Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
vavoom:
Wyjaśniałem kilka komentarzy wyżej czym jest sprzęgło wiskotyczne, a czym jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym.
Jeśli mechanizm różnicowy ma jakikolwiek układ ograniczający jego poślizg, to jest to Limited Slip Differential. Z definicji. Bez znaczenia, czy jest na osi, czy między osiami.
A chyba nikt nie ma wątpliwości, że Santa Fe nie ma otwartego centralnego dyfra.
Arni71:
Wcale tego nie neguję, jednak nikt na tym forum nigdy wcześniej nie nazwał tego inaczej niż przekładnia kątowa ewentualnie reduktor :) nawet gdy był temat poszukiwań w związku ze zmianą napędu z 2WD na 4WD :)
wydminianin:
--- Cytat: "vavoom" ---W temacie rodzaju mechanizmu nie ma żadnych wątpliwości:
https://www.awdwiki.com/en/hyundai/#Santa_Fe_I_2_7V6__2_0_diesel_2001_2006
Test jasno wykazał, że to wersja z w/w centralnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Pytaniem pozostaje sprawność tego mechanizmu, jeśli ktoś chciałby przetestować swój egzemplarz i porównać, to proszę o kontakt.
--- Koniec cytatu ---
No i właśnie o tę sprawność mechanizmu toczymy zajadłą dyskusję :mrgreen: . Logicznie myśląc, gdyby mechanizm (jakkolwiek zwany)był sprawny, to przy przedniej osi na rolkach spokojnie by zjechał, bo nawet 40% "napędu" to więcej niż to co na filmie. Chętnie bym wjechał na takie rolki swoim Santkiem, ale trochę daleko :-/
vavoom:
@wydminianin, dokładnie to napisałem w pierwszym komentarzu dotyczącym testu... :-)
Wg właściciela samochodu wszystko jest sprawne.
Kolego @vanhelsing, widzę, że jesteś z Rzeszowa. Czy napęd w Twoim SM to nie czasem to samo, co w testowanym egzemplarzu? Tak twierdzi awdwiki.
vanhelsing:
Czytałem opis w adwiki. Powiem szczerze-nie wiem czy to na pewno dokładnie taki sam napęd. Rozmawiałem z kilkoma osobami przed zakupem auta żeby dobrze wybrać. Bardzo chciałem mieć Santa Fe z automatem i wtedy odradzano mi to zestawienie. Mechanik pracujący w serwisie ASO Hyundai mówił, że ten napęd łączony z automatem to w razie usterki kłopoty i duże koszty. Takie same opinie usłyszałem w znanej w całej Polsce firmie specjalizującej się w częściach do Koreańczyków. Polecali natomiast model łączony z manualną skrzynią z uwagi na bezawaryjność i świetne działanie w każdych warunkach i to się potwierdziło w użytkowaniu. Pamiętam,że ten znajomy z ASO Hyundai użył określenia, że "stały napęd w automacie wcale nie jest stały, prawdziwy stały będziesz miał w manualu". Czyli według nich napęd w tych autach się różnił :-/ W końcu kupiłem 2.0 CRDI z manualem ale dlatego,że nie udało się znaleźć dobrego i ładnego automatu. Dlatego tak ciekawi mnie ta dyskusja. Powiem jeszcze tyle, że mój samochód bez problemu wyjechał by z każdej sytuacji na filmie. Nie testowałem go na rolkach,ale w wielu sytuacjach w normalnym aktywnym używaniu. Mam duże gospodarstwo rolne zamienione na siedlisko rekreacyjne. Dojazd gruntówką,szutrówką,lasem,koleinami itp. Na wiosnę w rozmokniętej ziemi jak budyń lub błocie 20cm bez problemu, w lecie pod górkę o dużym nachyleniu po mokrej trawie bez problemu. W zimie raz jechałem w śniegu który miał 30-40 cm, podłoże szutrowe i jechał....w każdych warunkach. Trawersowałem płytkie rowy, bawiłem się fajnymi wykrzyżami mimo,że to nie terenówka :mrgreen: To genialne auto, które z dobrymi oponami i nie mówię o ATR potrafi naprawdę wiele o ile ma LSD :mrgreen:
Nawigacja
[#] Następna strona