Forum > Zakup Hyundaia
KUPNO - Sonata
kosmos2011:
Nigdy jej nie wyeliminowano do końca produkcji montowano numer 23300-25200.
Poprawiono część zamienną na numer 23300-25922 i montowano w wypadku awarii.
http://www.ebay.com/itm/GRANDEUR-TG-08-10-SONATA-04-09-TUCSON-09-GeNuiNe-BALANCE-SHAFT-2330025200-/121851369686
Ze względu na niski przebieg może panewki nie są w złym stanie i warto zaryzykować.
Dobry olej i filtr oleju skrócenie interwału wymiany i silnik będzie śmigał.
andrzej300:
--- Cytat: "Hants" ---dziadek płacze przy sprzedaży (naprawdę!!!)
--- Koniec cytatu ---
to może ze szczęścia że się pozbył :mrgreen:
nie rozumie tych ludzi, płaczą, wzruszają się za kawałkiem żelaza,plastiku i gumy, równie dobrze moge płakać przy sprzedaży telefonu, krzesła, kurtki...tylko...po co ?
nie traktujmy aut jak członków rodziny, na zachodzie jest to tylko przedmiot do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a nie relikt kultu
jak dla mnie każde auto to i tak kupa złomu która i tak kiedyś pójdzie do huty
Hants:
Będzie trochę oftopicznie. Gentelman sprzedający auto osiągnął już wiek, w którym czas na komunikację publiczną lub taxi. Nie wiem, czy oczy mu się szkliły za autem, utraconą młodością lub przez niepełnosprawność.
Nas też to kiedyś nie ominie.
darekn15:
--- Cytat: "kosmos2011" ---W silnikach G4KA i G4KC jest problem z modułem balansu w którym znajdują się popmy oleju.
Nieprawidłowo działa suwak który steruje baypassem łączącym pompy oleju.
W połączeniu z długim interwałem wymiany oleju i stosowaniem kiepskich olejów panewki machają na pożegnanie.
Żeby pozbyć się problemu należy wymienić cały moduł na numer:
G4KA: 23300-25903 + miska olejowa 21510-2G500 + śruby 21390-2G020 i 21390-2G050 http://koraps.com/shop/item.php?it_id=446462
G4KC: 23300-25922 + miska olejowa 21510-2G500 + śruby 21390-2G020 i 21390-2G050
Wszystko to ma sensy tylko wtedy gdy najpierw zrobimy rewizję dołu silnika i sprawdzimy panewki korbowodowe i główne.
.
--- Koniec cytatu ---
Przeczytałem wątki z forów rosyjskich zamieszczone kilka postów wcześniej (po translacji googli z ru do eng).
Jeśli dobrze zrozumiałem to silnik 2.0 G4KA niekoniecznie musi "cierpieć" na problem smarowania panewek.
Poniżej cytat komentarza z wątku https://www.drive2.ru/l/456176930077541627/
Jenek85
(..)
2.0 travel long without interventions, and 2.4 does not. And I also confirm this, as the former employee of OD Hyundai.
Również komentarze w wątku https://www.drive2.ru/l/8643420/ mają podobny wydzwięk tzn że 2.4 psuje się często, a 2.0 niekoniecznie.
Od siebie dodam że zanim zakupiłem Sonatę NF 2.0 144KM (2007r) pogadałem z przygodnie spotkanymi taksówkarzami jeżdżącymi właśnie Sonatami 2.0 NF (jedna przed FL , druga po więc silnik już 165KM ).
Pierwszy czyli posiadacz NF-ki 144KM twierdził że miał przebieg 160kkm (z czego sam zrobił 60kkm) - brak uwag do pracy silnika i ogólnie całego auta.
Drugi czyli posiadacz NF-ki 165KM miał przebieg 320kkm. Z silnikiem miał problem - remont gniazd zaworowych przy blisko 300kkm (z tego prawie 200kkm zrobione lpg), brak problemu z panewkami.
Może to jednostkowe przykłady, ale jakoś współgrają z komentarzami z rosyjskiego forum.[/i]
kosmos2011:
Może tak być bo G4KA posiada zewnętrzną pompę oleju, a G4KC pompa jest razem z balansem.
Tak czy inaczej w silniku G4KA był jakiś problem z balansem bo był zmieniany z innym numerem.
.
Nawigacja
[#] Następna strona