Rynek znowu dostosuje się do oczekiwań klienta, ze szkodą dla niego. Ale dalej będzie można będzie kupić 12-letnie auto za 12-15 tys.
Owszem np. z rynku krajowego ale nie oznacza to, że auta będą dobre bo wiemy jak wygląda eksploatacja aut w polsce (oczywiście nie wszystkich ale i tak większość nie dba bo ich po prostu nie stać)
Myślę że będą przywożone auta do 6 lat po lekkich stłuczkach
pojemnośći do 2.0 ale najlepiej do 1.5
Przypominam, że za totalnie uszkodzone grodzi kara do 300 000zł (jako przywożenie odpadu) i przewożnika kara do 60 000zł
także nie wiem czy ktoś będzie ryzykował.
Jedno jest pewne powoli kończą się czasy "tanich i dobrych" samochodów
Jeżeli auto będzie serwisowane, bezwypadkowe z małym przebiegiem to będzie swoje kosztować...wtedy polaki się dowiedzą ile kosztuje wtedy taki samochód.
Tanie auta też będą, ale będą to auta w złym stanie technicznym z bardzo dużym przebiegiem itp
[ Dodano: 2017-02-18, 20:59 ]Teraz chyba importerzy będą musieli kupować gorszy tańszy towar(czytaj po większych dzwonkach). Tylko takie dadzą możliwość zachowania cen na dotychczasowym poziomie. No i na pewno więcej będzie przyjeżdżać aut z mniejszą pojemnością. Tak według mnie skończy się podwyżka akcyzy. Większość samochodów kupowanych z importu przez Polaków to auta kilkunastoletnie i nie zaczną oni z dnia na dzień kupować kilkulatków,bo ich na to nie stać. Rynek znowu dostosuje się do oczekiwań klienta, ze szkodą dla niego. Ale dalej będzie można będzie kupić 12-letnie auto za 12-15 tys.
nie do końca tak będzie
-po większych dzwonach aut już się nie opłaca przywozić, koszty naprawy czasami przekraczają wartość takiego auta , a czym nowsze auto tym koszty większe a i klient przy aucie za 50 000zł będzie to sprawdzał 2 dni i w końcu się zorientuje. pozatym czas czas, nikt nie będzie naprawiał i szykował auta pół roku bo za ten czas można z walizkami pójść,
- będzie się sprzedawać mniej aut, obecne auta będą bardziej eksploatowane tzn. dłużej co przyczyni się do pogorszenia stanu technicznego aut na drogach.
czyli efekt odwrotny do zamierzonego.
-będzie przywożone mniej aut, wiele firm upadnie które przywożą auta, firmy transportowe, stracą mechanicy, wydziały komunikacji, stacje kontroli pojazdów, firmy ubezpieczeniowe, sklepy z częściami, blacharze, lakiernicy i można tak mnożyć..ogólnie w tej branży już jest źle a będzie jeszcze gorzej.
Ogólnie uważam ten projekt niezgodny z prawem europejskim o swobodnym przepływie towarów i usług i oby to ktoś zaskarżył do PE.
Ogólnie akcyza jest podatkiem od towarów luksusowych, jakiż to luksus stare zardzewiałe 15 letnie santa fe
Poza tym prawo mówi że na towary z UE nie będzie nakładany żadem podatek wewnętrzny więc akcyza nie jest zgodna z prawem