Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Wybór auta

<< < (11/15) > >>

jaclwapl:

--- Cytat: "pumek1976" ---Witam

Posiadam Santka z 2002r 2,0 CRDi z automatyczna skrzynią biegów. Zgodzę się z przedmówcami. Jeżeli dbamy o skrzynię jak i o cały samochód to nie ma prawa nic złego sie jej stać. Co do kosztów wymiany oleju w skrzyni to 1000zł z robocizną nawet nie wychodzi tylko zdecydowanie mniej, a to ze względu, że nigdy nie jesteśmy w stanie spuścić całości oleju ze skrzyni i z tych 8 czy nawet wiecej jak to podaje instrukcja Santy litrów oleju, daj boże by weszło 6. Cena o ile dobrze pamiętam to około 45-50zł za litr. Filtr oleju w skrzyni też nie jest jakimś tam mega wydatkiem. To tyle co do kosztów. Moje zdanie jest nie zmienne od momentu kiedy kupiłem Sante w automacie. Only automat :)
Czytając opinię o większym zużyciu paliwa pojazdu z automatyczną skrzynią aniżeli w manualu, to racja różnica jest około 1-1,5litra na 100km, lecz wygoda nieporównywalna. Ja osobiście polecam Santka w automacie
--- Koniec cytatu ---


Podpisuje się rękami i nogami.... Automat to super sprawa i również nigdy nie zamienię na manuala... można czerpać przyjemność z jazdy bez konieczności machania wajchą:)... czasami w mieście jednak ręka przydaje się do czegoś innego niż zmiana biegów:) Jednym słowem automat to luksus a nie utrapienie...
Za płyn wychodzi mi ok 1000 zł z robocizną bo wymieniają również płyn w przekładniach oraz robią płukanie skrzyni tak żeby cały stary płyn wylać... bez tego to koszt byłby w okolicach pewnie 600-700 zł max.

stolek6:

--- Cytat: "michal1142" ---
--- Cytat: "jaclwapl" ---Panowie dyskusja nad wyzszoscia a/t nad manualem , i odwrotnie , nie ma sensu. Kazdy lubi co innego. Bardziej chodzi o aspekty jakosci stosowanej skrzyni w hyundaiu , czy mozna ja polecic. Z moich obserwacji ( i niestety doswiadczenia ) jedyna problematyczna ( awaryjna ) skrzynia to ta z 2,0 crdi 2wd.
--- Koniec cytatu ---


Masz na myśli manual?
--- Koniec cytatu ---


Tak manual
Teoretycznie kupujac uzywke z automatem to i silnik powinien byc w lepszej kondycji. Skrzynia eliminuje szarpanie, przeciaganie na biegach itp. Teoretycznie zapewnia ciagle optymalne warunki pracy silnikowi. A jak ktos na dodatek szanowal skrzynie to , poza zmora dzisiejszych czasow , czyli czujnikami, nie powinno sie tam nic dziac

michal1142:
No tak jeden woli córkę, drugi teściową. Zgodzę się z argumentem, że w miejskiej jeździe przy automacie można kogoś pogłaskać lub pobawić się smarkfonem  :-D

Jednak będę się upierał, że skrzynia manualna daje lepsze panowanie nad autem i pozwala nam ograniczyć zużycie paliwka.
Podpowiedzcie mi jeszcze ile wytrzymują automaty w Santafku? 200 tyś? 300tyś
A jaka jest żywotność sprzęgła i dwumasy?

Jnx:
Witam wszystkich forumowiczów.
Panowie prosiłbym o bardziej szczegółowe informacje na temat wyglądu zewnętrznego Santa Fe pierwszej generacji. Chcę kupić to auto w wersji z napędem na cztery koła, piszecie na forum, że jest to dość charakterystyczny model, więc mam kilka pytań, co może ułatwi mi selekcje ogłoszeń które przeglądam.
1. Jeśli chodzi o emblematy 4WD i ewentualnie CRDi to gdzie one powinny się znajdować?
2. Czy jest jakaś reguła, tzn. że np. emblematy są zawsze na drzwiach i tylnej klapie i jak ich nie ma to znaczy, że elementy były wymieniane lub malowane?
3. Co z wlotem na powietrza na masce? Czy występuje tylko a autach z rocznika 2001 i 2002 czy w nowszych też (bo i takie ogłoszenia oglądałem?
4. Tak ogólnie proszę jeszcze o jak najwięcej wskazówek na co jeszcze zwrócić uwagę przy przeglądaniu ogłoszeń, żeby nie tracić czasu i pieniędzy na jazdę po kraju.

stolek6:
Znaczek napedu jest tylko na klapie bagaznika. Znaczki crdi tylko na obu przednich drzwiach. 2wd czesto jest na felgach stalowych, a jesli na alumach to maja inny ksztalt, niz w 4x4 i sa to 15' a w 4x4 16'. Ogolnie cale kola sa zauwazalnie mniejsze. 4x4 jest zawsze na alufelgach. Wlot na masce ostatecznie zniknal w 2003 roku i byl tylko w dieslach.
Wersje z za oceanu maja slupki boczne w kolorze nadwozia i zdarzaja sie klapy bagarznika bez wycieraczki. Wersje po lifcie od 2005 maja inne zderzaki , atrape chlodnicy , tylne swiatla i nowy wzor felg alu. Roznia sie tez materialami w srodku i innymi zegarami. Wystepowaly przejsciowki od 2004 roku. Ale zawsze byly w konfiguracji nowe nadwozie/stary silnik i naped, lub odwrotnie. A nigdy np. nowe wnetrze, nowa atrapa a stare zderzaki i np swiatla. To juz jest kombinacja. Zdarza sie tez ze nowy silnik i tylny most nie maja przycisku zmiany napedu. Wtedy sprzeglo elektromagnetyczne jest zapiete na stale.
Dodam ze w.w. informacje sa oparte na moim doswiadczeniu ponad 4 letniej eksploatacji trzech sanciakow i ogolnym zainteresowaniem modelem. Wiec jesli gdzies sie myle to prosze o poprawienie. Niestety znalezc szczegolowe info na temat s.f. wcale nie jest tak latwo. A strona autocentrum np. wprowadza w blad piszac ze santa fe i kia sorento to blizniacze konstrukcje, gdzie te auta poza detalami w nadwoziu nie maja ze soba nic wspolnego.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej