Autor Wątek: [Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki si  (Przeczytany 18349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Listopad 2012, 20:39:38 »
Cytat: "kml"
:shock: ?


Gdyby to kobieta napisała byłoby wszystko w porządku ale jak facet do drugiego faceta mówi "mój drogi" to jest coś nie tak... ;)

Cytat: "kml"
Przejechałeś od nowości 180 tys km na jednym sprzęgle?

Tak, tzn. jakbyśmy mieli być dokładni to użytkowników w rodzinie jest kilku. Niemniej jednak auto od nowości w tych samych rękach, przebieg więc w 100% autentyczny, w tej chwili ponad 180tys. km i sprzęgło nie wymieniane.
Mało tego, nic nie wskazuje na to by się miało zaraz skończyć :)

Cytat: "kml"
120km to jest 40 więcej niż seria czyli 30% więcej - jestem się gotów tu i teraz założyć, że sprzęgło padnie momentalnie i nie mówię tutaj o bezmyślnym katowaniu tylko o jeździe kiedy nie myśli się o benzynie.


Jakby mi ktoś taki tuning zasponsorował (bo koszty na pewno są bardzo duże) to mógłbym się zakładać :)

Cytat: "kml"
Gdyby accent miał być dobrze stuningowany to dawno by był a do tej pory jedyne co mamy to trochę filmów na YT i nikogo kto ma coś takiego


Tu głównie popularność zaważyła pewnie, jak już zdążyłeś zauważyć. Lanosów jest znacznie więcej więc znalazło się trochę osób, które chciały się wyróżnić i trochę je podkręcić. Aczkolwiek takich lanosów też dużo nie ma.

Cytat: "kml"
vide lanosy turbo z przeszczepami z saaba i opla, które mają po ponad 200 koni.


Przeszczepy to już odrębna historia. Tutaj nic nie jest na zasadzie plug&play więc stopień komplikacji w przypadku Accenta byłby pewnie podobny jak przy Lanosie. Tyle, że po prostu chętni się nie znaleźli.

Mnie bardziej by ciekawiło ile można wycisnąć z fabrycznej jednostki ale tego się pewnie nigdy nie dowiemy. No chyba, że ktoś z Nas by się na to zdecydował. Ja raczej nieprędko choć jakby tak szóstka w totka się trafiła to pewnie bym postarał się o status najszybszego Accenta w Polsce :lol:

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Listopad 2012, 21:32:21 »
Cytat: "Łukasz"
Gdyby to kobieta napisała byłoby wszystko w porządku ale jak facet do drugiego faceta mówi "mój drogi" to jest coś nie tak... ;)


Hmmm...

Cytuj
Mało tego, nic nie wskazuje na to by się miało zaraz skończyć :)


To jest dobra wiadomość, ale uważam że to jest dziwne tyle, że w pozytywnym znaczeniu. W warunkach warszawskich i przy warszawskim stylu jazdy 180kkm na jednym sprzęgle w accencie to nic innego jak SF.

Cytuj
Jakby mi ktoś taki tuning zasponsorował (bo koszty na pewno są bardzo duże) to mógłbym się zakładać :)


To się nie stanie :(

Cytuj
Tu głównie popularność zaważyła pewnie, jak już zdążyłeś zauważyć. Lanosów jest znacznie więcej więc znalazło się trochę osób, które chciały się wyróżnić i trochę je podkręcić. Aczkolwiek takich lanosów też dużo nie ma.


Relatywnie było ich/jest od cholery w stosunku do accenta. Do lanosów jest wszystko począwszy od zawieszeń poprzez hamulce na turbo skończywszy a sam temat modyfikacji silników jest oklepany do bólu.

Cytuj
Przeszczepy to już odrębna historia. Tutaj nic nie jest na zasadzie plug&play więc stopień komplikacji w przypadku Accenta byłby pewnie podobny jak przy Lanosie. Tyle, że po prostu chętni się nie znaleźli.


W lanosie jest bo pasują silniki od opla (jakiegoś tam) łącznie z tym, że na rynek niemiecki były fabryczne motory 2.0

Nikt nigdy nie grzebał accenta bo tam nie ma co włożyć po prostu.

Cytuj
Mnie bardziej by ciekawiło ile można wycisnąć z fabrycznej jednostki ale tego się pewnie nigdy nie dowiemy. No chyba, że ktoś z Nas by się na to zdecydował. Ja raczej nieprędko choć jakby tak szóstka w totka się trafiła to pewnie bym postarał się o status najszybszego Accenta w Polsce


Z dużą turbiną i bez podnoszenia kwestii żywotności silnika to można nadmuchać ponad 150km a jak dołożysz do tego NOS to, na krótką chwilę, nawet więcej :)

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Listopad 2012, 22:04:21 »
Cytat: "Łukasz"
Gdyby to kobieta napisała byłoby wszystko w porządku ale jak facet do drugiego faceta mówi "mój drogi" to jest coś nie tak... ;)

Kolega kml pisząc ten post na pewno nie miał na myśli tego co sądzisz. Zapewniam.

Cytat: "Łukasz"
w tej chwili ponad 180tys. km i sprzęgło nie wymieniane.
Mało tego, nic nie wskazuje na to by się miało zaraz skończyć :)

Tylko się cieszyć. Ja nie miałem tyle szczęścia choć uważam, że jeżdżę oszczędnie dla sprzęgła a auta prowadzę od ponad 20 lat.

Cytat: "kml"
W warunkach warszawskich i przy warszawskim stylu jazdy 180kkm na jednym sprzęgle w accencie to nic innego jak SF.

Nic dodać, nic ująć ;-)

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Listopad 2012, 08:01:06 »
Cytat: "Zbyszek"
Kolega kml pisząc ten post na pewno nie miał na myśli tego co sądzisz. Zapewniam.


No raczej  8-)

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Listopad 2012, 09:51:57 »
Cytat: "kml"
To jest dobra wiadomość, ale uważam że to jest dziwne tyle, że w pozytywnym znaczeniu. W warunkach warszawskich i przy warszawskim stylu jazdy 180kkm na jednym sprzęgle w accencie to nic innego jak SF.


Być może. Nie neguję tego bo mój nie jest eksploatowany w warunkach warszawskich.
Cytat: "kml"
W lanosie jest bo pasują silniki od opla (jakiegoś tam) łącznie z tym, że na rynek niemiecki były fabryczne motory 2.0


O tym akurat nie wiedziałem a to faktycznie zmienia sporo jeśli plug&play pasują większe silniki. W Accencie trzeba byłoby kombinować.

Cytat: "kml"
Nikt nigdy nie grzebał accenta bo tam nie ma co włożyć po prostu.


Jak się chce to można tyle, że poziom komplikacji i koszty są większe. Pełno jest Fiatów 126p z większymi silnikami. Tam też wrzucenie większego silnika wiąże się z poważnymi modernizacjami a jednak całkiem sporo osób się za to zabrało. Niektóre z tych przeróbek to zwykłe druciarstwo ale jest co najmniej kilka godnych uwagi. Najmocniejszy ma zdaję sie nawet ponad 500KM ;-)

Cytat: "Zbyszek"
Tylko się cieszyć. Ja nie miałem tyle szczęścia choć uważam, że jeżdżę oszczędnie dla sprzęgła a auta prowadzę od ponad 20 lat.


Jeżeli spora część przebiegu to jazda po zakorkowanej Warszawie to mogłoby to wiele tłumaczyć. Styl jazdy też ma bardzo duże znaczenie ale tego się zdalnie nie da ocenić więc nie komentuję.

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Listopad 2012, 10:01:30 »
Cytat: "Łukasz"
Jak się chce to można tyle, że poziom komplikacji i koszty są większe. Pełno jest Fiatów 126p z większymi silnikami. Tam też wrzucenie większego silnika wiąże się z poważnymi modernizacjami a jednak całkiem sporo osób się za to zabrało. Niektóre z tych przeróbek to zwykłe druciarstwo ale jest co najmniej kilka godnych uwagi. Najmocniejszy ma zdaję sie nawet ponad 500KM


Otóż nie. do 126 wchodzi wszystko i bardzo łatwo a zwłaszcza silniki motocyklowe i wtedy dopiero zaczyna się zabawa jak małer na światłach wydaje dźwięki jak Hayabusa :D

Na chwilę obecną nie znam żadnego silnika, który wchodzi do accenta na tyle dobrze, że nie trzeba ciąć nadwozia.

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Listopad 2012, 14:45:54 »
To nie lepiej kupić jakiegoś przecinaka w stylu BMW E30 2,3 czy 2,5 lub bardziej komfortowo Mercedes 124 Coupe ;>
Wydatek nie duży w stosunku do grzebania w Accencie i wizja bezsensownie wydanych pieniędzy, a spokojnie zaspokoi wszystkie motoryzacyjne potrzeby :)

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Listopad 2012, 15:56:47 »
No pewnie, że lepiej :)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Listopad 2012, 17:34:37 »
Cytat: "Łukasz"
Mało tego, nic nie wskazuje na to by się miało zaraz skończyć :)


Czasem awaria pojawia się nagle i dywagacje i zaczynającej się powolnej agonii odchodzą w niemoc.

tomek27

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Listopad 2012, 23:54:44 »
Temat postu brzmi " Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp. " a Wy o dupie maryny i sprzęgle gadacie. Sypią się i będą się sypały prędzej czy później. Po prostu musi się kiedyś skończyć.


By silnik ori accenta uturbić i się nie rozsypał to potrzeba kute bebechy wsadzić, skrzynie wymienić, bo się rozsypie a i za krótka się zrobi.
Łukasz, poczytaj trochę o montażu turbo a dopiero wtedy dalej się wypowiadaj w tym temacie.

Teoretycznie to mogą gruszki na wierzbie rosnąć.

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Listopad 2012, 00:47:01 »
Cytat: "kml"
Otóż nie. do 126 wchodzi wszystko i bardzo łatwo a zwłaszcza silniki motocyklowe i wtedy dopiero zaczyna się zabawa jak małer na światłach wydaje dźwięki jak Hayabusa :D


Oj nie wszystko a w każdym razie nie wszystko tak łatwo. Najmocniejszy ma ponad 500KM i silnik z... przodu ;)

Cytat: "skali"
To nie lepiej kupić jakiegoś przecinaka w stylu BMW E30 2,3 czy 2,5 lub bardziej komfortowo Mercedes 124 Coupe ;>
Wydatek nie duży w stosunku do grzebania w Accencie i wizja bezsensownie wydanych pieniędzy, a spokojnie zaspokoi wszystkie motoryzacyjne potrzeby :)


IMHO nie tak już abstrahując od tego, że ten wątek to dywagacje teoretyczne ;)
Czym się taki bmw wyróżnia na tle innych? Niczym a uturbiony Accent zdecydowanie by się wyróżniał.

Cytat: "Złośnik"
Czasem awaria pojawia się nagle i dywagacje i zaczynającej się powolnej agonii odchodzą w niemoc.


Nagłe awarie sprzęgła są raczej rzadkie.

Cytat: "tomek27"
Łukasz, poczytaj trochę o montażu turbo a dopiero wtedy dalej się wypowiadaj w tym temacie.


Ja i kml rozpoczęliśmy ten temat więc stawianie mi warunków co do pisania w tym temacie przez Ciebie jest co najmniej bezczelne.
Jeśli mamy ochotę sobie porozmiawiać o dupie Maryny i sprzęgle to o tym właśnie będziemy rozmawiać.

kml

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Listopad 2012, 06:01:49 »
Cytat: "Łukasz"
Oj nie wszystko a w każdym razie nie wszystko tak łatwo.


Powinienem był doprecyzować, że chodzi silnik z tyłu. W takiej konfiguracji jest łatwo.

Cytat: "Łukasz"
IMHO nie tak już abstrahując od tego, że ten wątek to dywagacje teoretyczne ;)
Czym się taki bmw wyróżnia na tle innych? Niczym a uturbiony Accent zdecydowanie by się wyróżniał.


No wyróżnia się jak cholera: turbo lag, brak przyczepności, maksymalna wydumka, bardzo duże prawdopodobieństwo awarii przeniesienia napędu, dramatyczne problemy z trakcją po deszczu, brak dyfra o ograniczonym poślizgu, słabe hamulce i na końcu problem usztywnienia nadwozia.

Ewidentnie same zalety.

Cytat: "Łukasz"
Nagłe awarie sprzęgła są raczej rzadkie.


Aż tak rzadkie nie są :( Poza tym wydaje mi się, że istotna kwestia jest taka, że ta awaria nastąpi na 99% a to czy będzie mniej czy bardziej gwałtowna nie wydaje się być aż tak ważne wobec pewności, że wystąpi.

Cytat: "Łukasz"
Ja i kml rozpoczęliśmy ten temat więc stawianie mi warunków co do pisania w tym temacie przez Ciebie jest co najmniej bezczelne.


Nie jest do końca bezczelne. Ja wiem na ten temat mało a czytając Twoje posty widzę, że idea tej przeróbki Cię kompletnie nie rusza i w związku z tym odnoszę wrażenie, że wiesz jeszcze mniej ode mnie  :-D

Łukasz

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Listopad 2012, 10:44:32 »
Cytat: "kml"
No wyróżnia się jak cholera: turbo lag, brak przyczepności,


Bez przesady jeżeli chodzi o przyczepność to główną rolę odgrywają tu opony (pomijam systemy typu tcs). Można wstawić szersze opony klasy premium i przy rozsądnych modernizacjach z tym nie byłoby problemu.
Chyba, że miałeś na myśli prowadzenie auta. Tutaj głównym problemem byłoby bardzo miękkie, kanapowe wręcz zawieszenie Accenta. Zawieszenie można utwardzić, nieco zmniejszyć prześwit, założyć porządne "laczki" i problemy z trakcją i prowadzeniem rozwiązane.

Cytat: "kml"
maksymalna wydumka, bardzo duże prawdopodobieństwo awarii przeniesienia napędu,

To przy założeniu, że te elementy zostaną nieruszone. Jeśli ktoś dorobiłby kute komponenty (bo trwalszych zamienników raczej nie ma) to wszystko powinno działać długo.

Cytat: "kml"
dramatyczne problemy z trakcją po deszczu, brak dyfra o ograniczonym poślizgu, słabe hamulce i na końcu problem usztywnienia nadwozia.


Jak wyżej to wszystko da się ogarnąć, hamulce poprawić.

Cytat: "kml"
Aż tak rzadkie nie są :( Poza tym wydaje mi się, że istotna kwestia jest taka, że ta awaria nastąpi na 99% a to czy będzie mniej czy bardziej gwałtowna nie wydaje się być aż tak ważne wobec pewności, że wystąpi.


Wszystko kiedyś się musi zepsuć ale może do tego czasu na księżyc zdążę dojechać :lol:

Cytat: "kml"
Nie jest do końca bezczelne.


IMHO jest bo tor dyskusji został nadany jeszcze przed wycięciem postów do tego tematu i nie był stricte techniczny. Jak ktoś chce podyskutować to nikt mu nie broni ale jak ktoś wchodzi do wątku i zaczyna postem w którym dyktuje, którejkolwiek z osób w niej uczestniczących warunki to jest to bezczelne. Nazywajmy rzeczy po imieniu.
To tak jakby ktoś spóźnił się na jakąś imprezę i zamiast usiąść na wolnym miejscu to podszedł do jednego z uczestnikół i powiedział, że ma stąd wypadać bo "ja chcę tu usiąść".

Cytat: "kml"
czytając Twoje posty widzę, że idea tej przeróbki Cię kompletnie nie rusza


W jakim sensie?
Sama idea wydaje się być ciekawa a, że w życie jej nie wprowadzę to już inna sprawa. I wcale nie o chęci tu chodzi. Po prostu trzeba byłoby w to władować olbrzymią ilość kasy.

BTW ten wątek powinien się znaleźć w dziale OT. Od początku nikt konkretnych danych nie podawał i nikt nie poda. Dopóki nikt się na coś takiego nie zdecyduje (a to mało prawdopodobne) dyskusja będzie krążyć w sferach teoretycznych.

Wątek proponuje zakończyć. Wszystko co miało być powiedziane już powiedziane zostało. W sieci przeglądałem trochę zagranicznych stron i żadnych konkretów na ten temat znaleźć się nie dało a bez tego będziemy tylko odbijać piłeczkę dyskutując w kółko o tym samym :roll:

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Listopad 2012, 12:36:51 »
Chcecie w miarę tanio zrobić N/A:
1.Wałek ssący do przeróbki bo pewnie dedykowanego brak - około 600 - 800zł
2.Dobry dolot - około  600zł
3.Wydech z kolektorem na zamówienie bo pewnie dedykowanego brak około 4000zł
4. Dobre sprzęgło około 1000 zł

Czyli za około 7000zł możemy uzyskać dodatkowe 20-30% mocy i modlić się, żeby wytrzymała skrzynia i półosie.
Jeśli chcemy go uturbić to trzeba dołożyć 2-3 razy tyle gotówki.
Można też za jakieś 2-3kzł wstawić silnik ze skrzynią od Coupety i modlić się żeby auto z takim zawieszeniem nie oderwało się od ziemi.

Cytat: "skali"
bardziej komfortowo Mercedes 124 Coupe

Szukam od kilku miesięcy i ciężko kupić coś wartego uwagi z silnikiem 3.2 za mniej niż 20 tyś zł(ceny dochodzą nawet do 38tyś za 20 letnie auto :-( )

tomek27

  • Gość
[Accent LC] Podnoszenie mocy w Accencie LC 1.3, przeróbki silnika itp.
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Listopad 2012, 19:10:49 »
Cytat: "Łukasz"
Ja i kml rozpoczęliśmy ten temat więc stawianie mi warunków co do pisania w tym temacie przez Ciebie jest co najmniej bezczelne.
Jeśli mamy ochotę sobie porozmiawiać o du*** Maryny i sprzęgle to o tym właśnie będziemy rozmawiać.


Cytat: "Łukasz"
kml napisał/a:
czytając Twoje posty widzę, że idea tej przeróbki Cię kompletnie nie rusza


W jakim sensie?
Sama idea wydaje się być ciekawa a, że w życie jej nie wprowadzę to już inna sprawa. I wcale nie o chęci tu chodzi. Po prostu trzeba byłoby w to władować olbrzymią ilość kasy.


Cytat: "Łukasz"
Wątek proponuje zakończyć.


Jesteś wspaniały człowieku. Gratuluję aktywności w wątku który założyłeś. Tylko zastanawia mnie po co tracisz czas swój i innych do pisania i czytania tych wypocin.

Cytat: "Łukasz"
IMHO jest bo tor dyskusji został nadany jeszcze przed wycięciem postów do tego tematu i nie był stricte techniczny. Jak ktoś chce podyskutować to nikt mu nie broni ale jak ktoś wchodzi do wątku i zaczyna postem w którym dyktuje, którejkolwiek z osób w niej uczestniczących warunki to jest to bezczelne. Nazywajmy rzeczy po imieniu.
To tak jakby ktoś spóźnił się na jakąś imprezę i zamiast usiąść na wolnym miejscu to podszedł do jednego z uczestnikół i powiedział, że ma stąd wypadać bo "ja chcę tu usiąść".


Z takim podejściem, każdy kto chcę zabrać głoś w Twoim temacie powinien poprosić Cie o pozwolenie. Phhh. Przeczytaj co BartBartez, napisał i zastanów się dlaczego to napisał. Gościu wie co pisze a nie pisze by czas czymś zaśmiecić.

Działaj a nie gadaj. Pozdrawiam.