Autor Wątek: Zakup Santa Fe  (Przeczytany 628813 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nicox

  • Gość
[Santa Fe CM] awaryjność automatu
« Odpowiedź #1350 dnia: 04 Marzec 2017, 10:48:04 »
witam,
zamierzam kupić Santa Fe II, trochę już informacji nabierałem i przeraziłem się kosztami wymiany zarówna rozrządu jak i sprzegła/dwumasy(6-7 tyś z tych inf które znalazłem).
Dlatego myślę nad zakupem automatu.
Jednak niewiele informacji jest nt awaryjności automatycznej skrzyni i ewentualnie kosztów napraw.
Możecie mi podpowiedzieć jak to wygląda?

Offline crazykoko

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1351 dnia: 04 Marzec 2017, 15:05:39 »
Co do 2WD to macie rację. Zadzwoniłem do kolesia i zapytałem o silnik, okazało się że to diesel. W opisie brak tej informacji, a w opcjach wyszukiwania miałem wpisane tylko silniki benzynowe i stąd błąd. Czyli skoro wolałbym 4WD, to silnik benzynowy 2.O odpada. I znów człowiek o ździebko mądrzejszy :)

Offline Ericsson

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1352 dnia: 04 Marzec 2017, 18:19:37 »
Jak ma byc tania jazda to 2.0 benzyna

Offline crazykoko

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1353 dnia: 04 Marzec 2017, 23:09:09 »
Ufff, no ok. Powiedzmy, że daruję sobie to 4x4. Ale jak jest w przypadku 2.0 przy komplecie pasażerów i walizek w bagażniku?

Offline luka22_2005

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1354 dnia: 05 Marzec 2017, 08:16:04 »
Panowie a w  Santa Fe II były filtry cząstek stałych ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1355 dnia: 05 Marzec 2017, 12:53:05 »

Offline luka22_2005

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1356 dnia: 05 Marzec 2017, 17:06:29 »
Dzięki kolego za podpowiedź ale i tak nie wiem jak interpretować wynik rozkodowania, może podpowiesz mi co ma być za oznaczenie jak jest filtr albo jak nie ma :)

Offline Ericsson

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1357 dnia: 05 Marzec 2017, 17:07:29 »
Cytat: "crazykoko"
Ufff, no ok. Powiedzmy, że daruję sobie to 4x4. Ale jak jest w przypadku 2.0 przy komplecie pasażerów i walizek w bagażniku?

Da rade moj kimpel tak smiga z rodzinka na wakacje i daje rade bez prpblemu do tego gaz i masz tania jazde. Ja gdyby nie przyczepa to tez bym kupil benzyne ale z gazem mam problem bo nie mamza bardzo gdzie tankowac.

miechomiecho

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1358 dnia: 05 Marzec 2017, 21:01:41 »
Znalazłem ciekawy egzemplarz, który spełnia założone przeze mnie kryteria - 2.4B, 4WD, hak, climatronic:

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-santa-fe-2-4-gls-benzyna-4-4-super-zadbany-quotrezerwacja-quot-ID6yNbSL.html

Obejrzałem z kolegą, zrobiliśmy test drive i wpłaciłem zaliczkę (czekam na tłumaczenia dokumentów). Z VIN wynika, że jest to model z 11.2003, a nie 2004.

Auto wydaje się być w porządku. Kolega sprawdził szczegółowo lakier miernikiem - wszędzie jest ok, wszystko w oryginale, nie malowane. Na masce schodzi bezbarwny - czy to norma w tym modelu? Może za dużo polerek :) Ogólnie wypicowany jak na odpust, wszędzie plak, nawet na fotelach...

Mechanicznie bez większych zastrzeżeń, niewielkie wycieki przy pompie wspomagania i jakby spod miski olejowej. Jakiś czas temu zmieniane uszczelnienie pokrywy zaworów - czy fabrycznie jest tam uszczelka? Widać, że jest tam uszczelniacz, a nie uszczelka gumowa. Klima niby działa - temp. zewn 15 stopni, w tej temp. każda klima działa  :-D Silnik bez wycieków - spod maski nie widać zbyt wiele. Most suchy. Napęd sprawdzony na kamienistej drodze - ostre ruszenie z 1 biegu - koła zostawiają 2 mocne ślady przedniej osi i 2 bardzo słabe ślady z tylnej (tył nie obciążony). Od spodu powierzchowna korozja, niewielkie naloty, ale wypadałoby obejrzeć na podnośniku/kanale. Sprzęgło nie wykazuje oznak zużycia (może wyregulowane). W zawieszeniu słychać piszczenie jakichś (chyba) gum z tyłu - np przy pokonywaniu poziomych przeszkód typu policjant. Brak tylnej półki lub/i rolety. Skóra w dobrym stanie, fotel kierowcy nie popękany. Z tyłu nowe klocki. Właściciel nic o aucie nie wie. Przywozi tych aut zbyt wiele, nawet nie zna historii. Auto prawie kupione, czekam na tłumaczenie dokumentów - zaliczka wpłacona i niedługo odbiór. Przed finalizacją planuję podjechać na stację diagnostyczną, kolega ma też wpiąć się pod komputer.

Proszę tylko fachowców z forum o opinie - podaję VIN i nr rej. do wglądu:

23-PD-GH
KMHSC81BP4U664796

Offline crazykoko

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1359 dnia: 06 Marzec 2017, 07:08:29 »
No to mnie uprzedziłeś, bo w weekend się tam wybierałem :) W Siedlcach jest ASO, koszt przeglądu całkowitego 350 zł. Robią pełną diagnostykę. Tyle, że auto nie zarejestrowane i nie ma tam jak dojechać, chyba że na lawecie.

miechomiecho

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1360 dnia: 06 Marzec 2017, 07:51:46 »
Nie sądzę, żeby sprzedawca zgodził się wypożyczać auto na taki dystans. Będę miał problem z powrotem na tych blachach, bo nie zamierzam brać lawety.

Offline Ericsson

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1361 dnia: 06 Marzec 2017, 08:14:58 »
czyli lepiej miec klopoty przy ewentualnej kolizji? kupujesz auto za tyle kasy i zalujesz na ubezpieczenie czy lawete?  Za nic nie pojme myslenia niektórych ludzi  :shock:

miechomiecho

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1362 dnia: 06 Marzec 2017, 12:20:35 »
Ubezpieczenie będzie wykupione przez handlarza do momentu przerejestrowania. Auto posiada też polski przegląd. Jedynie blachy są NL.

Offline Ericsson

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1363 dnia: 06 Marzec 2017, 12:33:32 »
Najwazniejsze jest ubezpieczenie,jezeli obowiazuje na takie tablic to wszystko jest ok.

Offline crazykoko

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 78
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #1364 dnia: 06 Marzec 2017, 14:56:34 »
Nie do końca wszystko jest ok. Wielu agentów sprzedaje ubezpieczenia, bo dla nich to jest kasa z prowizji. Nie informują Cię wcześniej o niczym, a w razie wypadku odsyłają do podpisanej umowy, w której stoi jasno i wyraźnie, że pojazd ubezpieczony musi być zarejestrowany. Auta z Niemiec zarejestrowane nie są, bo przy sprzedaży są automatycznie wyrejestrowywane, a tablice niemieckie to wielka ściema. Nie wiem jak wygląda sprawa z autami z Holandii.
Trzeba być jednak przygotowanym na to, że w razie kolizji ubezpieczyciel się wypnie i będzie miał niestety ku temu podstawy. Bo podpisując umowę powinieneś być świadomy odpowiedzialności. Handlarz też się wypnie,bo ma umowę sprzedaży i za nic odpowiadał nie będzie :)