Autor Wątek: Zakup Santa Fe  (Przeczytany 628206 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

krisb

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #135 dnia: 14 Czerwiec 2013, 16:03:10 »
wlasnie tez mam poważne wątpliwości:
-tez znam takich którzy nie przekraczają 10kkm rocznie (czyli średnio ok 30km dziennie) ale to sa nieliczne przypadki
jest na nim reklama guesthausu wiec jest to tylko możliwe jak stal na glownej ulicy miasta jako reklama(jest na nim numer telefonu ale nie wiadomo czy po drugiej stronie tez się otrzyma rzetelne informacje-zresztą nie jestem znawca germańskiego)

niby był na dużym niemieckim serwisie 2 lata temu z wpisem 45kkm

-po wstępnych informacjach jest do oplat + "drobne" poprawki lakiernicze wiec wyjdzie pewnie ze 20k-jak się orientowałem to za ten rocznik i opcje ceny sa w granicach 20-25k,wiec jeśli się nie okaze bomba z opóźnionym zapłonem to może być ok

jeśli się dowiem czegos więcej to z pewnoscia wrzuce
najlepiej byłoby się wlasnie wybrać i zobaczyć z bliska
na co szczególnie trzeba zwrocic uwagę?
(a propo -znaczkow na drzwiach nie widać chyba ze to zly kat)

pozdrawiam i do usłyszenia

sorki, chyba wyglupilem się z tymi znaczkami na drzwiach-to tylko dotyczy crdi??
ponawiam pytanie jeśli chodzi o to ogłoszenie-będę wdzięczny za wszelkie cenne informacje?

i nie wydaje się Wam ze ta rejestracja jest "mało" niemiecka?

art_qrek

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #136 dnia: 14 Czerwiec 2013, 18:20:22 »
Witam.

Co myślicie o tym egzemplarzu warto wogole dzwonic ?
http://otomoto.pl/hyundai-santa-fe-C29464308.html

krisb

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #137 dnia: 14 Czerwiec 2013, 23:45:35 »
Witam ponownie,
na razie oprócz tego co w ogłoszeniu, dostalem  kilka zdjęć
i od razu rzuca się w oczy kolejna sprawa-
olej wymieniony 3 lata temu ????
na plus wychodzi to ze nie był szykowany na sprzedaż tylko ten przebieg dziwnie maly szczególnie ze wlasciciel ma biznes

bardzo proszę o opinie

http://tablica.pl/oferta/hyundai-santa-fe-2-4-sprowadzony-full-wersja-okazja-CID5-ID2LVXz.html#efcbfa3719

JKowalski

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #138 dnia: 15 Czerwiec 2013, 06:14:34 »
Hmmm to z fotek wynika że  do zrobienia są lewe tylne drzwi i oba tylne błotniki. Do tego listwy boczne z obu stron, jak się wydaje oraz tylny zderzak. Trochę tego dużo...

krisb

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #139 dnia: 15 Czerwiec 2013, 09:17:24 »
Cytat: "JKowalski"
Hmmm to z fotek wynika że  do zrobienia są lewe tylne drzwi i oba tylne błotniki. Do tego listwy boczne z obu stron, jak się wydaje oraz tylny zderzak. Trochę tego dużo...


no wlasnie , troche sporo tych " drobnych poprawek(prawy błotnik to chyba odbicie)
trzeba by było sprawdzić jeszcze co siedzi w srodku,
tylko chce się wstępnie zorientować wstępnie czy jest sens się nim interesować gdyż jest to kawalek drogi.

ewentualnie , czy ktoś zna serwis lub mechanika który zna się na rzeczy miedzy Kielcami a Radomiem?

jaclwapl

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #140 dnia: 15 Czerwiec 2013, 09:29:10 »
mar_p, Pierwszy z linku jest ok ale za welur i najbiedniejszą wersję jaka tylko była chcieć 18 tyś to trochę przesada.
Drugi link ma przekręcony przebieg na 100% oraz był robiony tył (jak nie cały) - jak dla mnie nr 2 do natychmiastowego wykasowania z myśli o zakupie.

art_qrek,  Komis... odpuść, Nigdy nie wiadomo jaki przekręt zrobił. Chcesz dowiedzieć się czy jest uczciwy to sprawdź ile coś takiego kosztuje w DE np na mobile.de. Dodaj do tego marżę jakieś 3-5 tyś, transport min 2 tyś, opłaty, akcyzę rejestrację itp. I teraz odpowiedz sobie na pytanie czy jakbyś kupił u Niemca taki samochód (w takim stanie po cenach z mobile.de) i dodał koszty, o których pisze wyżej to czy otrzymasz cenę przybliżoną jak na ogłoszeniu w PL? Na 99,9999 % cena w Polsce jest mniejsza lub równa jak za takiego samego w DE więc albo kupuje po cenie złomu i klei na taśmę klejącą albo dokłada do interesu. Nie licz na okazje w DE bo te zdarzają się bardzo rzadko.

krisb, Przebieg nierealny. Autko firmowe więc trzepało km ile wejdzie i pewnie ciągnęło nie jedno w życiu. Niemiec kupuje samochód z hakiem po to żeby ciągnąć przyczepę a nie dlatego, że ktoś taki akurat egzemplarz sprowadził:)
Jeżeli przebieg jest realny to bardzo możliwe, że samochód był walony i stał trochę czasu zanim jakiś mechanik go poskładał do kupy....
Nie widziałem na żywo nigdy ciemnego Santka z jasną skórą w środku co nie oznacza, że taka konfiguracja była niemożliwa (po prostu pierwszy raz coś takiego widzę).
Zapytaj się faceta ile ma kluczyków i w jakich kolorach one są:) - od tego bym zaczął:) podziel się wiedzą jak się dowiesz.

krisb

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #141 dnia: 15 Czerwiec 2013, 09:58:23 »
[quote="jaclwapl Przebieg nierealny. Autko firmowe więc trzepało km ile wejdzie i pewnie ciągnęło nie jedno w życiu.[/quote]

Blachy "używane" i  porysowane , wiec chyba nie sklejany,

 jeszcze może być mina w srodku, szczególnie jeśli ten zestaw kolorystyczny jest rzadkoscia (czyzby był albinosem?) i na prosbe o więcej zdjęć , również wewnątrz, zadnego nie przyslal(??)

troche mam za daleko żeby jechać i się przekonać ze to niewypal

na razie dzięki, wrzuce jak tylko dostane cos więcej

Offline mirek70

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 124
Santa Fe II 2.7 V6
« Odpowiedź #142 dnia: 17 Czerwiec 2013, 22:09:04 »
Witam wszystkich użytkowników...
Szukam wszelkich informacji porad dotyczących samochodu Hyundai Santa Fe 2.7 V6 + Lpg 2007r jest tam sekwencja BRC + lubryfikator...przymierzam się do zakupu tego samochodu (już oglądałem wstępnie ten samochód. Dziś byłem nim w serwisie Renault) Wcześniej miałem Santa Fe z 2002r + Lpg silnik 2.0 lecz w sobotę z bólem serca po 5 latach został sprzedany... :-(  
Dziękuję za każdą poradę informację...

am8

  • Gość
Porada przy zakupie Santa Fe 2007 lub 2008r.
« Odpowiedź #143 dnia: 18 Czerwiec 2013, 13:50:56 »
Witam :)

Jak w temacie noszę się z zamiarem kupna Santa Fe z rocznika 2007 lub 2008. Interesuje mnie wyłącznie 2.2crdi.
Potrzebuję waszej pomocy w sprawach takich jak:
-jakie są typowe i najpopularniejsze usterki ( ceny części podobno w całkiem przystępnych cenach)
- jak sprawuję się automat,
-na co zwracać uwagę przy zakupie,
- czy są wersje tylko i wyłącznie 2WD? bo w niektórych ogłoszeniach jest wpisane że napęd tylko na przednią oś,
- czym różni się wersja 7 osobowa od 5 osobowej oprócz samopoziomującego się zawieszenia i braku rolety w bagażniku,
- ile płacicie za ubezpieczenie,
i po prostu jakie są wasze odczucia, jak się wam jeździ?

Pozdr

am8

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #144 dnia: 18 Czerwiec 2013, 13:59:25 »
Witam :)

Jak w temacie noszę się z zamiarem kupna Santa Fe z rocznika 2007 lub 2008. Interesuje mnie wyłącznie 2.2crdi.
Potrzebuję waszej pomocy w sprawach takich jak:
-jakie są typowe i najpopularniejsze usterki,
- jak sprawuję się automat,
-na co zwracać uwagę przy zakupie,
- czy są wersje tylko i wyłącznie 2WD? bo w niektórych ogłoszeniach jest wpisane że napęd tylko na przednią oś,
- czym różni się wersja 7 osobowa od 5 osobowej oprócz samopoziomującego się zawieszenia i braku rolety w bagażniku,
- ile płacicie za ubezpieczenie,
- jakie są realne przebiegi tych samochodów?
i po prostu jakie są wasze odczucia, jak się wam jeździ?

Offline shadow

  • phpBB -#Moderator
  • Wiadomości: 704
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #145 dnia: 19 Czerwiec 2013, 09:19:08 »
Nie ten dział, czy naprawdę tak ciężko przeczytać regulamin i zapoznać się z forum.?

jaclwapl

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #146 dnia: 19 Czerwiec 2013, 14:33:46 »
Na część Twoich pytań można odpowiedzieć nie znając się nic a nic na danym modelu samochodu:
Cytat: "am8"

- jak sprawuję się automat,


Każdy automat sprawuje się dobrze jak się o niego dba. To, że automaty są awaryjne to mit powielany przez tych co nie potrafią automatu prawidłowo eksploatować.
Cytat: "am8"

-na co zwracać uwagę przy zakupie,

Na wszystko:) - takie pytania zadawaj jak już pokażesz model z ogłoszenia.
Cytat: "am8"

- ile płacicie za ubezpieczenie,

Pełno jest kalkulatorów on-line - wylicz sobie.
Cytat: "am8"

- jakie są realne przebiegi tych samochodów?


Realnie liczyć trzeba:
DE i inne kraje Europy Zachodniej: benzyna 15-20 tyś rocznie w górę, diesel 25-30 tyś w górę
PL benzyna ok 10-15 tyś w górę, diesel ok 20 tyś w górę.

Inne przebiegi są nierealne (nie licząc naprawdę perełek ale nie szukaj ich w komisach bo tam to każdy jest od dziadka co do kościoła jeździł i płakał jak sprzedawał). Jeżeli chodzi o perełki z małym rzeczywistym przebiegiem to w dieslu na to nie licz bo to tak jakby rolnik kupił kombajn do koszenia 100m2 pola.
Na zachodzie diesle muszą pracować żeby na siebie zarobić. Nikt nie kupi diesla, żeby robić 10tyś km rocznie. diesle muszą się zwrócić w ciągu 3-5 lat robiąc ok 200-300 tyś km w tym czasie.

barzuc

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #147 dnia: 19 Czerwiec 2013, 15:06:17 »
Cytat: "jaclwapl"
Każdy automat sprawuje się dobrze jak się o niego dba. To, że automaty są awaryjne to mit powielany przez tych co nie potrafią automatu prawidłowo eksploatować.

Czyli na dobrą sprawę pamiętać, że tam jest olej (i to całkiem sporo) i się go wymienia :-D
Czy o czymś zapomniałem? Pomijam takie szczegóły jak holowanie, odpalanie "na pych" i inne takie perełki :-D

mar_p

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #148 dnia: 19 Czerwiec 2013, 15:24:40 »
Spośród dostępnych aktualnie w ogłoszeniach Santa Fe z silnikiem 2.7 kilka jest z uszkodzoną panewka. Czy często się to zdarza w tych silnikach ? Wydawało by sie że V6 raczej ciężej będzie "zajechać" :) Czy spotkaliście się z tym? Zacząłem się zastanawiać już czy to nie jest jakaś częsta przypadłość w tych silnikach.  Może należy na to uważać? Wolał bym właśnie ten silnik ze względu na dynamikę, podejrzewam że lepszą niż 2.4 i chyba zawsze 4x4.

a co sądzicie o tym:
http://otomoto.pl/hyundai-santa-fe-C27263506.html

To chyba komis...

jaclwapl

  • Gość
Zakup Santa Fe
« Odpowiedź #149 dnia: 19 Czerwiec 2013, 15:29:53 »
Cytat: "barzuc"
Cytat: "jaclwapl"
Każdy automat sprawuje się dobrze jak się o niego dba. To, że automaty są awaryjne to mit powielany przez tych co nie potrafią automatu prawidłowo eksploatować.

Czyli na dobrą sprawę pamiętać, że tam jest olej (i to całkiem sporo) i się go wymienia :-D
Czy o czymś zapomniałem? Pomijam takie szczegóły jak holowanie, odpalanie "na pych" i inne takie perełki :-D


Tam nie ma oleju ale bardzo specjalistyczny płyn hydrauliczny:)
Przede wszystkim nie można zmieniać biegów (z R na D i P i odwrotnie) jak samochód się porusza (nawet jak porusza się tempem ślimaka wspinającego się na mur od 3 dni) reszta Twoich wskazówek też oczywiście na +

[ Dodano: 2013-06-19, 15:36 ]
Cytat: "mar_p"
Spośród dostępnych aktualnie w ogłoszeniach Santa Fe z silnikiem 2.7 kilka jest z uszkodzoną panewka. Czy często się to zdarza w tych silnikach ? Wydawało by sie że V6 raczej ciężej będzie "zajechać" :) Czy spotkaliście się z tym? Zacząłem się zastanawiać już czy to nie jest jakaś częsta przypadłość w tych silnikach.  Może należy na to uważać? Wolał bym właśnie ten silnik ze względu na dynamikę, podejrzewam że lepszą niż 2.4 i chyba zawsze 4x4.

a co sądzicie o tym:
http://otomoto.pl/hyundai-santa-fe-C27263506.html

To chyba komis...


Najbiedniejsza wersja 2.7 jaka tylko była i to jeszcze za 19 tyś PLN:)
Komis, samochód ciągnięty z Antwerpii, przebieg NIEREALNY! ale widzę plus bo teraz handlarzyny/komisanty wiedzą, że ludzie wiedzą, że przekręcają liczniki to już jest średnio 15tyś/rok (parę lat temu było 10 tyś/rok). Jak dla mnie to nie warto ale to Twoja decyzja.

2.7 zawsze był 4wd. Co do panewek to nie wiem ale jakoś nie szczególnie często o tym słyszę na forum.
Jak chcesz 2.7 to bierz tylko bogate wersje wyposażenia (większa szansa, że drogi samochód był odpowiednio serwisowany i ktoś kto kupił drogą wersję nie oszczędzał na wydatkach) cenowo powinien być tak za ok 23-27 tyś ale cena już od dawna nie jest żadnym wyznacznikiem poza tym, że sprowadzane poniżej 20 tyś PLN to na wstępie wykluczaj:) a dlaczego to pisałem już wcześniej:)