze po wsiadaniu sprzęgło --> przycisk start/stop i w międzyczasie zapinam sobie pasy zanim się bidulka ogarnie z systemami i odpaleniem.  :-D

prezespl

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #115 dnia: 23 Kwiecień 2015, 21:46:36 »
Witam

Od 10 dni jestem posiadaczem i40 CW w wersji Style. Auto ma przebieg 32000 tys. km.

Auto generalnie ok ale kilka usterek po tym tygodniu wyszło.  Większość to problemy, które były opisywane w tym poście:
1) Trzeszczy deska rozdzielcza po prawej stronie. Nie zawsze ale trzeszczy.
2) Nieraz na niskich biegach wentylatora słychać tyrkanie z kratki nawiewów, tak jakby po prawej stronie.
3) Przy prędkościach powyżej 100 KM/H słychać delikatny świst z prawych tylnych drzwi, tak jakby szyba była niedomknięta
4) Raz rano zdarzyło się że czujnik z przodu pokazywał ze jest przeszkoda chociaż nic nie było przed autem - ustało po chwili.
5) Często jak rozmawiam przez zestaw głośnomówiący druga strona mówi że rwie mój głos. W poprzednim aucie gdzie używałem tego samego telefonu tego problemu nie było. Muszę jeszcze sprawdzić z innym telefonem, chociaż ten co mam jest dobry (Xperia Z1 Compact) tego problemu nie było.

Co mnie zaskoczyło in minus:
1) Przeciętna jakość audio. Muzyka odtwarzana przez bluetooth jest płaska.
2) Nie można zmieniać utworów przy odtwarzaniu z bluetooth
3) Nie wyświetla nazw utworów w trybie bluetooth
4) Faktycznie jest podatny na wiatr boczny, ale według mnie można się do tego przywyczaić

Neutralne uczucia:
1) Praca sprzęgła - bierze bardzo nisko i na mój gust za dużo siły trzeba użyć żeby wcisnąć sprzęgło.
2) skrzynia 6 biegowa manualna - często gęsto przyśpieszam na 4 do zadanej prędkości i od razu 6. szczególnie w trasie często pomijam 5 bieg. Może muszę się nauczyć korzystać z tego  :-/
3) Plastiki na połysk - ładne, efektowne, ale trzeba strasznie uważać żeby nie porysować.

Co na plus:
1) Cicha praca silnika
2) Ekonomika jazdy. Mam za sobą pierwszy przejazd pełny bak. Spalanie porównywalne do poprzedniego auta (Peugeot 406 2.0 HDI 110 KM), a uważam że 406 miała naprawdę fajne spalanie. Dodam, że parę razy cisnąłem  :mrgreen:  i uczę się dopiero jak ekonomicznie jeździć tym autem, więc wydaje mi się narazie ok.
3) Wspomaganie kierownicy- bardzo ładnie pracuje. Nie uważam że przy większych prędkościach jest za delikatne. Wraz ze wzrostem prędkości jest jak dla mnie odpowiednio
4) Ergonomia. Według mnie jest wszystko tam gdzie potrzeba. Może jedynie przyciski do zmiany temperatury mogłyby być nieco większe.
5) Widoczność - myślałem, że będzie gorzej. Dla mnie ok.
6) Ilość miejsca i komfort - jak dla mnie ok.
7) Bagażnik i schowki
8) Zawieszenie - dla mnie ok - jeżdżę spokojnie z reguły, ale nie odnotowałem dziwnego zachowania. Przy prędkości powyżej (trochę  :mrgreen: ) 140 auto prowadziło się pewnie i stabilnie.
9) Wygląd zewnętrzny. Cały czas mi się podoba  :mrgreen:

Usterki, które opisałem zgłoszę i zobaczymy jaki będzie efekt. Auto jest jeszcze na gwarancji 2,5 roku. Szkoda że nie obejmuje już audio bo ten bluetooth i rwanie mojego głosu mnie strasznie wkurza.

Poczytałem trochę to forum i generalnie niepokoją mnie dwie rzeczy:
1) Awaria systemu bezkluczykowego, którzy niektórzy opisywali. Odpukać w niemalowane żeby mnie to nie spotkało. (Może warto za wczasu zaktualizować jakiś soft???
2) Rama dachu - ten post jest zmroził szczerze mówiąc - łapię się na tym że czasami zerkam na linię dachu  :roll:

Ogólnie auto na gwarancji, więc w teorii nic mnie nie powinno obchodzić ale mobilność auta to dla mnie podstawa. Mam ciekawsze zajęcia niż odwiedzanie ASO :-)

Ogólnie na razie jestem bardzo zadowolony. Gdyby nie te niedociągnięcia, które opisałem ocena auta była w tym momencie 5+ a tak jak na razie 4+. Za te pieniądze takich rzeczy po prostu według mnie nie powinno być. Z drugiej strony młode auto i może to po prostu wady, które ASO już zna i wie jak je naprawić.


Zobaczymy czy ASO poradzi sobie z usterkami. Odpisze jak zostawię auto w serwisie - myślę ze za jakieś 2-4 tygodnie.

Pierun

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #116 dnia: 11 Maj 2015, 18:18:35 »
Cytat: "Rafixxxx"

Od samego początku samochodem "wozi" przy prędkości około 140 km/h (nie jest to prędkość kosmiczna na autostradzie). Zrobiona geometria, zmiana ustawień wspomagania (było podobno ustawione na Australię)  i wymiana tylnych amortyzatorów!!! Nadal jak woziło tak wozi.


Też tak miałem. No może tragedii nie było ale myszkowanie było. Wy..... W kosmos seryjne Hankoki i założyłem Dunlopy SP Sport Blurespons. Zdecydowanie lepiej i to bez dwóch zdań.

Pozdrawiam.

Marcin12

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #117 dnia: 11 Maj 2015, 19:57:57 »
Hej Pierun
W jakim rozmiarze miałeś te Hankoki w 16 czy 17 ?
Tez właśnie podejrzewam ze one są zbyt miękkie.
Ale mam 16 i zastanawiałem się czy nie usztywnić 17 co by się wiązało z większymi kosztami bo bym musiał nowych alusów szukać a tak to zmienił bym tylko opony na   michelin energy saver +
Pozdrawiam
Marcin

Nie cytujemy (szczególnie w całości) wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli jest ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla

Pierun

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #118 dnia: 12 Maj 2015, 17:00:52 »
Też tak rozmyślałem nad 17, ale za dużo kasy taka operacja by pochłonęła wiec pozostałem przy seryjnych alufelgach 16-calowych. Wymieniłem jedyńie oponki na Dunlopy.

Marcin12

  • Gość
[i40 VF] Lista problemow I40
« Odpowiedź #119 dnia: 12 Maj 2015, 19:41:36 »
Hej Pierun

Dzienny wielkie za odpowiedz, już teraz wiem, w jakim kierunku zmierzać

Pozdrawiam