Forum > Matrix / ix20

[ix20] Dla osób, które mają problem z Hyundaiem

<< < (17/19) > >>

zbyniuw48:
Witam
Ja nadal a sprawie zawieszenia. Jest wprawdzie założony osobny temat, ale tutaj jest jakby więcej o tym.
Przy przebiegu 2500 miałem wymienione przednie amortyzatory. Było cicho, ale wyczuwalnej poprawy komfortu mało. za to coraz częściej słyszę stuki. Na ogół na wypukłych łatach na asfalcie. Pojechałem do serwisu bo może a nuż jakaś akcja jest na wymianę. Niestety nic takiego nie ma. Ale pojechaliśmy z serwisantem na jazdę i jak na złość nie trafiłem na taką drogę żeby te stuki były słyszalne. Zgłosiłem również, że uskakuje tył samochodu w czasie szybkiej jazdy na zakręcie na którym są nierówności. Po powrocie samochód poszedł na stanowisko kontroli amortyzatorów żeby określić stopień przyczepności kół do nawierzchni. Okazało się, że przód jest OK natomiast tył tylko dostatecznie. Niby to jeszcze nie kwalifikuje amortyzatorów do wymiany, ale kierownik serwisu obiecał zapytać Hyundai-a czy wiedzą o tym problemie i co zrobić. Po kilko dniach dostałem odpowiedź, że wiedzą ale na chwilę obecną nie mają rozwiązania. A wymiana amortyzatorów niczego nie zmieni. Można więc założyć że przyznają, że tylne zawieszenie jest w ix 20 żle skonstruowane. Na czeskim foum Hyundaia jest na ten temat 70 stron. http://forum.cars.cz/hyun...hp?f=86&t=23198
Łącznie z opinią jednego z forumowiczów, że to jakaś chore że Koreańczycy dali Niemcom w Russelsheimie zaprojektować samochód (m.in. IX 20) i podejrzewa, że Niemcy celowo tak zrobili zawieszenie, żeby było gorsze od tego w niemieckich samochodach. Nie podpisuję się pod tym, ale jakiś swąd jest.
Na razie tyle. Za kilka dni odezwę się jeszcze w tej sprawie.
Przy okazji prośba o aktywność w głosowaniu na HKP na stronie Auto Świat.
Link na samej górze naszej strony głównej.
Pozdrawiam aktywnych ;-)

kri$:
Ośrodek w Niemczech zaprojektował, ale ośrodek jest własnością Hyundaia. Wybudowali go dawno, aby projekty trafiały w europejskie gusta :)

jack55:

--- Cytat: "zbyniuw48" ---Witam
Ja nadal a sprawie zawieszenia. Jest wprawdzie założony osobny temat, ale tutaj jest jakby więcej o tym.
Przy przebiegu 2500 miałem wymienione przednie amortyzatory. Było cicho, ale wyczuwalnej poprawy komfortu mało. za to coraz częściej słyszę stuki. Na ogół na wypukłych łatach na asfalcie. Pojechałem do serwisu bo może a nuż jakaś akcja jest na wymianę. Niestety nic takiego nie ma. Ale pojechaliśmy z serwisantem na jazdę i jak na złość nie trafiłem na taką drogę żeby te stuki były słyszalne. Zgłosiłem również, że uskakuje tył samochodu w czasie szybkiej jazdy na zakręcie na którym są nierówności. Po powrocie samochód poszedł na stanowisko kontroli amortyzatorów żeby określić stopień przyczepności kół do nawierzchni. Okazało się, że przód jest OK natomiast tył tylko dostatecznie. Niby to jeszcze nie kwalifikuje amortyzatorów do wymiany, ale kierownik serwisu obiecał zapytać Hyundai-a czy wiedzą o tym problemie i co zrobić. Po kilko dniach dostałem odpowiedź, że wiedzą ale na chwilę obecną nie mają rozwiązania. A wymiana amortyzatorów niczego nie zmieni. Można więc założyć że przyznają, że tylne zawieszenie jest w ix 20 żle skonstruowane. Na czeskim foum Hyundaia jest na ten
--- Koniec cytatu ---

Problemy zawieszenia rzeczywiście dość dogłębnie przeanalizowano na czeskim forum już jakiś czas temu  ;-)
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=23198&start=285
Cała sprawa dotyczy punktu mocowania amortyzatorów.A wiadomo Czech też potrafi to niektórzy odważni wzięli się nawet za modyfikowanie wadliwie zaprojektowanego tylnego zawieszenia przy pomocy adapterów własnej konstrukcji, ośmieszając w ten sposób inżynierów z biura projektowego Hyundaia :oops:
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=17930
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=17840
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=17861
http://forum.cars.cz/hyundai/download/file.php?id=19508
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php?f=86&t=23198&start=495

lukasz.zst:
tak ale sprawa dotyczy tylnego zawieszenia a nie przedniego na przednie jest tylko wymiana amortyzatorów i innych elementów, takie przeróbki groza utrata gwarancji

[ Dodano: 2014-06-10, 22:21 ]
Na niektóre rynki trafiło leprze zawieszenie , efekty daje wymiana amortyzatorów  tylko trzeba jechać do dobrego serwisu  i trochę powalczyć

zbyniuw48:
Witam
Zgodnie z obietnicą z 06.06 odzywam się w sprawie tylnego zawieszenia. Dużo się wydarzyło w ciągu minionych kilku dni w tej sprawie i postanowiłem się tym podzielić. Po odpowiedzi Hyundaia że nic się nie da zrobić z tylnym zawieszeniem, skontaktowałem się z Frantiskiem Lasovskim w Czechach który temat rozgryzł.  Ma swój warsztat samochodowy na przedmieściach Pragi, jeździ ix20 i postawił sobie za cel udowodnienie sobie i  Koreańczykom, że można zdecydowanie poprawić tylne zawieszenie tego samochodu.  Na forum Hyundai Cz można poczytać o jego adapterach. Pozwalają one na przesunięcie dolnego mocowania  amortyzatorów i przysunięcie ich jak najbliżej do sprężyny, co w efekcie daje lepsze tłumienie na nierównościach. Zaproponował, że może mi sprzedać taki komplet i skorzystałem z jego oferty. Mam te adaptery już zamontowane i muszę powiedzieć że w porównaniu do tego co było, to efekt jest niesamowity. Jeśli nie wiecie o co chodzi, to proszę kiedyś się przejechać na zakręcie drogi zrobionej z tzw. „kocich łbów”. Tył samochodu  wyraźnie odjeżdża na zewnątrz zakrętu. Zresztą nie może być inaczej, skoro w wersji fabrycznej. na amortyzatorach z przebiegiem 7500 km przyczepność kół mierzona na testerze amortyzatorów wyniosła u mnie ok. 40% - co jest wynikiem dostatecznym. Wg Hyundai- Polska, wymiana amortyzatorów niczego nie zmieni. Być może zmiana na inne amortyzatory, nieco problem złagodzi, ale nie ulega wątpliwości, że zawieszenie tylne zostało w tym modelu źle zaprojektowane.
Żeby zachować obiektywizm ( bo nietrudno o euforię  po przeróbce) pojechałem dziś do tego samego serwisu gdzie kilka dni temu robili test amortyzatorów,  ten sam człowiek robił pomiar i wyszło że przyczepność jest 72 % na jednym kole i 75% na drugim. Widok twarzy tego człowieka – bezcenne.
Dotychczas przejechałem po przeróbce niewiele ponad 100 km głównie w mieście ale już mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że jest zdecydowanie lepiej. Oczywiście prawa fizyki nadal obowiązują i nie oczekuję, że przyczepność będzie jak na slickach na torze F1, ale przynajmniej wiem, że wina za ewentualne poślizgi nie będzie po stronie amortyzacji kół tylko np. zbyt dużej prędkości.
 Uprzedzam ewentualne pytania: ile to kosztowało? odpowiedź: 5000 Kć (ok. 820 zł) plus montaż w warsztacie- !00 zł
Nie podejmuję dyskusji czy to dużo czy mało ponieważ :
1 - mam zamiar długo tym samochodem pojeździć i chce mieć świadomość że jest bezpieczny
2 - chciałem zakończyć dywagacje na temat czy wymiana amortyzatorów coś zmieni
3 – po prostu chciałem to mieć bo czułem że to ma sens i spodziewałem się poprawy komfortu i bezpieczeństwa
Przypuszczam, że ten post wywoła pewien szum i dyskusję więc na razie kończę. Dodam tylko że Frantisek Lasowsky pozwolił mi na umieszczenie jego nazwiska na naszym forum.
Na  koniec niedobra wiadomość dla ewentualnych chętnych którzy chcieliby kupić takie adaptery. Frantisek wyprodukował ich łącznie 20 kpl   W Czechach jeździ 18 ix-ów z jego adapterami. Mnie sprzedał 19-y komplet. Ten ostatni zachowuje dla siebie jako wzór i na ewentualną reklamację i nie ma zamiaru robić następnych kompletów!!!
Pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej