Teraz ja napiszę, co według mnie zasługuje na pochwałę w i40, a co mnie denerwuje. Przebieg auta ok 65 tys (sedan/premium), ja zrobiłem nim ok..5 - 6 tys (trasa/miasto).
Może na początku wady, bo trochę nazbierałem tego:
1) Ogólny, jak już to pisałem, problem blacharski. Rdza na dachu, przy przednim styku z szybą. Czytałem sporo forum, to problem dotyczy większości aut, niezależnie czy przed, czy po liftingu, bo sam widziałem, co dzieje się z np z dachem w poliftowym aucie i to nie tylko w przedniej części.
2) Wyciszenie. Do 110 - 120 ok, potem dziwne szumy z tylnych drzwi, i przy wyższych prędkością, niestety bardzo czuły na podmuchy :-/ trzeba mocno uważać na autostradzie, co potrafi zmęczyć.
3) Zawieszanie, sporo do poprawy, nie tłumi dziur w zadowalający sposób, mam spore zastrzeżenia.
4) Czujnik deszczu, już czytałem gdzieś, że bardzo dziwna praca, bo wiele osób się skarży i u mnie to samo. O ile jasno na dworze, czujnik jeszcze poprawnie pracuje, natomiast po zmierzchu... totalna klapa, przy ustawionej najwyższej częstotliwości, musi naprawdę dużo napadać, żeby wycieraczki zechciały się ruszyć. Koreańczycy tutaj są daleko z tyłu za konkurencją.
5) Sensor zmierzchu. W 1 stron działa ok, tzn jeżeli z ledów przechodzi na światła mijania to ok, ale w 2 stronę, potrzebuje naprawdę dużo czasu, żeby wrócić do ledów. (Czepiam się szczegółów, ale piszę już o wszystkim :mrgreen: )
6) Granie, tzn nie wierzę, że Infinity takiego bubla zamontowało do i40, bo gra średnio, ale nie tak jak zachwalają na wersję premium, bo zwykła wersja z głośnikami JBL, gra identycznie :shock:
7) Parujące lampy przód i tył, wymiana nic nie daje... a wada wg mnie duża :-x

Skrzypiąca tapicerka z przodu, gdzie serwis rozkłada ręce.
Chyba na tyle z większych wad, są jeszcze jakieś małe pierdoły, ale już za dużo czepiałbym się.
9) Niestety słaba jakość materiałów wykończeniowych i to kuje w oczy :evil:
Jeżeli chodzi o zalety, to:
1) przede wszystkim wygląd i to niezależnie, czy sedan, czy kombi, auto po prostu rzuca się w oczy ;-)
2) przestrzeń, wielki plus dla i40, bo sporo miejsca z przodu czy z tyłu, a co za tym idzie komfort w podróżowaniu.
3) wygodne fotele oraz kanapa z tyłu. Też postarali się Azjaci i to mocno. Przy dłuższych trasach, nic nie boli, nie jest się zmęczonymi ogólnie z auta nie chcę się wychodzić 8-)
4) ładne zegary, ładnie spasowana i czytelna deska rozdzielcza, człowiek nie gubi się w przyciskach i jak dla mnie piękne niebieskie podświetlenie.
5) Bardzo ważny plus, dobrze działająca skrzynia biegów i w miarę sprężysta praca silnika, aczkolwiek brakuje mu koni pod maską.
Układ kierowniczy, ani na plus ani na minus. Działa poprawnie, ale bez rewelacji.
Ogólna opinia... nie ma aut idealnych, auto ma jeździć i się nie psuć, oby tak było jak najdłużej :-D za taką cenę, chyba nie znajdzie się lepszego auta. Jest kilka rzeczy, gdzie Hyundai musi poprawić się, tzn blacha, układ zawieszenia nie zadowala, szum dość duży, przy prędkościach autostradowych. Trochę elektroniki, jak sensor zmierzchu, czy czujnik deszczu, gdzie Japończycy, czy Niemcy są daleko z przodu. Widać też, że zaoszczędzili sporo na wykończeniu. Ale chyba dużo czepiam się :-P ogólnie są dobre opinie o silnikach, ja też póki co nie narzekam i to może być wielkim plusem dla Hyundaia, zresztą teraz nie robi się aut, które polatają 300 tys km. Hyundai robie ładny design, oby jeszcze wszystko w środku poszło troszkę do przodu, to przynajmniej ja będę mega szczęśliwy.
I już nie mogę sie doczekac, co tym razem wymyśla Azjaci, bo poprzeczkę postawili sobie wysoko :-P
http://www.autobild.de/artikel/hyundai-i40-kombi-facelift-2018-alle-infos-erlkoenigbilder-13189721.html