Forum > i40 VF
[i40 VF] i40 - Pierwsze wrażenia.
bomen:
Akurat dealer miał jeszcze 2 auta z 2011 z czego jeden to 2 litrowa benzyna, a drugi to 135KM diesel. Wiec musiałem albo brać co jest, albo grubo dopłacać do rocznika 2012.
Wygrała benzyna i zobaczymy jak będzie dalej, bo na razie komputer zatrzymał się przy 13litrach/100km. I pewnie tak zostanie, bo strasznie ciężko mi się przestawić na wrzucanie biegów sugerowanych przez komputer. Kto to widział wrzucać 5 bieg przy 60km/h ?
Mike82:
bomen, gratuluję zakupu no i szczęścia, bo nowe auta z 2011 r. rzadko można spotkać u dealerów a cena takich samochodów jest atrakcyjna. Spalanie powinno się zmniejszyć w miarę upływu czasu, pamiętaj że silnik jest na dotarciu przy nowym samochodzie. Moja Sonata z 2008 pali w mieście niewiele mniej. Przy Twoich rocznych przebiegach da się przeżyć taki pobór paliwa, zresztą wolnossące benzyniaki są teoretycznie najmniej awaryjne. Z kolei turbodiesle co do zasady lepiej znoszą jazdę w trasie niż na krótkich odcinkach pokonywanych w mieście. 5 bieg przy 60 km/h to nadgorliwość ale przy 70 km/h, nie powiem zdarza mi się wrzucać "piątkę" :-)
tipsi:
--- Cytat: "bomen" ---Witam
Jeździ może ktoś wersją 177 KM ? Jak tam ze spalaniem?
--- Koniec cytatu ---
Rozmawiałem z jednym Ukraińcem, który jeździ 177 KM z AT i jęczy, że strasznie dużo pali - przeciętnie 11 l (mieszany). Ale i tak bym taki brał ;)
przekop:
Witam.
Mam i40 od lipca. Spalanie wskazane przez komputer faktycznie bywa przekłamane. U mnie aktualnie waha się około 6. Auto jeździ głównie w trasach >100 km.
Z usterek załapałem się na AFLS - czekam na lampy już około miesiąca. Wymienioną mam też 1 tylną lampę, która zaparowała.
Od wczoraj samochód stoi w serwisie w Warszawie na Wawelskiej. Nie odpalał, zachowywał się jak rozładowany. Serwis telefonicznie twierdził, że to nie akumulator. Po przyjeździe assistance, auto jednak uruchomiło się na kablach. Dziś ma się wyjaśnić co mu dolegało.
Przy okazji muszę pochwalić Assistance Hyundai'a. Po przyjęciu zgłoszenia oddzwonili w 5 minut, kolejne 15 czekałem na przyjazd.
Nie podoba mi się za to serwis z Wawelskiej. Mam wrażenie, że za każdym razem gdy z nimi rozmawiam, próbują mi udowodnić "że się nie znam". Gdy pierwszy raz do nich przyjechałem, to sami zachowywali się jakby pierwszy raz mieli do czynienia z i40.
Czy załapał się już ktoś na pierwszy przegląd w ASO? Gdzie i ile sobie za niego liczą?
Konrad:
#przekop, miałem już dwa przeglądy (tzw. mały po 15 i duży po 30) + wymianę oleju po 5 tys. W Radomiu za duży przegląd (czyli standardowe rzeczy) zapłaciłem 938zł brutto. Auto miało jeszcze 30% klocków, więc pewnie w kwietniu sprawdzę również cen tej usługi.
W przeciągu 14 miesięcy pokonałem 35 tys. km. Średnie spalanie w jeździe mieszanej (z niewielką przewagą miasta) - stan na dzień dzisiejszy 6.8l/100km.
Serwis, to bardzo złożona sprawa, jak wiesz pracują tam ludzie, fakt nie każdy serwis widział i40 i w wielu miejscach auto to budzi przestrach, podziw i ślinotok. Osobiście mogę polecić serwis w Radomiu - serwisują dwie i40 i mają też swoje demówki. Jak czegoś nie wiedzą to się dowiadują! A z Warszawy przyjedziesz w 50 minut.
Nawigacja
[#] Następna strona