Forum > Zakup Hyundaia
KUPNO - Sonata
dundy:
Witam,
Znalazłem taką Sonatę:
http://allegro.pl/hyundai-sonata-3-3-b-gaz-prins-bezwypadek-idealny-i4246110499.html
Numer VIN: kmheu41fp5a072429
Czy ktoś się orientuje jakie mogą być koszty serwisowania takiego samochodu? Na przykład kiedy wymienia się rozrząd i ile kilogramów złota to kosztuje? :-P
I czy w ogóle samochód jest wart głębszego zainteresowania?
kosmos2011:
Screen http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5368
Rozrząd=łańcuch
http://koreacat.ru/hyundai/vin?vin=kmheu41fp5a072429+
Numery części http://hyundai.epcdata.ru/sonata/22748/?vin=kmheu41fp5a072429 potem po numerze cena.
mzjr:
Dzień dobry wszystkim. Mam na oku tę Sonatę OGŁOSZENIE
Sprzedawca wydaje się uczciwy. Podesłał mi więcej zdjęć LINK
Poza tym co w ogłoszeniu, dowiedziałem się od właściciela, że jest jeszcze do zrobienia wymiana świecy zapłonowej, bo zaczyna się przepalać i filtr paliwa, bo nie był wymieniany od dłuższego czasu - ale postara się na dniach te rzeczy zrobić.
Dodatkowo:
--- Cytuj ---Sterownik to konkretniej KME AKME - starsza wersja G3, ale sterownik (program) podchodzi od G3 - głównie różnią się cyferką
Instalacją zajmował się warsztat z Grajewa na ul. Wiórowej 18 (http://www.autogaz.grajewo.com/kontakt-z-nami.html) - prócz tego od dłuższego czasu drobne poprawki typu zmiana temperatury wprowadzałem ja ze względu na posiadanie interfejsu
Reduktor to KME Silver, bodajże do mocy ok. 200 KM. Wtryski to albo OMVL RegFast, albo ValTeki - za kilka godzin się upewnię i dam znać. Butla LPG ma pojemność 51l w miejscu koła zapasowego, homologacja do 04.2016, produkcja GZWM Grodków S.A.. Prawdopodobnie przyda się wymienić filtr fazy lotnej (koszt ok. 10zł), bo ja go nie wymieniałem i w sumie tez nie pytałem, czy poprzedni właściciel go wymienił.
Odnośnie serwisowania - bez kłamania, nie posiadam książeczki serwisowej i z tego co wiem, poprzedni właściciel też nie korzystał z usług ASO, ja również nie. Obecnie autem opiekuje się mój ojciec - mechanik z Grajewa (http://pomocdrogowagrajewo.supermechanik.pl/), także w razie jakichś pytań technicznych to głównie on odpowiada, gdyż ja jedynie użytkowałem auto :)
Prócz tego nie ukryję - największą wadą jest przede wszystkim karoseria, która nie była ocynkowana. Mimo powtórnego lakierowania znów gdzieniegdzie wychodzi rdza, jednak nie jest jej dużo - typowa ilość na 15-letnie auto. Jednak pod względem mechanicznym jest świetnie - auto kupiłem głównie ze względu na sprawnie działającą skrzynię biegów i dość niskie spalanie, no i bardzo żywotny silnik. Tak więc w razie kupna będzie czekać Pana ewentualne zakonserwowanie karoserii (choć moim zdaniem nie powinno się rozrastać - od zimy rdza się nie powiększa). Przed sprzedażą ojciec wymieni jeszcze kilka tych problematycznych rzeczy, które niedawno się pojawiły: filtr paliwa, świeca/świece i ewentualnie pozostaje przednia prawa tarcza hamulcowa, która jest nieco krzywa i przy hamowaniu z dużej prędkości nieco "puka".
--- Koniec cytatu ---
Warto się w to pchać? Ile te nadkola wytrzymają i jaki koszt ewentualnej naprawy?
Planuję ok. 2 lat jeździć autem.
EDIT:
Doszły zdjęcia podwozia. Martwi mnie sporo rudej :-/
kosmos2011:
Widzę że nie przeczytałeś całego tematu bo gdybyś spojrzał na zdjęcie 42 (dziura w sankach silnika) to już byś nie pytał o ten egzemplarz. Sprzedawca ma tupet pisząc "Samochód ma minimalne wady, których już nie poprawiałem, bo to „duperele” chyba tata nie pozwalał mu wchodzić po podniesione auto. Do piekła z takim samochodem i tyle.
Dla potomności Krzysztof tel 510 472 300, 510-472-300, 510472300, Grajewo, Podlaskie
mzjr:
Zdjęcia podwozia dostałem na chwilę przed umieszczeniem posta. Faktycznie potem zobaczyłem sanki, przewody hamulcowe i całą resztę. Masakra.
Nawigacja
[#] Następna strona